22 Kasım 2012 Perşembe

ÜMRANİYE KÜLTÜR SANAT MERKEZİNDE BİR MESNEVİ DERSİ

Ümraniye Belediyesinin aylık  çok güzel programları var söyleşiler ,konserler,tiyatrolar,sinamalar daha neler neler.Düzenli olarakda mesaj gelir telefonuma ama uzun zamandır gitmek bir türlü nasip olmamıştı.Bu akşam komşum hadi seyyahım gel b u akşam mesnevi sohbetine gidelim deyince dayanamadım hemde şeytanın bacağını kırayım dedim ve gittim iyikide gitmişim.Çok güzel bilgiler verdi Ali Taşçı.Ceylan ile Eşşeğin hikayesini anlattı eğer merak ederseniz burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.


Dostoyevski hakkında bilmediğim şeyler öğrendim.yazar ölüm cezasına çarptırılıyor.son anda idam cezasından kurtuluyor yalnız bu hazırlıkları izlemek dostoyevskide çok derin izler bıırakmış bundan sonrada kendini yazmaya vermiş.En güzel eserlerinide Suç ve Ceza gibi bundan sonra yazmış işde böyle dolu dolu bir akşam geçirmiş oldum.
Bundan sonra muhtelif konferanslarıda kaçırmamayı düşünüyorum.Seyyahdan bu akşamlık haberler bu kadar.
MEVLANA DAN SEÇMELER

Başkalarına imrenme, çok kimseler var ki senin hayatına imreniyorlar.

Bazen diyorum ki; “ne olacak söyle gitsin”.. Sonra diyorum; “Söyleyince ne olacak, sus bitsin”
Bir kişi Allah’tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa; Allah da onu başkasına muhtaç etmez

Cebi zengin fakat ruhu fakir olan insanın hali çok rezil! Çünkü o; herşeyin fiyatını bilir, değerini değil.

Dün çimen benim ayaklarımın altında idi bugün üstümde bitiyor. Görüyor musun? Toprak günahlardan başka herşeyi örtüyor

10 yorum:

  1. Allah'ım idrak edeceğimiz Muharrem-i şerif hürmetine,tez zamanda istanbul'a yerleşip,seyyahıma komşu olmayı,onun gezgin ruhundan , enerjisinden istifade edebilmeyi nasip eyle şu gariban kuluna..
    Amin...

    YanıtlaSil
  2. AMİN AMİN AMİİİİİİİİİİİİN DİYORUM
    AN GARİBÜZZAMAAAAAAAAN
    HAYIRLI GECELEER

    YanıtlaSil
  3. Güzel ve kıymetli bir zaman geçirmişsiniz daim olsun:)

    Cumanız mübarek ola:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım allah razı olsun
      seninde cuman mubarek olsun

      Sil
  4. evime çok yakın, programların listesini görüp imrensem de bir türlü kısmet olmadı malesef.. ne güzel yapmışsınız giderek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ESİN CİM KOMŞUYUZ O ZAMAN DESENE
      YAKINDA TANIŞÖAK ÜMİDİ İLE
      CUMANIZ MUBAREK OLSUN

      Sil
    2. inşallah.. amin cümlemizin teşekkürler :)

      Sil
  5. duymamıştım iyiymiş.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Mesneviyi çok ihmal ettiğimi hatırlattın bana Seyyahım..Hemen bu akşam tekrar okumaya başlayayım..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu