7 Kasım 2012 Çarşamba

TARTAN KONAĞI (KARAMAN)

 TARTAN ZADE KONAĞI


Tarihi Tartan konağı yakın zamanda restore edilmiş ve eski ihtişamlı günlerine dönmüş tekrar.İki katlı bir konak burası.Yine halk arasında anlatılan hikaye ye göre


Tartan Zade amcam iki evli.Onun için konağını iki katlı yaptırmış.Rivayetlere göre birinci eşi karamanlı ikinci eşi İstanbullu.

Bu  Karamanlı eşin kaldığı kat ,dört tane büyük odası var zannediyorum biri mutfak olarak kullanılıyordu.


Karamanlı eş çiçekleri çok sevdiği için birinci katta çiçek resimleri hakim.


Odaların içinde çok güzel detaylar var.Dolap zannettiğiniz kapağın arkasında banyo var anlaşılıyor ki
şimdiki tabir le ebeveyn banyosu çok eski zamanlardan bize ilham vermiş.



               Burası da ikinci kat aynı zamanda resim sergisinede ev sahipliği yapıyor konak


                                                                İkinci kattaki odalardan biri

             
                                                                    Bu bir diğeri


                               Buraya kadar gelmişken ev sahibi ile bir resim çektireyim dedim


                                                                   Buda büyük hanım :)
Eeeeee benden bu kadar fazla resim koymuyorumki biraz da merak edinde gittiiğinizde kendiniz görün olurmu?Hadi ben yine kaçtım :)Çok fazla uzak kalmayın daha çooooooooook şeyler var sizlerle paylaşacağım.

15 yorum:

  1. ne çok şey varmış bu karamanda.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Daha neler neler var şaşıracaksın.tekerlemeler maniler
    gezilecek yerler her şeyi her şeyi araştırdım

    YanıtlaSil
  3. Gezmek görmek çok güzel..Yediğin içtiğin senin olsun gördüklerini anlatmaya devam et canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BAZEN SIKIYORMUYUM ACABA SİZLERİ DİYE DÜŞÜNÜYORUM AMA YİNEDE PAYLAŞMAKTAN VAZ GEÇMİYORUM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  4. Ne güzelmiş eskinin evleri genişliği ferahlığı.Tavanları da çok yüksek olurmuş o evlerin iç açıcı ömür uzatıcı.Seyyahım emeklerine ,paylaşımlarına sağlık canımmm.Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel değilmi vişnabım bende çok bayıldım

      Sil
  5. İlahii Seyyahım:)
    Ne hoş poz olmuş öyle ev sahibiyle:)
    Tartan zade amcamın evi de pek güzelmiş hani:)
    detaylar çok hoş.
    Gezine sağlık bereket:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzeldü çoooook
      sağol canım darısı senin başına

      Sil
  6. Seyyahım,günaydın:))Paylaşım için teşekkürler,görmüş kadar oluyoruz.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek efendim sizler için
      hayırlı sabahlar

      Sil
  7. Ne güzel bir yermişm bende karamana bir kez gittim ama buraya gitmemiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolsun bizim ev sahiplerimiz iyi gezdirdi bizi
      yoksa tek başına zor biraz

      Sil
  8. Küflü peynir de yedin mi seyyahım...

    YanıtlaSil
  9. valla böyle bir bilgi verilmedi bize
    hemen araştırayım
    hayırlı sabahlar

    YanıtlaSil
  10. ne guzel bir konakmis.ne degerlerimiz var maalesef kaybolmaya yuztutmus.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu