13 Kasım 2012 Salı

SEYYAH USULÜ PATLICAN OTURTMA :)


İnsanın hamarat arkadaşları olması çok zormuş valla.Malum ben ortaya karışık bir blogum.Ağaoğlunun tabiri ile sanat bloğu değil,fotoğraf bloğu değil,gezi bloğu?oda değil,yemek bloğu o hiç değil,ortaya karışık ?tamam işde onu getirin bana,ben kendimi böyle görüyorum
Nereye tıklasam karşımda şahane yemek tarifleri çıkıyor biraz kıskanmaya başladım doğrusu.Şimdi diyeceksinizki nazar etme nolur mutfağa gir seninde olur
Eşimin yemek saatlerinin düzensiz olması sebebi ile geçen zaman içinde yemek yapmak bana zevk vermemeye başlamıştı.3çeşit yaparım gelmez yapmam gelir derken değişik yemekler deneme arzumu çooooooook gerilerde bırakmıştım taaaaaa ki düne kadar,değişik felan dediysem sakın fazla hayale kapılmayın anam babam usulü oturtmadır her halde
Geçtim mutfağıma patlıcanları kızarttım,o arada kıymayı kavurup güzel bir iç yaptım,onuda onun üstüne döşedim,üstüne domates dilimi üstüne kaşar,bir de sivri biber haydi fırına
Bak sesiniz yine kulağıma gelmeye başladı böyle tarifmi olur nerde bunun ölçüleri diye? seyyahınki böyle çocukken anneme sorduğum zaman göz kararı kızım derdi sinir olurdum bu gün bende öyle yaptım.Acaba yaşlanınca mı böyle oluyor
Neyse şimdilik bu konuyu geçiyorum ve çorba konusuna geliyorum baktım baya hamarat bir günümdeyim ben birde çorba yapayım dedim


Benim çok çorba kültürüm yoktur çünki çorba içmeyi sevmezdim gençken dediğim gibi yaşlılık kapıyı çalınca bazı şeylerde değişmeye başlıyor.Geçtim mutfağa daha doğrusu mutfakdan çıkmamıştım zaten tencereye 1kaşık un ve biraz tereyağ koyup güzelce kavurdum un kokusu gidecek sonra üzerine suyu ilave edip kaynattım bu arada da düşünüyorum bu nasıl bir çorba olsun diye önceden kara vermiş değilim.Aklıma bayramda yaptığım söğüş etler geldi.Kaynamak ta olan çorbamın içine bolca ilave ettim bir taşım daha kaynattım.Oh nefis bir çorba.Ama bir lezzet eksikliği var hemen 2sarmısak dövdüm birazda sirke ilave ettim içine onuda serviis yaparken tabaklara ilave ettim  üzerinede kırmızı biber paça çorbası halt etmiş vallahi çok güzel oldu.


Seyyah dan yemek tarifi ancak bu kadar olur.Kusuruma bakmayın artık.Hepinize hayırlı günler diliyorum

21 yorum:

  1. Seyyahtan bu kadar olur diyorsun ablam ama bu resimdeki ciciyi ben yerim!..
    Ellerine saglik ablacim...3 cocuk buyutmek hamaratligin en buyugu,tasa etme sen hem biz her halini severiz sen nasil istiyorsan oyle olasin,rahat olasin :)
    Biz bizieyiz surada ya :)

    YanıtlaSil
  2. CANIM ALLAHIN RAHMETİ VE BEREKETİ ÜZERİNE OLSUN İNŞALLAH
    ŞU YORUMUN VAR YA BENİ NE KADAR MUTLU ETTİ SAĞOLASINIZ İNSANIN SİZLER GİBİ KARDEŞLERİ OLUCA SIRTI YERE GELMEZ İNANKİ
    ALLAHA EMANET OKL

    YanıtlaSil
  3. Günaydın, patlıcanın her türlüsünü çok severim patlıcan oturtma da şahanedir ellerine sağlık. Ben de pilav dahil çoğu şeyi göz kararı yaparım. Tarife giremiyorum o nedenle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE ARKADAŞIM
      ÖLÇÜ OLMAYINCA TARİF ZOR OLUYOR
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  4. Sabah sabah nasıl canım çekti sayfanda yemek görmek süper canım ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM ARKADAŞIM SİZİN YANINIZDA YEMEK TARİFİ VERMEK HİÇ AKILLICA DEĞİL AMA
      BU GÜN BİR CESARET ETTİM İŞTE NASIL OLDUYSA
      ZİYARETİN İÇİN TEŞEKKÜRLER GÜLÜM
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  5. Seni çakma ağaoğlu seni:)
    Katılıyorum sana,sen çok yönlüsün.
    Sana herşeyden olması lazım Seyyahım.
    Yemeği de çok güzel yapıyorsun ayrıca, kaç yıldır yaparım,üzerine kaşar koymak aklıma bile gelmezdi.
    Öyle güzel gözüküyor ki,sabah sabah canım çekti.
    Dolapta patlıcanlarım vardı, gidip oturtma yapıyım bari:)
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  6. sevgili gül hanım çorbanızın kokusu tadı taaaa buralara geldi elinizize emeğinize sağlık kuweyt hazan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ALLAH RAZI OLSUN

      Sil
  7. HADİ HADİ GİT TE OTURT
    BU ARA ÇOK HAMARATSIN MAŞALLAH

    YanıtlaSil
  8. Ablacım şuan şoklardayım. Ben seni izlemeye aldım sanıyorum inan ki. Bende diyorum neden blogger ana sayfamda çıkmıyor yeni yayınların. Hakkını helal et lütfen.
    Tarife gelince, patlıcanın hemen heemen her yemeğini zevkle tüketirim Elhamdülillah.
    Seninki de bir harika.
    Ellerine yüreğine sağlık.
    Baki muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM ÖNEMLİ DEĞİL AMA DOĞRUSUNU İSTERSEN BENDE ZİYARETİME NİYE GELMİYORSUN DİYE MERAK EDİYORDUM
      HER NEYSE GELDİN YA ÖNEMLİ OLAN BU
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  9. Günaydın:))Kendine haksızlık etme,nefis yemekler çıkmış elinden.Ellerine sağlık. Blogunun çok yönlü olması harika..Her seferinde yorum bırakamasam da ilgi ile izliyorum. Allah'a emanet ol,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YOK GÜLÜM YA SEN BENİ ÜZMEMEK İÇİN DİYORSUN
      BEĞENMENİZ İÇİN ELİMDEN GELENİ YAPIYORUM
      İZLEDİĞİNİ BİLİYORUM TATLIM VE YÜRKEDEN TEŞEKKÜR EDİYORUM
      RABBİM İŞLERİNİ RAST GETİRSİN İNŞALLAH

      Sil
  10. Çok severim patlıcanı..
    Fotoğraflarda süper olmuş :)
    Ellerinize sağlık, nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  11. ooo ablacım oturmana bayıldım...
    harika görünüyor...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. vay beeee ama saray yemeği gibi duruyor ki valla.
    :)

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık Ablacığım, enfes görünüyorlar, Muharrem ayın, hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  14. tarif bu kadar olur diyorsunuz ama ortaya cikan goruntu super.

    YanıtlaSil
  15. yakında geleceğim oturt bakayım şu patlıcanı sevgiler oy.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu