29 Kasım 2012 Perşembe

KISSADAN HİSSE


YIRTIK ÇORAP..!

Zengin bir adam ve üç oğlu varmış.

Birgün baba oğullarına der ki;

Evlatlarım ben ölürsem eğer sizden isteğim benim sandıkta duran o yırtık çorabı giydirin ve o şekilde gömün der.

Çocukları hemen söze girer Allah gecinden versin baba ama olmaz biz çok zenginiz yırtık çorabı sana giydiremeyiz.

Gerekirse altın tozundan gerekirse hint kumaşından çorap yaptırır onu giydiririz.

Baba ısrarlıdır illaki o yırtık çorap diye.

Baba devam eder çorabı mutlaka giydirin ve bizim avukattan mal paylaşımıyla ilgili zarfı alın der.

Günün birinde baba ölür.

Çocukları vasiyeti yerine getirmek ister ama imam karşı çıkar.

Hayır dinimiz gereği ölen insanı çırılçıplak ve kefene sararak defnedilmelidir der.

Çocuklar ısrar etsede imam giydirmez, baba defnedilir .

Çocuklar babasının vasiyetini yerine getiremediğinden üzgündür.

Ama yapacak bişeyde yoktur.

Avukata giderler ve babalarının bıraktığı zarfı alırlar ve okurlar.

Zarfta aynen şunlar yazıyordu:

Gördünüz mü evlatlarım bir yırtık çorabı bile götüremedim öbür dünyaya.

Bu dünyada mal mülk hepsi boş unutmayın!
YIRTIK ÇORAP..!

Zengin bir adam ve üç oğlu varmış.

Birgün baba oğullarına der ki;

Evlatlarım ben ölürsem eğer sizden isteğim benim sandıkta duran o yırtık çorabı giydirin ve o şekilde gömün der.

Çocukları hemen söze girer Allah gecinden versin baba ama olmaz biz çok zenginiz yırtık çorabı sana giydiremeyiz.

Gerekirse altın tozundan gerekirse hint kumaşından çorap yaptırır onu giydiririz.

Baba ısrarlıdır illaki o yırtık çorap diye.

Baba devam eder çorabı mutlaka giydirin ve bizim avukattan mal paylaşımıyla ilgili zarfı alın der.

Günün birinde baba ölür.

Çocukları vasiyeti yerine getirmek ister ama imam karşı çıkar.

Hayır dinimiz gereği ölen insanı çırılçıplak ve kefene sararak defnedilmelidir der.

Çocuklar ısrar etsede imam giydirmez, baba defnedilir .

Çocuklar babasının vasiyetini yerine getiremediğinden üzgündür.

Ama yapacak bişeyde yoktur.

Avukata giderler ve babalarının bıraktığı zarfı alırlar ve okurlar.

Zarfta aynen şunlar yazıyordu:

Gördünüz mü evlatlarım bir yırtık çorabı bile götüremedim öbür dünyaya.

Bu dünyada mal mülk hepsi boş unutmayın!

BİRAZ ÖNCE FACE DE OKUDUM BU HİKAYEYİ VE ÇOK BEĞENDİM.GERÇEKTEN HER ŞEY BOŞ ARKADAŞLAR.BU HİKAYENİN YORUMUNU SİZE BIRAKIYORUM.BEN BEĞENDİM BAKALIM SİZDE BEĞENECEKMİSİNİZ
SEYYAH HAYIRLI GECELER DİLER

6 yorum:

  1. Güzel bir hikaye özellikle tüm amacı daha da zengin, daha da milyarder olmak olanlar okumalı, bizler zaten ay sonunu zor getiriyoruz:))dünyadan elbette hiçbir şey götüremeyeceğiz, ne gemicikleri, ne saray yavrusu malikaneleri ama iyiliklerimiz ya da kötülüklerimiz...var ya az önce Gül'ün sayfasında bir köpeğe ne işkenceler yapmış birisi veya birileri:((kahroldum bunlar öteki dünyada bu kötülükleriyle gidecekler umarım cezalarını misliyle çekerler ama bu dünyadayken keşke yapamasalar kötülük:(((
    Karamel'i öptük

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SORMA CANIM YA GÖZÜMÜ KAPIYORUM KÖPECİĞİN RESMİ GELİYOR AKLIMA
      BUNU YAPAN İNSAN OLAMAZ
      AYRICA KEFENİN CEBİ YOK DİYEDE BOŞA DEMEMİŞLER DEĞİLMİ CANIM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  2. mal da yalan, mülkte yalan
    var biraz da sen oyalan...

    YanıtlaSil
  3. Rabbim bu mubarek Cuma'a gününün yüzü hürmetine kimseyi şaşırtmasın. İman yolundan ayırmasın. Ne kadar doğru ne götüreceğizki günahlarımız ve sevaplarımızdan başka. İnşallah hepimizin sevapları daha fazla olur.

    YanıtlaSil
  4. Okuduğumda kefenin cebi yok dedim,yorumunda sende yazmışsın.Nefislerimizin terbiye olması dileklerimle,hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  5. inanılmaz güzel bir hikaye.. Seyyahım canım..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu