5 Kasım 2012 Pazartesi

KASAP KÖFTE

BABAMIN MUTFAĞINDAN SEÇMELER (3)


İstanbul'a dönmeden bir gün önce babam hadi sana bu günde kasap köftesi öğreteyim dedi şimdiye kadar ne adını duymuşum nede tadına bakmışım.Meğersem büyük abimin canı çekmiş baba sen bize kasap köftesi yapardın demiş tabi bu 30 sene öncesi babacığımda oğlunun canı çekti diye yapmaya karar vermiş.


 Şimdi böyle babam kasap köftesi felan deyince bende baya bi kelli felli köfte sanıyorum kollarımı sonuna kadar sıvadım baharatlığın önüne geçtim hazırım.Önce taze kurban etinden yağlıca bir kıyma çektik.akşamdan ,sabah çıkar bakalım kıymayı dedi çıkardım .Tuz ekleyip güzelce yoğur dedi yoğurdum.Tekrar dolaba koy dedi koydum.Bir yandanda merakım iyice artmaya başladı.Bir iki saat sonra tekrar çıkardık kıymayı karabiber ve kekik ilavesi ile bir güzel yoğurduk,yoğurduk dediğime bakmayın ben yoğurdum canım.:)Başka ne koyacağız dedim başka bir şey yok dedi.Nasıl yani baba dedim böyle yani dedi



Meğerse anlı şanlı kasap köftesinin malzemesi tuz karabiber kekik.Pek kafama yatmadı ama neyse emir büyük yerden dediği gibi yaptım.Biraz irice köfteler hazırladım ,teflon tencereye dizdim ikinci resimde gördüğünüz gibi sonra başka yağ su hiç bir şey ilave etmeden ağzını kapadık ve pişmesini bekledik.


Sonuç tahminlerimin çok ötesinde ben çok beğendim helede yanında amerikan salatası ve acılı ezme ile de pek bi güzel oldu.Bir gün eserde basit bir köfte yapayım derseniz sakın bunu kaçırmayın derim benden söylemesi

SEYYAH HAYIRLI GÜNLER DİLER
                 AFİYET ŞEKER BAL OLSUN

22 yorum:

  1. evet,bende böyle bir köfte yapmıştım,biz alışmışız ekmek,yumurta,soğan felan..
    Böylesinde daha çok et tadı alınıyor.Büyükler bilirse iyisini bilir,babana hürmetler...

    YanıtlaSil
  2. ya ben çok severim...
    bazen bende alıyorum dışardan...
    miiis gibi olmuştur...
    ellerinize sağlık...
    afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  3. oh mis gibi bir salata, ayran ve köfte üçlemesi şahane gider bak. Ellerinize sağlık babanında tüm yapıp yiyenlerinde..

    YanıtlaSil
  4. Mutlaka deneyeceğim.
    Sevgiler ^-^

    YanıtlaSil
  5. AFİYETLER OLMUŞTUR İNŞAALLAH.... EFENDİM BABANIZA HÜRMETLERİMİ SAYGILARIMI İLETİNİZ. LÜTFEN...

    YanıtlaSil
  6. Geçen de bir proğramda izledimdi,sadece tuz koydular ve tadan arkadaş neredeyse bayılacaktı:)
    Lezzetinden tabi:)
    Ben de denicem inşAllah..

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık yada elinize sağlık mı demeliydim :) neyse afiyet bal olsun. sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  8. Babanıza hürmetler..alıştığımız köfteden farklı..Denenmeli mutlaka eminim lezzetlidir..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Köfte en sevdiğim yemeklerden biri.. Genel de ızgara yapmayı seviyorum.. Ama bu da çok ilgimi çekti doğrusu.. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Gülcüm babalar en güzelini bilir..Süper bir köfte olmuş.,ellerine sağlık..Babana hürmetler..

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık ablam ilk resim beni çok duygulandırdı ... Allah sağlıklı uzun ömürler versin

    YanıtlaSil
  12. cok lezız gorunuyor denemelı:)
    mimlendim seni, mimide ben uydurdum:)

    YanıtlaSil
  13. MasAllah bir kız cocugunun babasından tarif alarak yemek yapmasi ayri bir keyif ve deneyimdir sanırım..Et lezzetinde kofte olmus yemedim hic satır koftesi ama babalarımız yapıp yedïrîyorsa eminim cok lezzetlidir.. EleriniZe sağlik...

    YanıtlaSil
  14. Canısı günaydın babamızın ellerine sağlık:)))Çok maharetli maşallah öpüyorum...

    YanıtlaSil
  15. seyyahım tebessümle okudun neşeli yazışına mest oldum.
    AFİYET OLSUN BABACIĞINA HÜRMETLER:)))

    YanıtlaSil
  16. heeeey bayılırııım denerim tabii.
    sen hatırlamadın mı ama çocukluğundan.

    YanıtlaSil
  17. Seyyah Gul, bu tarifle beni nerdeyse cocukluguma goturdun, ozamanlar evsahibemiz kasap idi ve dukkaninda hazir kasap kofteleri satar bizde ondan alir evde pisirip yerdim..iyiki paylastin tarifi hemde kolay ama bir okadarda lezzetli..hele birde izgara olursa..babaciginin diline saglik seninde ellerine..

    YanıtlaSil
  18. seyyahim birde afyonda yapiliyor carsi köftesi deniyor cok benziyor .
    denerim insAllah ellerine saglik

    YanıtlaSil
  19. ne kadar nurlu yüzlü bir amca, maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TEŞEKKÜR EDERİM
      ÖYLEDİR BENİM BABACIĞIM
      ALLAHA EMANET OL CANIM

      Sil
  20. SOĞAN OLMADAN GÜZEL OLMAZ

    YanıtlaSil
  21. Baba hakkı hiçbir zaman ödenmez.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu