7 Kasım 2012 Çarşamba

KARAMAN (KONYA)

KARAMANDAN SEVGİLERLE
Pazartesi günü aldığım bir davet üzere bir kaç saatin içinde hazırlanıp Karamana doğru yola çıktım.Bazen kendi hızıma kendim bile şaşırıyorum.Gezme olunca seyyahda akan sular duruyor.Ne demişler ÇAĞRILAN YERE ERİNME ,ÇAĞRILMAYAN YERE GÖRÜNME bende erinmedim apar topar kedimi Karaman yolların attım.İyiki de  erinmemişim.Ev sahibimiz çok güzel yerler gezdirdi bize bunlarda ilki

KARABAŞ KÜLLİYESİ (siyaser camii)




 Bu Karabaş efendinin türbesi bu türbe hakkında halk arasında dolaşan iki hikaye var bir tanesi türbenin çatısı hakkında rivayete göre çatı bir iki defa yapılmış her seferinde ertesi gün taşlarını yerde bulmuşlar bunun üzerine çatının üzerini örtmekden vaz geçip içinede bu çam ağacını dikmişler.İkinci hikaye ise Karabaş efendi burda iki oğlu ile birlikte yatıyor Karabaş oğlunu iki oğluda vefat etmiş 3.oğlu vefat ettiği zaman Allahım iki oğlumu sana hediye verdim bu benim olsun deyince oğlunun tekrar dirildiği rivayet ediyorlar.Tabi bu hikayeden ibaret aslı varmı Allahü Ağlem(allah bilir)



Caminin içinde birde medrese kısmı vardı şansımız yaver gitti imam efendiye rastladık oda kapısını açtı bize ama esas hazine meğerse buradaymış.ortada bir şadırvan var kenarlardada küçük küçük odalar


 O odalara başınızı eğmeden giremiyorsunuz bunun bir anlamıda nefsi terbiye etmek tevazu göstermek miş


Çatı taş avlu daha önceki bilinçsiz resterasyonlarda beton ile kaplanmış halbuki beton taşlara zarar veriyormuş şimdilerde o betonlar sökülmüş ve doğal hali ile kalmış.Ne kadar yağmur yağarsa yağsın hiç bir izalasyon malzemesi olmadığı halde çatıda bir damla su akmıyormuş.Ecdat öyle eserler yapmışki bu güne kadar güzelliğini koruyor.


Bu kenarlardaki küçük odanın içi gayet küçük.Buralarda ders okurmuş talebeler

Caminin dış kapısının üstünede Sultan Abdülhamit Han Hazretlerinin tuğrası var.Orjinal.Evet Yunus Emrenin Türbesinde buluşmak üzere seyyah hayırlı akşamlar diler.


7 yorum:

  1. oooh çok güzel bir davet ve gezi olmuş...

    sevgiler ablam...

    YanıtlaSil
  2. Karama çok güzel bir yer her yeri tarih kokuyor.Vaktiyle benimde kalmışlığım var orda herkese gitmeyi tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  3. maşallah ne güzel üşenmeden gitmişssin. ahhh çocuklar biraz daha büyüse de bak ben de gezzsem :)))

    YanıtlaSil
  4. Hey maşallah canım ya karamana hangi ara gittin:))))Maşallah sana
    benim içinde gez kocaman öptüm...

    YanıtlaSil
  5. iyi olmuş bak biz de görmüş öğrenmiş olduk.
    rivayetler de hoşmuş.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Sayende gezmişin yarısı kadar oldum:)
    Şal da pek yakışmış bu arada:)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yermiş..Teşekkürler davete icabet edip gittiğin ve sayende bizi gezdirdiğin için..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu