22 Kasım 2012 Perşembe

HAYIRLI CUMALAR

Cumamız mübarek dualarımız ve tövbelerimiz kabul olsun.Selamların en güzeli sizlerin üzerine olsun.

HZ. ÂDEM’İN TAVSİYELERİ

Âdem (a.s.), oğlu Şît’e (a.s.) beş nasihatte bulunmuş ve: “Sen de oğullarına tavsiye edersin.” demiştir. Bu nasihatler şunlardır:
1- Kalbini fâni olan dünyaya bağlama. Ben ebedî olan Cennete bağladım, Allâhü Teâlâ ona râzı olmadı ve beni oradan çıkardı.
2- İşlerini kadınların heveslerine uyarak yapma. Ben hanımımın bir anlık hevesine uydum, ağaçtan yedim pişman oldum.
3- Ne yaparsan sonunu düşün, ondan sonra yap. Eğer ben işin sonunu düşünse idim, böyle olmazdı. (Cennetten çıkarılmazdım)
4- Kalbinin rahatsızlık hissettiği ameli terk et. Ben ağaçtan yediğimde gönlüm bundan rahatsız idi de yine de yedim, pişman oldum.
5- Ne yaparsan danışıp yap. Eğer ben meleklere danışsa idim başıma böyle şeyler gelmezdi.

Cuma günü yapılan ibadetlere,başka günde yapılanların,en az iki katı sevap verilir.Buna karşılık,Cuma günü işlenen günahlar da iki kat yazılır.
(seyyah)

7 yorum:

  1. Hayirli cumalar ablacim rabbim dualarimizi kabul etsin.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Bilmukabele ben de size hayırlı Cuma'lar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  3. Canımmmmmm Hayırlı cumalar cümlemize..

    YanıtlaSil
  4. hayırlı cumalar Şengül ablacım..Allahım dualarımızı kabul etsin..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu