11 Kasım 2012 Pazar

HALİL İBRAHİM BEREKETİ

Hiç düşündünüz mü neden bir misafirliğe gittiğimizde yada birisi bir şey ikram ettiğinde ALLAH Halil İbrahim bereketi versin deriz.Ben düşündüm ve buldum.Büyük din adamlarından Ulu Arif şöyle anlatıyor;

Buğday Tarlası

Vaktiyle birbirini çok seven iki kardeş varmış....

Büyüğü Halil....

Küçüğü ise İbrâhim...

Halil, evli çocuklu.

İbrahim ise bekârmış...

Ortak bir tarlaları varmış iki kardeşin...

Ne mahsul çıkarsa, iki pay ederlermiş..

Bununla geçinip giderlermiş...

Bir yıl, yine harman yapmışlar buğdayı.

İkiye ayırmışlar....

İş kalmış taşımaya....

Halil, bir teklif yapmış :

İbrahim kardeşim ; Ben gidip çuvalları getireyim. Sen buğdayı bekle.

Peki abi demiş İbrahim...

Ve Halil gitmiş çuval getirmeye....

O gidince, düşünmüş İbrahim:

Abim evli, çocuklu. Daha çok buğday lazım onun evine

Böyle demiş ve,

Kendi payından bir miktar atmış onunkine...

Az sonra Halil çıkagelmiş.

Haydi İbrahim...! Demiş, önce sen doldur da taşı ambara.

Peki abi...!

İbrahim, kendi yığınından bir çuval doldurup düşer yola..

O gidince, Halil düşünür bu defa:

Der ki:

Çok şükür, ben evliyim, kurulu bir düzenim de var.

Ama kardeşim bekâr.

O daha çalışıp, para biriktirecek. Ev kurup evlenecek.

Böyle düşünerek,

Kendi payından atar onunkine birkaç kürek.....

Velhasıl , biri gittiğinde, öbürü, kendi payından atar onunkine.

Bu, böyle sürüp gider.....

Ama birbirlerinden habersizdirler.

Nihayet akşam olur.

Karanlık basar.

Görürler ki, bitmiyor buğdaylar.

Hatta azalmıyor bile....

Hak teala bu hali çok beğenir.

Buğdaylarına bir bereket verir, bir bereket verir ki ...

Günlerce taşır iki kardeş , bitiremezler.

Şaşarlar bu işe...

Aksine çoğalır buğdayları.

Dolar taşar ambarları.

Bugün "Bereket" denilince, bu kardeşler akla gelir.

Bu bereketin adı : Halil İbrahim bereketidir... 

Bende güzel bir pazar günü rabbim hepinizin hanesine Halil İbrahim Bereketi versin diyorum
SEYYAH HAYIRLI GÜNLER DİLER

19 yorum:

  1. Aminnnn. Ne kadar güzel düşünmüşler birbirleri için. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. BEĞENMENİZE SEVİNDİM HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
  3. Ben bu hikayeyi cok severim ve de herkese anlatirim. bu bereketin burdan geldigini onceleri bilmezdim. ogrenince de ben de onume gelene anlatiyorum. paylasimin icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  4. Gülcüm bayıldım,çok güzel..Paylaşım için çokk teşekkürler..Düşünceya bayıldımikeşke herkes böyle düşünebilse....

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. CANIM RABBİM SENDENDE BİR DEĞİL BİN KERE RAZI OLSUN
      :)
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  6. Reçeller hazır bekliyor :)
    Ama beğenir misin bilmem :)
    Tam bir gurmesin sen,ben de orta halli bir ev kadıncağızı:)
    gel de Halil İbrahim bereketini de getir evimize..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  7. ne güzel bir hikaye paylaşandan da ALLAH razı olsun iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
  8. Ne tesadüf , daha dün bu hikayeyi ben küçük kızıma okumuştum.
    Sevgiyle........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKTENDE GÜZEL BİR TESADÜF OLMUŞ
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  9. sagolasınız, evet hep söyleriz ama hikayesini bilmiyorduk sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE DUYUNCA ÇOK HOŞUMA GİTTİ
      HEMEN SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  10. Hayırlı akşamlar canım,
    yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜZEL KUĞUM HOŞ GELDİN
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  11. size kuweyt,ten selam olsun deyimlerimizin ne kadar anlamlı olduğunu çok güzel yazmışsınız elinize sağlık hazan

    YanıtlaSil
  12. HAZAN'CIM TEŞEKKÜR EDERİM
    BEĞENMENE SEVİNDİM
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  13. Seyyahım canım benim bu aralar yoğunlıktan zamanında okuyamıyorum ama bu güzel yazın ve gençlere kıssan için teşekkürler. Ne güzel. Allahcc cümlemize halil ibrahim bereketi versin inşallah...

    YanıtlaSil
  14. ammiinnnn..bu hikayeyi biliyordum şengül ablacım..nekadar güzel örnek alınacak bir davranıs var aslında .. ama nerde şimdilerde böyle davranışlar..değil insanlar kendi haklarını kardeşlerine vermeyi ..kardeşlerinin haklarını kendileri almaya uğraşıyorlar..hayatta maneviyat bitiyor..hersey maddiyata dönüyor nekadar üzücü..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu