4 Kasım 2012 Pazar

EDİRNE (4.BÖLÜM)

İKİNCİ BAYEZİT SAĞLIK KÜLLİYESİ


YERYÜZÜNDE MUTEBER BİR NESNE YOK DEVLET GİBİ
OLMAYA DEVLET CİHANDA BİR NEFES SIHHAT GİBİ



Bol resimli az bilgili bir müze gezmeye varmısınız?Evetse hadi başlayalım o zaman
Tunca Nehri kıyısında bulunan külliye Edirnenin en önemli yapılarından.Cami ,tıp medresesi,imaret ,darüşşifa,hamam,mutfak,erzak depoları,ve diğer bölümleri ile çok geniş bir alana yayılımıştır.Sadece bu resmi büyüklüğünü görün diye fotoğrafdan çektim.Sultan ıı.Beyazıt yaptırmış.İrili ufaklı yüz kadar kubbesi var buda külliyeye etkileyici bir görünüm veriyor doğrusu.





Bu hastanede zincire vurulması gereken akıl hastalarına ,paslı demirin olumsuz etki yapma olasılığı düşünülerek bu demir aksam altın ve gümüş ile yaldızlandırılıyor muş.Yukarıda ki resimde bir akıl hastasını tedavisini canlandıran odayı görüyorsunuz.Ecdat o zamanda bile ne kadar ince fikirli


Bu noktada önemli sayılan şey ise ;aynı yıllarda Avrupada delilik denilen hastalık durumlarında hastanın "şeytandır"gerekçesiyle yakılmasıdır.İşde Avrupa ile aramızdaki fark


 Burada meşguliyetle tedavi odasını görüyorsunuz.Amcam sepet yapmaya uğraşıyor :)


                                                   Başhekim ve tadaviye gelen anne oğul



 Eczane şimdikilere hiç benzemiyor değilmi.sade yalın şimdikiler eczanemi yoksa farklı bir şeymi bazılarında hiç belli olmuyor.


                                Burasıda ilaçların hazırlandığı oda çok keyifliydi seyretmek


Evliya Çelebi burada "hastalara şifa dertlilere şifa,divanelerin ruhuna gıda  ve def'i sevda olmak üzere "on adet  hanende ve sazende haftada 3 gün hastalara ve delilere büyük kubbenin altında musiki faslı verdiklerini rivayet eder.Ayrıca mevsim çiçeklerinin gül karanfil,sümbül reyhan ve misk-i rum  koku ve renklerinde de tedavi yapıldığını yazıyor.Binanın her tarafından dinlenilebiliyormuş bu konserler.Su sesi ve güzel kokulardan yararlanarak da tedavi yapıldığı yazılıyor kitaplarda.Bence doğruluk payı var baksanıza eşim yarım saatte kendine geldi yüzünde güller açtı.Benden söylemesi aklınızda bulunsun :)




                                                         
                                                                 Darüşşifa-iç avlu

                                                         
                                                            Ders çalışan tıp talebesi



O zaman ilkel şartlarda yapılan tedaviler şimdilerde yine aynı şekilde biraz daha modern aletlerle yapılıyor



CERRAHİ BÖLÜMÜ
BİR GEZİNİNDE SONUNA GELDİK SEYYAH HAYIRLI AKŞAMLAR DİLER

9 yorum:

  1. bende baharda Edirne Gezisinde en beğendiğim yerlerden bir olarak aklımda kalmıştı,çok güzel bir düzenleme yapmışlar.iyi akşamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET ARKADAŞIM BENDE ÇOK BEĞENDİM
      TEŞEKKÜRLER ZİYARETİN İÇİN
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  2. Hiç görmek kısmet olmadı Edierneyi..Çok güzel anlatıyorsun,resimler çok hoş..Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BENCE EN KISA ZAMANDA DÜŞÜN
      ÇOK GÜZEL BİR ŞEHİR
      BURAM BURAM TARİH KOKUYOR
      AMA BİR GÜN YETMİYOR DOĞRUSU
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  3. hiç bilmediğim yerleri görüyom sayende.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu o zaman bana
      seyyah ın amacıda bu zaten
      :)

      Sil
  4. sagol seyyahim ilgi ile baktim okudum .
    ne ince düsünce ne güzelliklerle dolu imis osmanli
    ben o devirde yasamayi cok isterdim .
    doktor yada ilac konusuna hic girmeyi istemiyorum zira canimi cok yaktilar :(
    bu sene gittim edirneye lakin gezecek cok vaktim yoktu

    sagol gülüm bu güzel gezi icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SORMA BENDE SİYAH KUĞU NUN ORDA OLDUĞUNU BİLMİYORDUM
      İNŞALLAH BİR DAHAKİ SEFERE BERABER GEZERİZ
      DAHA EBNDE BİTREMEDİM EDİRNEYİ
      AMA BAYILDIM
      SANKİ BU SEFER DAHA Bİ ETKİLEDİ
      HER HALDE BLOG CU GÖZÜYLE BAKTIĞIM İÇİN
      HAYIRLI GECELER
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  5. Hiç gitmedim sadece evimde o güzel süs sabunlarından var Edirne'den. Sayende gezdim:))

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu