10 Kasım 2012 Cumartesi

DİŞ KİRASI & EVE DÖNÜŞ


      Dün gece itibarı ile evime döndüm.Üç günlük şahane bir Karaman gezisi oldu.Şimdi diyeceksiniz bunu anladık diş kirasıda ne oluyor bende şimdi oraya geliyorum.Osmanlıda özellikle Ramazan-ı Şerif ayında iftara gelen misafirler yemek yiyip teravih namazına gitmek üzere evden çıkdıkları zaman ev sahibi kadife keselerin içinde gümüş tabaklar,kehribar tesbihler ,oltu taşlı ağızlıklar,gümüş yüzükler hediye ederdi.Bunda DİŞ KİRASI denirdi.Bundaki amaç ise eve gelen misafiri iyi bir şekilde ağırlamak ve eve gelen misafirin evden memnun ayrılmasını sağlamaktı.
      Bizde Karaman dan ayrılırken baktıkki ev sahibimiz bize hediyeler hazırlamış.Malum Karamanda bisküvi fabrikaları var bir paket bisküvi çocuklarıma çeşit çeşit,bulgur,ve yine o yörede meşhur olan beyaz kiraz reçeli.Anlayacağınız ev sahibimiz bize diş kirası vermiş.



Az kalsın unutuyordum birde bu güzel kitabı.Çok duygulandım,bu kitap ayrıca sizlerle güzel şeyler paylaşabilmem için çok güzel bilgiler var içinde.Velhasılı kelam çok güzel bir geziden güzel hediyeler ayrıcada güzel bilgilerle döndüm.Artık kasım ayında hiç bir yere kıpırdamamayı düşünüyorum.:)
Kıpırdamamamda lazım daha yayınlanmamış Edirne,Bursa ,Karaman  yayınları var.Bir başka yere gitmeden bunları paylaşmam lazım.Her neyse hepinize hayırlı sabahlar diliyorum.


14 yorum:

  1. Gülcüm ne güzel gezdin geldin,sefan olsun..Diş kiralarına bayıldım,ne güzel eski adetler...sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖYLE OLDU OLDU VALLA NURSEN CİM BU SENE BENİM LEYLEK Bİ HAVALANDI İNMİYOR BİR DAHA
      NE VARSA ZATEN ESKİLERDE VAR DEĞİLMİ CANIM
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  2. ne güzel bir gelenek. duymuştum ama tam olarak bilmiyordum. öğrenmiş oldum cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NE VARSA ESKİLERDE VAR DEĞİLMİ SELMA'CIM
      NE KADAR İNCE FİKİRLİ İMİŞ ESKİ İNSANLAR
      BENDE ZAMAN ZAMAN GELEN MİSAFİRLERİME UFAK SÜPRİZLER HAZIRLIYORUM
      BU ADETLERİN UNUTULMAMASI DİLEĞİ İLE
      HAYIRLI GÜNELR

      Sil
  3. Böyle güzel, inci fikirli adetlerimizi çok seviyorum.Gezilerinizin detaylarını merakla bekliyorum.Sayenizde bizde gitmiş kadar oluyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SİZLER BÖYLE DEYİNCE BEN ÇOK MUTLU OLUYORUM
      MERAK ETMEYİN DAHA ÇOK YAYINLAYACAK ŞEYLER VAR
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  4. Kıpırdamadan durabileceğini sanmıyorum ya:)
    Kıpırda da zaten,iyi geliyor sana gezinmek:)
    Hoşgeldin evine..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YOK YOK KESİN KASIM PROGRAMI BİTTİ
      ARALIKDA FAZLA BİR ŞEY YOK ZATEN BİR BURSA BİR KUMLUCA
      O KADAR ODA BİR ŞEY SAYILMAZ DEĞİLMİ TATLIM
      BU ARADA BAŞARILAR DİLİYORUM

      Sil
  5. Kesin anneniz sizin göbek bağınızı kaybetmiş :)
    Hep bir gezme hali...

    İyi oluyor; bize de keyif kalıyor.

    Benim annemde verir Diş kirası uzaktan gelen konuklarına. Halaa
    :)

    YanıtlaSil
  6. ÖYLE BİR İHTİMAL VAR CANIM
    ARASIRA BENDE DÜŞÜNMÜYOR DEĞİLİM

    KEYİF ALIYORSANIZ NE MUTLU BANA,

    ANNENİZ NERDE OTURUYOR BEN ONU DA BİR ZİYARET ETSEM :)

    YanıtlaSil
  7. SENGÜL HANIM İYİ GÜZELDE BEN O BİSKÜVİLERİ GÖREMEDİM EVDE :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oğulcuğum sen yanıbaşındaki kutuyu görmemişsen annen ne yapsın :)

      Sil
  8. Seyyahım bizede düşermi diş kirasından.. Ha bu arada diş kirasını bir ben biliyorum artık unutuldu gitti sanıyordum iyi oldu senin anlatman ben çok severim diş kirası ile uğrlamayıda uğurlanmayıda:))

    YanıtlaSil
  9. bişi öğrendim diş kirası.
    :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu