20 Kasım 2012 Salı

Canım İstanbul
Ruhumu eritip de kalıpta dondurmuşlar;
Onu İstanbul diye toprağa kondurmuşlar.
İçimde tüten bir şey; hava, renk, eda, iklim;
O benim, zaman, mekan aşıp geçmiş sevgilim.
Çiçeği altın yaldız, suyu telli pulludur;
Ay ve güneş ezelden iki İstanbulludur.
Denizle toprak, yalnız onda ermiş visale,
Ve kavuşmuş rüyalar, onda, onda misale.

İstanbul benim canım;
Vatanım da vatanım...
İstanbul,
İstanbul...

Tarihin gözleri var, surlarda delik delik;
Servi, endamlı servi, ahirete perdelik...
Bulutta şaha kalkmış Fatih'ten kalma kır at;
Pırlantadan kubbeler, belki bir milyar kırat...
Şahadet parmağıdır göğe doğru minare;
Her nakışta o mana: Öleceğiz ne çare? ..
Hayattan canlı ölüm, günahtan baskın rahmet;
Beyoğlu tepinirken ağlar Karacaahmet...

O manayı bul da bul!
İlle İstanbul'da bul!
İstanbul,
İstanbul...

Boğaz gümüş bir mangal, kaynatır serinliği;
Çamlıca'da, yerdedir göklerin derinliği.
Oynak sular yalının alt katına misafir;
Yeni dünyadan mahzun, resimde eski sefir.
Her akşam camlarında yangın çıkan Üsküdar,
Perili ahşap konak, koca bir şehir kadar...
Bir ses, bilemem tanbur gibi mi, ud gibi mi?
Cumbalı odalarda inletir ' Katibim'i...

Kadını keskin bıçak,
Taze kan gibi sıcak.
İstanbul,
İstanbul...

Yedi tepe üstünde zaman bir gergef işler!
Yedi renk, yedi sesten sayısız belirişler...
Eyüp öksüz, Kadıköy süslü, Moda kurumlu,
Adada rüzgar, uçan eteklerden sorumlu.
Her şafak Hisarlarda oklar çıkar yayından
Hala çığlıklar gelir Topkapı Sarayından.
Ana gibi yar olmaz, İstanbul gibi diyar;
Güleni şöyle dursun, ağlayanı bahtiyar...

Gecesi sünbül kokan
Türkçesi bülbül kokan,
İstanbul,
İstanbul...
 
Necip Fazıl Kısakürek
Yine İstanbul sevgim kabardı.istanbul seyyah seni çok seviyor

14 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. AYNEN ŞEHRİNAZIM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  2. Bu şahane şairin şahane şiiri için teşekkürler arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VUSLATIM NE DEMEK
      BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  3. Şiir muhteşemdi...
    paylaşım için teşekkürler ablam...
    Bende İstanbul aşığıyım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AH İSTANBUL AH SEN NEYAPIYORSUN BÖYLE BİZE
      BEĞENMENE SEVİNDİM CANIM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  4. sevgili gül hanım istanbulu özleyenlere onun ha s reiyle yananlara çok güzel bir şiir yağınlamışsınız okurken gözlerim doldu istanbul bu kadar güzelmi anlatılır kuweytten bütün istanbulumuzu ve türkiye*mizi özleyenlere selam olsum hazan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM NE MUTLU BANA BİR NEBZE HASRETİNİZİ GİDEREBİLİYORSAM
      ALEYKÜM SELAM DİYORUM

      TÜRKİYEDEN KUCAK DOLUSU SEVGİLER GÖNDERİYORUM

      Sil
  5. Lisede şiir yarışmasında bu şiiri yorumlamış ve 2. olmuştum ..çok severim şairide şiirlerinide istanbulu da ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE ÇOK SEVİYORUM
      BU GÜN TESADÜFEN KARŞILAŞINCA DAYANAMADIM YAZDIM
      BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      ALLAHA EMANET OLUN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  6. YİNE SİZE YAKIŞANI YAPMIŞ SAYFANIZI SÜMBÜL GİBİ KOKUTMUŞ BÜLBÜL GİBİ ŞAKITMIŞSINIZ HARİKASINIZ SEVGİLER

    YanıtlaSil
  7. CANIM BENİM BU NE GÜZEL YORUM BÖYLE
    ÇOK MUTLU ETTİN BENİ
    HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

    YanıtlaSil
  8. Katılıyorum mutluluklar sokağına:)
    Harikasın Seyyahım..

    YanıtlaSil
  9. aramızda en çok seven sensin ki zaten.
    :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu