3 Kasım 2012 Cumartesi

BİTEN YENİ KİTAP


Tam olarak sebebini bilmesemde uzun zaman İskender Palayı okumamak için direndim.Taki iki üç gün öncesine kadar misafir olduğum evde internetin olmayışı benim uykumun az oluşu ve ev sahibini bu kitabı tavsiye etmesi üzerine artık zamanın geldiğini anlamış oldum.
Çarşamba akşam başladım okumaya Cuma akşamına bitmişti evet yanlış duymadınız aslında 3 günde okunacak kitap değil ama elimden bırakamadım bir türlü gece bile kalkıp meraktan okuduğum oldu.
Son söz olarak ben çok beğendim ayrıca benden bir tavsiye daha siz siz olun cep boyunu almayın çok zor okunuyor.


İstanbul bu romanda, karmaşası, heyecanı, isyanları, kalabalığı ile lalelere bürünüyor. Öyle ki lale sadece bir çiçek değil, bir yaşayış tarzı, estetik bir tavır, kültürel ve tarihsel bir birikim olarak İstanbul'u, hatta tüm Osmanlı'yı çevreliyor. İstanbul, doğal tüm güzelliklerinin, mimari şaheserlerinin tarihî debdebesi ile beraber lalezarlara, lale yarışlarına, lale şiirlerine bezeniyor; lalelerin şehri, renklerin şehri, yaprakların şehri haline dönüşüyor. 


İskender Pala, Katre-i Matem'de usta kalemiyle lalelere bezediği İstanbul'da kavuşup doyulamayan, kavuşulamayıp yakan aşkların elemli ve Osmanlı hallerini de tüm ıstırap ve coşkularıyla anlatıyor. Sevdiğini, aşklarının ilk gecesinde kaybeden Şahin'in macerasını anlatan roman, bu kaybın ardındaki esrarı çözmek için külhanlara, tomruklara, lalezarlara ve hatta Osmanlı sarayına kadar gidiyor. İşte bu yolculuk, okuru hiç ummadığı yerlerde hiç ummadığı maceralarla karşılaştırıyor.

Bunlarda internetteki kitap hakkında bilgiler.Bende en kısa zamanda kitabı alıp kütüphaneme koyacağım.Sizi Emirganda çektiğim lalelerle başbaşa bırakıyorum
    HAYIRLI OKUMALAR

15 yorum:

  1. Güzellikler bazen tasadüfen buluyor insanı :) iskender pala aklımda olacak teşekürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE ARKADAŞIM OKUMADIM OKUMADIM
      SONRADA PİŞMAN OLDUM
      EVET BEĞENECEKSİN DİYE TAHMİN EDİYORUM
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  2. Çok güzel bir kitap bence de,eklemenizi tavsiye ederim kütüphanenize...Baki muhabbetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DÜN HEMEN GİTTİM KİTAPÇIYA
      GERÇEKTENDE KÜTÜPHANEDE BULUNMASI LAZIM
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  3. İskender Pala'nın en beğendiğim kitabıdır
    Sonraki hiç bir kitabında Katre-i Matem'deki tadı alamadım ben
    Cep boyu kesinlikle çok sıkıntı, bir kere aldım bir daha da almam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EYVAH BEN DÜN BİR KİTABINI DAHA ALDIM
      CEP BOYU İÇİNDE AYNEN
      SIKINTI
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  4. Okumuştum bu kitabı, çok enteresandı.
    Seninle iskender pala üzerine bir konuşma da yapmıştık kermeste hatırladın mı:)
    Ben üslubunu beğeniyorum,almak istediğim kitapları var.
    Azıcık indirime girsinler alıcam inşAllah:)
    Öpüyorum canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET EVET YAPMIŞTIK AMA
      DEDİĞİM GİBİ İNTERNETİN VE UYKUMUN OLMAMASI SONUNDA BU GÜZEL KİTABI OKUMUŞ OLDUM
      İNDİRİM ZOR BİRAZ 15LİRA
      ANCAK CEP BOYLARI ONLARIDA SAKIN ALMA
      TAVSİYE ETMEM
      HAYIRLI GÜNLER CANIM

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. EMİRGANDA LALE ZAMANI ÇEKMİŞTİM
      KONSEPTE UYGUN OLUNCA KOYAYIM DEDİM
      TEŞEKKÜRLER:)

      Sil
  6. Eski İstanbul tasvirleri muhteşemdi, kurgu süperdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET ÇOK BEĞENDİM
      BELKİ BİR KERE DAHA BİLE OKUYABİLİRM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  7. elimdekiler biterse sira ona gelecek
    kütüpanemde beklemekte beni katre-i matem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TAVSİYE EDERİM CANIOM
      BEN ÇOK BEĞENDİM ÇOOK
      ŞİMDİ DE BABİLDE ÖLÜM İSTANBUL DA AŞK KİTABINI ALDIM
      BAKALIM O NASIL OLACAK

      Sil
  8. Bende okumayı düşünüyorum. L&M'yi daha yeni bitirdim. Aynı yazarın kitaplarını üst üste okuyamıyorum. Hele son kitabı beğenmemeişken arayı uzun tutmayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu