7 Kasım 2012 Çarşamba

BALKABAK LI MUHALLEBİ



Çok gezen mi bilir çok yaşayan mı bilir derler.Bence gezen biliyor yani ben seyyah olarak böyle diyorum.Çünki  gezmeseydim bu gün sizlere bu tatlıyı öğrenip paylaşamazdım.Bu tatlıyı Betül kızımdan öğrendim.Maşallah hamarat annenin hamarat kızı.
Haydi Bakalım Balkabak lı Tatlımızı Yapmaya

MALZEMELER;
1KG Balkabağı
3Bardak süt
2Yemek kaşığı mısır nişastası
2Su bardağı şeker

YAPILIŞI;



Ayıklayıp doğramış olduğumuz kabakları az su ile haşlıyoruz.Çatal ile ezilecek kıvama gelince altını kapatıyoruz

Blendırdan geçirdikden sonra üzerine şeker ve nişasta ilavesi yapılır.Süt de ilave edilip muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırılarak  pişirilir.Şeker ve süt ilavesi arzuya göre değişiklik gösterebilir.(kıvam ve şeker) açısından
.Üzerini arzu ettiğiniz bir şeyle süsleyebilirsiniz bu ceviz olur fındık olur nar olur fark etmez sizin keyfinize kalmış.
Gördüğünüz gibi yapımı son derece basit lezzeti de bir o kadar harika olan bu tatlıyı denemeye ne dersiniz?
 
 Seyyah Hayırlı Akşamlar Diler

14 yorum:

  1. harika görünüyor ımm canım çekti vallahii:))ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor.. rengi muhteşem.. eminim tadı da...

    YanıtlaSil
  3. eh ben de ilk defa sende duydum.
    muhallebi bayılırım.
    kabak tatlısı ise yiyemem olanaksız.
    ama muhallebi içinde belki bi deneyebilirim.
    :)

    YanıtlaSil
  4. harika bir fikir balkabağından muhallebi yapmak kesinlikle denicem ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  5. En sevdiğimden :)
    Ellerinize sağlık canım...
    Bu arada gönderdiğim linki bilemedin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl yapacağımı bilemedim tatlım yaaaa

      Sil
  6. Mımm bayılırım balkabağına..Ellerine sağlık,nefis bir muhallebi olmuş..sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. denemeliyim
    su siralar helovven tantanasi yüzünden bol kabak var
    ellerine saglik gülüm

    YanıtlaSil
  8. Bak buna bayıldım eşim adına bal kabağının tatlısını çok sever .Eminim buna da bayılacaktır.Bu arada haklısın canım çok gezen gerçekten çok bilgi sahibi oluyor.Ben de dün çok nefis bir bal kabağı çorbası tattım çok beğendim tamamını içtim.Tarifini aldım yakında paylaşmayı düşünüyorum sizlerle.Canım sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Yappimi coook kolay ki bunun denenebilir ama benim kabagim yok!..Sut ve gol :)
    Ellerine saglik ablammmm.

    YanıtlaSil
  10. Canım günaydın Betülün ve senin ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  11. Hakikaten çok gezen biliyor:)
    Ben 10000 sene,(sıfır çok oldu ama idare ediver:)
    yaşasam bile nerden bilem bu muhallebiyi:)
    Şifa olsun canım:)

    YanıtlaSil
  12. hmmmm ellerine sağlık nasılda lezizdir
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Değişik bir tarif. Ellerine sağlık Seyyahım..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu