17 Kasım 2012 Cumartesi

ASIL ZENGİNLİK


Günlerden bir gün bir baba ve zengin ailesi oğlunu köye götürdü.Bu yolculuğun tek amacı vardı,insanların ne kadar fakir olabileceklerini oğluna göstermek.Çok fakir bir ailenin çiftliğinde bir gün ve gece geçirdiler.
Yolculuktan döndüklerinde baba oğluna sordu,
"İnsanların ne kadar fakir olabildiklerini gördün mü?"
"Evet"
"Ne öğrendin peki"
Oğlu cevap verdi,
"Şunu gördüm:bizim evde bir köpeğimiz var onlarınsa dört.Bizim bahçenin ortasına kadar uzanan bir havuzumuz var,onlarınsa sonu olmayan dereleri.Bizim bahçemizde ithal lambalarımız var ,onlarınsa yıldızları.Bizim görüş alanımız ön avluya kadar,onlarsa bütün bir ufku görüyorlar."
Oğlu sözünü bitirdiğinde babası söyleyecek bir şey bulamadı
Oğlu ekledi,
"Teşekkür ederim baba ,ne kadar fakir olduğumuzu gösterdiğin için"


SEYYAH HEPİNİZİN MUTLU HAFTA SONLARI GEÇİRMENİZİ TEMENNİ EDER
       SAĞLIK VE SEVGİYLE KALIN


SON ALDIĞIM HABERLERE GÖRE DEĞMESİN YAĞLI BOYA BLOGUNDA ÇOK GÜZEL BİR ÇEKİLŞ VAR ARKADAŞLAR

Bu güzel çekilişe katılmak istiyorsanız tıklayın arkadaşlar.Benden söylemesi kaşırmayın

12 yorum:

  1. Canımın içi günaydın harika bir hikaye yüreğine sağlık öpüyorum kocaman,şeker tadında mutlu hafta
    sonları diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YÜREĞİ GÜZEL ARKADALŞIM
      SANADA GÜNAYDIN
      HER ŞEY GÖNLÜNCE OLSUN

      Sil
  2. Çokk güzell ,Gülcüm..Keşke herkes görebilse.İyi haftasonları..

    YanıtlaSil
  3. Çok iyimser bir hikaye ama gerçek anlamda yoksulların akşam yemek yiyebilecekler mi, çocuğunu okutabilecek mi ya da borçlarını ödeyebilecek mi gibi sorunları düşünmekten, gökteki yıldızlara sahip oldukları için sevinmeyi düşünmeye zamanları bile olmuyordur bence...zenginlik gönül zenginliğidir tamam ama insanlar arasındaki uçurum çok kötü bir şey...bir de dikkat ediyorum çok zenginler felaket cimri ve kendinden başkasına bir lokma vermeyen tipler oluyor bu kendinden başkasına diğer canlı türleri (kediler,köpekler,kuşlar)dahil...

    Şey bu arada Karamel'e bir şey mi oldu? Sevemiyorum doya doya demişsin üzüldüm? Merak ettim?..
    sevgiler sana ve Karamel'e ve kızına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YOK YOK KARAMELE BİR ŞEY OLMADIDA
      KUCAKTA KENDİNİ SEVDİRMİYOR
      BENDE KUCAĞIMDA UYUSUN BEN DOYA DOYA SEVEYİM İSTİYOR BU NOKTADA PEK ANLAŞAMIYORUZ
      AKŞAM GELİYOR AYAK UCUMDA UYUYOR ONU UYANDIRACAĞIM DİYE KIPIRDAMADAN YATIYORUM
      AMA YİNEDE SEVGİMİZ İLERİYE GİDEMİYOR

      Sil
    2. Anladım:))bebekken almadınız mı? Çünkü bebekken alınmayan kediler öyle yaparlar ama alalı ne kadar oldu? Eğer hayatınıza gireli bir,iki ay gibi kısa bir süre olduysa bekleyin zamanla kucakta uyumaya başlayacaktır. Şuradan biliyorum. Prenses'im (melek oldu 16 yıldan sonra)Bücürük gibi sokakta minikken bulmamıştım, bakamayan bir hanımefendi iyi bakacak birini arıyordu, biz de rahmetli annemle "biz bakarız kedimiz yok çok istiyoruz" dedik ve aldık. (yıl 1992 filan)aldığımızda Prenses 1.5 yaşındaydı ve ilk günler yüzümüze bile bakmıyordu çok üzülmüştü ev ve aile değiştirdiği için:((zavallı resmen bunalıma girmişti:(((sizinki gibi kucağımıza alınca durmuyor iniyordu bu 'beni niye eski ailemden kopardınız?' tepkisiymiş:(((ancak 4 ay filan sonra güveni,sevgisini kazandık ki, kucağıma bir çıktı, o çıkış:))))her akşam işte yemek yenir, koltuğa oturursunuz tv izlemeye başlarsınız ya, o da o zaman kucağıma atlar ve 3 4 saat artık dizlerimi uyuşana dek uyurdu:)))16 yıl böyle oldu...şimdi de tv saatinde Bücürük kucağıma atlıyor..:)
      darısı başınıza yani belki biraz zaman gerekiyordur...
      sevgiler

      Sil
  4. çok çok güzel bir hikaye..

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı akşamlar canım,
    mutlulukların daim olsun,
    kocaman sevgilerimle kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. zenginlik elindekinin kiymetini bilmek
    hayirli hafta sonlari seyyahim

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir hikaye,evet görebilene asıl zenginlik.Mutlu pazarlar:)

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar,

    Asıl zenginliğin ne olduğunu paylaştığınız hikaye ile öğrenmiş olduk. Ben de hep derim: "Bizim ışıklarımız da oynamayıversin!" diye.

    Gönül zenginliğine yeter olmaz!
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu