15 Ekim 2012 Pazartesi

ZİLHİCCE 1 (birinci bölüm)


Kurbanlık adaklık koç koyun  resimleri

                                                                      ZİLHİCCE
     Kuran-ı kerimde Fecr süresinde "ve on geceye yemin olsun"ifadesinde kast edilen on gece bazı kaynaklara göre Ramazan ayının son on günü,bazı kaynaklara göre Muharrem ayının ilk on günü olarak belirtilsede genel görüş Zilhicce ayının ilk on günüdür.
Kameri ayların onikincisi olan bu ay islamın beş şartından hac ibadetinin yerine getirildiği aydır.Onuncu gün ise Kurban Bayramının ilk günüdür.
     Hacca gidemeyen müslümanların bu günlerde oruç tutması çok büyük sevaptır."Salih amellerin Allah'a en ziyade sevgili olduğu günler bu on gündür.Bu on gün tuttuğumuz her bir günün orucu bir yıllık  oruca (sevapça)eşittir.
Bu on gece ibadet etmekde Kadir gecesinde ibadet etmek gibidir.Ebu'd-Derda (r.a)Zilhicce ayının önemini şöyle anlatıyor;"Zilhiccenin ilk 9 günü oruç tutmalı,çok sadaka vermeli,çok dua ve istiğfar etmelidir.Çünki resulullah (sav) ;"Bu on günün hayır ve bereketinden mahrum kalana yazıklar olsun" buyurdu.
Zilhiccenin ilk dokuz günü oruç tutanın ömrü bereketli olur,malı çoğalır,ailesi balalardan korunur,günahları affedilir,iyiliklerine kat kat sevap verilir,ölüm anında ruhunu kolay teslim eder.

    Allahu Tealanın bereketli kıldığı ,Kuran-ı Keriminde üzerine yemin edilen Zilhiccenin ilk on gecesi yapılan amellere 700misli sevap verileceğini Peygamber efendimiz bizlere müjdelemiştir.Bu günler bizlere tevbe etme ve kısa zaman dilimi içinde çok sevap kazanma fırsatının verildiği günlerdir.Bizde paygamberimize  tabi olarak ,gündüzleri oruçla geçirmeli sadaka vermeli ve Allahı zikr etmelkiyiz.

     Buraya kadar Zilhiccenin faziletinden bir nebze olsun anlatmaya çalıştım.O mubarek ayın ilk gününü bu gün idrak ediyoruz.Bonusu bol olan bu günlerden çokça faydalanmak istiyorsak tutabildiğimiz kadar oruç tutalım,bol sadaka verelim ve Allahı bolca zikr edelim


8 yorum:

  1. Zilhicceniz hayırlı olsun. İzninizle diğer bloğumda paylaşımlarınızdan faydalanacağım.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TABİ NE DEMEK YETERKİ BİR HAYRA VESİLE OLSUN

      Sil
  2. Hayırlı Olsun, ben daha önceden bilmiyordum sayende öğrenmiş oldum saol canım bilgilendirdiğin için...

    Öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Koşuşturmaca içinde bazen takvimden bihaber yaşıyorum..Sayenizde hatırladım..Çok teşekkür ederim.Umarım layıkiyle bu ayı geçirmek nasip olur.Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. faydalı oldu bu yazı bak.
    :)

    YanıtlaSil
  5. ağzına yüreğine sağlık çok faydalı bilgiler bunlar ben biliyordum ama hafızam tazelendi sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ben de dün son anda haberdar oldm oruca başlayabildim, Böyle şeylere vesile olabilmek ne güzel,Allah tüm ibadetlerimizi,hayırlı dalarımızı kabul eder inş. Allah razı olsn, sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. İnşAllah ablacım..
    Dualarda buluşmak dileğiyle..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu