29 Ekim 2012 Pazartesi

KUZU SÖĞÜŞ


BABAMIN MUTFAĞINDAN SEÇMELER (2)
 Söğüş et babamın mutfağı için bir klasiktir.Bizim eve gelen misafirler bilirlerki gelince Hasan Abilerinin soğuk söğüş etini ve ,onun özel ciğerini yiyecekler.Onun içindirki  bayramda olsa bizim eve tok gelinmez.Bu yılda öyle oldu adet bozulmadı ve babacığım etini pişirdi.Nasılmı?Başlıyorum anlatmaya


Koyunun en güzel yeri boynu ve belidir der babam.Boyun ve bel kısmı parçalanmadan bütün olarak büyükçe bir tencereye konur.Şekilde görüldüğü üzere,defne yaprakları,tane karabiber,soğan ilave edilir ve kısık ateşte ocağa oturtulur.Görünen kısmı bu kadar.


Sonra ara sıra gelinir ziyaret edilir çünki bu uzun bir süreç altı saat ocakda kalması gerekiyor bilemedim beş öyle hemencecik olmuyor.Tabi sevginizide ilave etmeyi unutmayacaksınız.Babam hep salata bile olsa yaşayarak yapacaksınız der doğruda söyler.Tabiki besmele çekmeyide.Bazende benle kafa bulur babam şimdi baktın aynısını yapacaksın yani öylemi der.


Aradan altı saat geçtiği vakit manzara aynen böyle.Tabi kaynar olduğu için henüz girişemiyoruz yatma vaktide geldi artık.Yırttım ben bu işden diyerek yatıyorum dörtte kalkacağımdan habersiz.:)


 Saat gece dörtte yanlış duymadınız babam bana sesleniyor kalk kızım et yemedim diyordun kalk bakalım ben anında fırlıyorum yatakdan mutfağa gidince bakıyorumki babam vazifeye başlamış bile.Etleri öyle bir ayarda ayıklamak lazımki ne soğuk ne sıcak soğuk olunca ayıklaması çok zor oluyor yağlar donuyor.Bu arada babama yardım bahanesi ile etleride götürmüyor değilim.Etler kendilerinden geçmiş dokunur dokunmaz kemiğinden ayrılıyor.

Etleri ayıklayıp çok derin olmayan bir kaba bir sıra koyduktan sonra bolca kekik biraz karabiber ilave ediyoruz,tekrar et ve tekrar kekik ilavesi kaplara bastırıyoruz.Artık görücüye çıkmaya hazırlar.  Eeeeeee gecenin bu saatinde bu kadar eti yemenin faturasıda bulaşıkları yıkamak oluyor tabikide.Bir yandanda aman anneni kızdırmayalım kızım mutfağını toplu tutalımda sonra sabah bize söylenmesin diyerek beni gaza getirmeyide iyi biliyor.Ama şu kadar söyleyeyim değdi,soğukda çok güzel oluyor ammaaaaaaa gece  sıcak sıcak yemenin tadı bi başka
    SEYYAHTAN BİR YEMEK TARİFİ DAHA BURADA SONA ERDİ.
               HEPİNİZE HAYIRLI GÜNLER

18 yorum:

  1. Gülcüm babacının ellerine sağlık,nefis bir söğüş yapmış..Bizdede babam noardan soğuk söğüş yapar..Babalar maharetli ..afiyetler olsun sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE BABALAR MAHARETLİ
      BİRAZDA BANA BIRAKSA NE İYİ OLURDU
      BENDE ANCAK GEZEYİM NAKIŞ İŞLEYEYİM BAŞKA BİR ŞEY GELMİYOR ELİMDEN

      Sil
  2. Seyyahım bu defa kıskandım :)
    Kimde var ya hu böyle baba:)
    Gecenin 4ünde et pişirecek.
    Vallahi helala olsun amcama.
    Şifa olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KISKAN VALLA NE YAPAYIM YAVRUSU
      ET YEDİRİYOR AMA ONDAN SONRA İŞ YAPTIRIYOR NE HABER
      AMCAN FORMUNDA İDİ BU BAYRAM
      SIRADA KASAP KÖFTESİ VAR

      Sil
  3. Çok güzel görünüyor,yemek isterdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BUYUR GEL BENDE YAPTIM EVE GELİNCE

      Sil
  4. 1 Kasım 2012-1 Aralık 2012 Tarihleri arasında
    77.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinde Bendeniz Yani Gelibolu17-MidedenKalbe Blogspotumda
    birbirinden güzel tariflerinizi bekliyor olacağım,emrinize amade olacağım :)
    Bir yorum uzağınızdayız,tek yapmanız gereken tarifinizi yayınlayıp,altına Porselen Demlik Çay Saati etkinliği için bana gönderdiğinizi belirten not düşüp bana haber vermeniz,elimden geldiği kadar çabuk gelip tariflerinizi alıp blogumda keyifle yayınlayacağım....
    Şimdiden çoook teşekkürler,her zaman olduğu gibi beni yalnız bırakmayacağınızı biliyorum,hatta adım gibi eminim :)
    Etkinliğimize Her zamanki gibi Herkes davetlidir,istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,
    lütfen çayın yanında ikram edilecek tarifler olmasına özen gösterelim :)
    Görüşmek üzere,hoş kalın,selamlar olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EN YAKIN ZAMANDA İLGİLENECEĞİM ARKADAŞIM
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  5. bende boyunu çok severim bunu bilen babamda kasaptan hep taze kesilen koyun varssa bana boyun alır, suyuna limon sıkıp yemeyi çok severim. ALLAH babalarımıza uzun ömür versin ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN CANIM
      RABBİM BAŞIMIZDAN EKSİK ETMESİN ONLARI

      Sil
  6. ablam babanın ellerine sağlık...
    çok güzel görünüyor............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GURMEM GERÇEKTENDE ÇOK GÜZELDİ
      BYUR GEL BERABER YİYELİM
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  7. babana Allhcc'tan uzun ömürler dilerim. Söğüş etten bende isterim. Öptüm seni Seyyahım..

    YanıtlaSil
  8. AMİN CANIM
    BUYUR GEL BENDE YAPTIM BERABER YİYELİM
    BAŞIMIN ÜSTÜNDE YERİN VAR
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  9. Allah babacığınıza sağlıklı uzuuun ömürler nasip etsin, elleri dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN AMİN CANIM
      O BENİM HER ŞEYİM,
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  10. vay beeeee kokusunu tadını bile hissettim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENCEDE HİSSETMELİSİN
      GÜZELDİ DEEP
      HAYIRLI GECELER

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu