10 Ekim 2012 Çarşamba

SEZONUN İLK RESMİ MİSAFİRLERİ

HADİ BUYRUN KAHVALTI HAZIR



 Bu sabah uzun bir aradan sonra kahvaltıya misafirim vardı.Daha öncede ufak tefek misafirlerim oldu.Ama bu ilk resmi davetim di. Öyle muhteşem bir sofra hazırladığımı zannetmeyin bolca kahvaltılık patlıcan salatası normal salata special olarak'da kaygana ve muhlama.Az kalsın unutuyordum bir de kabak tatlısı.


Nerde bu sofranın böreği çöreği diyebilirsiniz ama arkadaşlar ısrarla hiç birimizin böreğe çöreğe ihtiyacı yok ilk gün nasıl başlarsa öyle devam eder dediler ve bana yapmamam için ısrar ettiler.Benimde söz dinleyesim tuttu.Tabi bunda bir haftadır çektiğim bel ağrısınında etkisi var.Yoksa kolay kolay söz dinlemezdim ben


Aslında aramaızda bu kadar öz hakiki karedenizli varken benim suyunun suyu olarak kaygana tarifi vermem çokda mantıklı değil galiba ama İlhan Beye bir yemek tarifi sözüm var .Ogün gelene kadar bununla sıramı savayım dedim.Aslında kaygana pazı yaprağından yapılırmış ama anneciğim hep pırasanın yeşil taraflarından yaptığı için bende size bunu önereceğim.



Pırasaları incecik doğruyorsunuz,ondan sonra soğanlarıda ince ince doğruyorsunz.Üzerine bir parça tuz ekleyip acısının çıkması için ovuyorsunuz.Tuzla ovduktan sonra sıkıp üzerine bir iki kaşık un ekliyoruz kaygana mız pişmeye hazır.



Hazırladığımız bu harcı yağlayıp ısıttığımız tavaya kaşık yardımı ile bastırarak yayıyoruz.Pişmesine yakın 2yada 3 yumurta yı çırparak üzerine döküyoruz.Kapak yardımı ile tewrs yüz yapıyoruz aynen omlet yapar gibi sonrada afiyetle yiyoruz.



Muhlama ya gelince bir paket kaşar peynirini tenceremize doğruyoruz.Ben Kaan bey kaşarını kullanıyorum Bim de satılan istediğim lezzeti onda tutturabiliyorum bu gün misafir olduğu için biraz da çeçil peynir ekledim kaşarın azlığına çokluğuna göre bir yada iki kaşık un ilave edip üzerini geçecek kadar süt koyuyoruz ve ocağın altını yakıyoruz.Yavaş yavaş karıştırarak pişiriyoruz .Muhallebi kıvamına gelince üç yada dört yumurta kırıyoruz fazla karıştırmadan bir taşım daha pişiriyoruz.


Veeeeee dananın kuyruğunun koptuğu an ayrı bir tava da kızdırdığımız tere yağını coooooooz sesleri eşliğinde üzerine döküyoruz .Sonuç mu NURUN ALA NUR misali kalori üstüne kalori  ama lezzet muhteşem 
Yani ben yiyenlerin yalancısı yım . Şimdiye kadar beğenmeyen olmadı.Hadi bakalım arkadaşlar sizde deneyin beğenecekmisiniz. 

                               BİR GÜZEL GÜNDE BÖYLECE SONLANMIŞ OLDU

Şimdi ne mi yapıyorum?
Misafirleri gönderdim ayaklarımı uzattım çayımı elime aldım yazımı yazdım şimdi blog dolaşma vakti
HOŞÇAKALIN

39 yorum:

  1. Ellerine kollarına sağlık, nefis görünüyor, hiç yemediğim şeyler, denerim bir gün, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DENE DENE TATLIM O ZAMAN BANADA HABER VER BENDE GELİP TADAYIM
      YANİ SIRF OLMUŞMU OLMAMIŞMI DİYE :)

      Sil
  2. bayilirim ben bu sezona .
    ve hic bitmesin bu sezon afiyet olsun yarasin
    ellerin dert görmeye

    YanıtlaSil
  3. offf o muhlama olsada yesem elerine sağlık
    ama ben kayganaya süt ve mısır unu katıyorum birde böyle denemeli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HIIIIM SÜT VE MISIR UNU
      TAMAM Bİ DE ÖYLE DENERİM BAKALIM NASIL OLACAK
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  4. Oyyy ouyyy oyyy bu sofrada misafir olmak varmış:)))Emeğine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜLÜM SENİN SOFRALARININ YANINDA BENİMKİNİN LAFI BİLE OLMAZ
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  5. Ellerine sağlık sofran hep bereketli olur inşallah sevgili seyyahım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL VUSLATIM
      HEPİMİZİN EVİ SOFRASI BEREKETLİ OLSUN

      Sil
  6. Çok seviyorum kahvaltı sofralarını özellikle o sofrada yapılan sohbetleri..
    Ellerinize sağlık herşey harika görünüyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDEDE KAHVALTI SOFRASININ YERİ AYRIDIR HER ZAMAN
      AYRI BİR KEYİF VERİR BANA
      SAĞOL CANIM GÜZEL ZİYARETİNİZ İÇİN

      Sil
  7. muhlamayı böyle denememiştim hiç
    yapmalı...

    çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL CANIM TEŞEKKÜR EDERİM

      YAP BENİDE ÇAĞIR :)

      Sil
  8. Bu sofrada bende olsaydım...Süper olmuş sofran ,canım ellerine sağlık..sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GEL BUYUR CANIM
      BAŞ KÖŞEMİ SANA AYIRAYIM
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  9. çok ama çok güzel bir sofra börek olmasına hiç gerek yok. yemediğim ama lezzetlerini duyduğum tarifler vermişssin. belki yaparım bir gün.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MEHTAPCIM ÇOK HAKLISIN BÖREK OLMADIĞI HALDE DOYURUCU BİR SOFRA OLDU GERÇİ BÖREK YOKTU AMA MUHLAMANIN KALORİSİ HİÇ BİRİNİ ARATMAZ LAF ARAMIZDA :)
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  10. canım ablam ne güzel şeyler yapmışsın öyle...
    canım çekti...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM HEMEN ATLA GEL YAPAYIM SANA İSTEDİĞİN MUHLAMA VE KAYGANA OLSUN
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  11. daha ne olsun, muhlama varr....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HADİ GEL ARKADAŞIM BERABER YİYELİM)
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  12. Çok güzel bir sofra olmuş ellerine sağlık,pırasalı kayganayı ilk fırsatta denemek isterim çok güzel gözüküyor.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BİZ AİLECE KAYGANAYI ÇOK SEVİYORUZ.
      ÇOK LEZZETLİ OLUYOR DENEYİN PİŞMAN OLMAYACAKSINIZ
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  13. afiyet şeker olsun.. günün en sevdiğim saatleri.Yarın da ben arkadaşıma kahvaltıya gidicem..Çok özledim arkadaşlarımı sabahı iple çekiyorum..Dost sohbetleriniz daim olsun sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Off off mutfaktada ne kadar hamarat olduğunu öğrenmiş olduk:)
    Eğer birgün sana gelirsem bir muhlama yapsan yeter:)
    Ellerine sağlık ablacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN VE HAMARATLIK PEK YAN YANA GELMEZ AMA
      ÖZELLİKLE SENİN GİBİ HAMARATLARI GÖRÜNCE
      YİNEDE TEŞEKKÜR EDERİM ANNECİĞİNE İLTİFAT ETMİŞSİN

      Sil
  15. Bu arada moralimiz de düzelmiş gibi. Yaptığınız şeyler süper hele kaygana ve muhlama, ikisi de muhteşem. Elinize , emeğinize sağlık. Bana borcunuzu bu sofrayla kat kat ödediniz. :)))

    YanıtlaSil
  16. EVET BU GÜN İYİCE TOPARLADIĞIMI HİSSEDİYORUM
    BORÇ KISMINA GELİNCE SEVİNDİM DOĞRUSU KABUL GÖRDÜĞÜNE ŞİMDİ SIRADA GÜZEL BİR İSTANBUL ŞİİRİ KALDI
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  17. Bir karadenizli olarak muhlama ve kaygana tarifinizi beğendim( okuyanda bilir kişi olduğumu sanacak9. Biz daha farklı yapıyoruz. Kayganayı ismini bilen olmadığı için ben krep diyorum anlatırken. Babaannem mısır unu ve hamsili yapardı. Ben hamsili sevmiyoum o ayrı.
    Muhlama deyince nedense insanın aklına bizim kuymak dediğimiz geliyor ama ikisi de farklı.
    Sizin yaptığınızı bizim oralarda özel köy peyniri ile yapılır. Tadı çok güzel olur. Peynir uzadıkça uzar.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ANNECİĞİMDE KUYMAK YAPAR AMA BİZ ONU MISIR UNU İLE YAPARIZ YUMURTA KONMAZ SADECE MİNZİ DEDİĞİMİZ PEYNİR KOYARIZ
      SAĞOL CANIM GÜZEL ZİYARETİN İÇİN
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  18. Hepside birrbirinden güzel arkadaşım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL CANIM ALLAH RAZI OLSUN
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  19. ilk resmi davette sofra sahiden de çok sadeymiş, aç kalmışlardır.
    :)
    geçmiş olsun, bel ağrısıydı ha.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET HEM BEL AĞRIM VARDI HEMDE BU ARA BÜYÜKLERİM BİRAZ RAHATSIZ BENDEDE HUZURSUZLUK YAPIYOR BU

      Sil
  20. Beni de davet eder misin kahvaltıya? Ama sadece muhlama yapman yeter başka şey istemem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM NE DEMEK SEN GEL YETERKİ
      İSTEDİĞİN MUHLAMA OLSUN
      ,BEKLİYORUM
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  21. Bu bence harika bi sofra.. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu