4 Ekim 2012 Perşembe

NAZAR

NAZARA GELDİM GALİBA?



İki gündür üzerimde bir halsizlik isteksizlik var.Bloguma giriyorum çoğunuzun yazılarını okuyorum ama bir türlü içimden yorum yazmak gelmedi hatta içimden keşke ben hiç bir şey yazmadan arkadaşlarım geldiğimi bilseler dedim.

Nazar demişkende aklıma geldi sizlere nazarla ilgili bir iki şey paylaşmak istedim.Nazar batıl değil haktır.Yani nazara inanmak günah değil ,günah olan nazardan korunmak için nazar boncuğu gibi din dışı adetlere inanmak ve bunlardan medet ummaktır.

Bu konuda halk arasında en çok yaygın olan inanışlar ise nazar boncuğu takmak,iğde dalı takmak kurşun dökmek,vs.Bunların hiçmi hiç faydası yoktur bütün bu işlerde esas olan çok güzel bir şey görüldüğü zaman MAŞALLAH demektir.Yada nazar duası okumaktır
NAZAR AYETİ




وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُون

"Ve in yekâdullezîne keferû le yuzlikûneke bi ebsârihim lemmâ semîûz zikra ve yekûlûne innehu le mecnûn(mecnûnun)."

"Ve inkâr edenler, zikri (Kur'ân'ı) işittikleri zaman gerçekten seni, neredeyse gözleri ile devirirler. Ve: “Muhakkak ki o, gerçekten mecnundur (delidir).” derler.   Nazar Ayeti (Kalem Suresi 51-52)   

Peygamber efendimizin zamanında Esed oğullarından nazarı değen bir kimse var idi. Üç gün birşey yemez, sonra çadırın bir tarafını kaldırıp oradan geçen bir deveye bakıp, (Bunun gibi bir deve hiç görmedim) der demez, deve yere düşer hastalanırdı. Müşrikler, bu adamı bulup Peygamber efendimizi nazarla öldürmesini istediler. Cenab-ı Hak da Resulullahı bunun nazarından korumuştur. Bu hususta Kalem suresinin 51. ayet-i kerimesi inmiştir: 

(Nerede ise, kâfirler seni gözleri ile yıkacaklardı.) [68/51]

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Nazar insanı mezara, deveyi kazana sokar.) [İbni Adiy]

(Ümmetimin yarısı nazardan ölür.) 
[Taberânî]

(Nazar neredeyse kaderi geçecekti. Nazardan Allaha sığının.) [Deylemî]

(Kaderi geçecek bir şey olsaydı nazar geçerdi.) [Müslim]

(Hoşa giden bir şeyi görünce, "Maşaallah lla kuvvete illa billah" denirse o şeye nazar değemez.) [Beyhekî]

Nazar Duâları

Peygamber efendimiz, bir şeye nazar değmesinden korktuğunda, Allahümme barik fihi ve la tedarruhu diye duâ ederlerdi. (İbni Sünni)

Kur'an-ı kerimin her ayeti, müminler için şifadır. Nazar için Kur'an-ı kerim okumak iyidir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

Kur'an-ı kerimde nazar için 8 ayet vardır. Bunları okuyana, o gün, cin ve insanın nazarı değmez. Bu 8 ayet, Fatiha ile Ayet-el kürsidir.) [Deylemî]

(Fatiha ile Ayet-el kürsiyi okuyana, o gün nazar değmez.) [Deylemî]

Sabah-akşam, 3 defa (Bismillahillezi la yedurru maasmihi şeyün fil erdi vela fissemai ve hüvessemiulalim) okuyan, büyü, nazar ve zulümmden korunur.) [İbni Mace]

Hava kararıp şiddetli rüzgar esince Peygamber efendimiz, Kul euzüleri okuyup buyurdu ki: (Bu iki sure ile [belâlardan] korunun! Hiçbir kimse, bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz.) [Ebu Dâvud]


Velhasılı kelam nazar için boncuk takmak yerine nazar ayeti okumak,felak nas sürelerini okumak,ayetül kürsi okumak,en azından maşallah(Allahın izni ile )denirse çok daha faideli olur.

İlla okumak için başkasınada ihtiyacınız yok kendi kendinizide okuyabilirsiniz.Şimdi bende kendime okuyacağım inşallah kendime gelirim.Bu arada beni takip eden arkadaşlarım hepinizin yayınlarını ziyaret ettim sadece yorum yazmadım haberiniz olsun.
     HAYIRLI AKŞAMLAR NAZARSIZ GÜNLER

not;yazı düzenim çok bozuk oldu ama onu bile düzeltemedim kimi alttan çizgili, kimi büyük kimi küçük kusura bakmayın artık




5 yorum:

  1. ben de iyi misin diye soracaktım. hayııır nazara gelmedin. olur ki bazen böle keyifsizlik canımız bişi istemez. amaaaa bak sana hiç yakışmıyo biliyo musun durgunluk. ama üzme canını ki nasıl olsa geçicek. ayrıca biliyoruz ki geldiğini okuduğunu, ayrıca sen bu yazdan bu yana armamızdaki en iyi blogçusun, unutna bunu, bi de üzülme tamam mı, gülümse geçecek, sana nazar değmez ki, yakalayamaz ki seni. e tabii çok gezdin yoğundun, olacak o kadar isteksizlik yorgunluk yaaaaa işte öyle işte.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Allah nazarlardan,belalardan tüm olumsuzluklardan korusun seni ve hepimizi.
    Merak ettim vallahi.
    Aradım ulaşamadım da:(
    Böyle zamanlarda içimi bir nebze olsun şu sözü paylaşmak istiyorum:
    Bazen bitmek bilmeyen dertler yağmur olup üzerine yağar, ama unutma ki,rengarenk gökkuşağı da yağmurdan sonra çıkar...
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  3. Gülcüm kendine dikkat et,sonbahar yorgunluğudur..Bu kadar güzel dualar bileni Allahım korur..Unutmayalım ki mezarda yatanların yarısından çoğu nazardandır....Allah hepimizi kötü gözden korusun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Selam kendinize dikkat edin... havalardanmıdır nedir herkes hasta yorgunlukla başlıyor.. Nazara gelince ananeciğimde bize felak ve nas surelerini okumamızı öğretmişti. Bizim bir yengemiz var kendisi mimlidir biz kızlar onunla pek karşılaşmamaya çalışırız maşallah dediği kırk gün yaşamaz.En son bana aaa bu yenimi dedi sorgu sual etti ve daha saat geçmeden park etmiş arabamıza otobüs çarptı. Kuzenlerim şoktaydı....Allah herkesi kötü gözlerden korusun...

    YanıtlaSil
  5. hani yıldızı düşük derler halk arasında hala anlamış değilim .ama tek bildiğim çok çabuk nazara geliyorum.kendi nazarım bile geçiyor kendime :)bu güzel konuya değindiğin için Allah Razı Olsun ellerine sağlık...Sevgiler

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu