7 Ekim 2012 Pazar

KİTAP KİTAPKİTAP




Nazan Bekiroğlu'ndan Trabzon-Tebriz-Tiflis-Batum-İstanbul hattında geçen muhteşem bir roman. Balkan Savaşı yıllarında başlayıp I. Dünya Savaşı'na uzanan bir öykü... Trabzon'da ve Tebriz'de doğup birbirlerine doğru yol alan iki hayat; önce delice akan sonra durgunlaşan iki ırmak... Aslında çok ırmak... Tebriz'in en büyük, en asil halı tüccarının deli fişek oğlu Settarhan ve Trabzonlu inci tanesi Zehra...

İki büyük savaşın savurup yeniden şekillendirdiği hayatlar, muhaceret, tehcir, mücadele, kader... Farklı inançların aktığı ortak zemin, üç ülke ve üç sevda Nazan Bekiroğlu'nun mürekkebi aşk olan kaleminde buluştu. "Nar Ağacı" bir Doğu masalı kadar zengin, hayal kadar güzel, hayat kadar gerçek bir hikâye... İncelikle işlenmiş karakterleri, zengin detayları ve dönemi anlatmadaki maharetiyle yıllarca unutulmayacak bir kitap... 
(Tanıtım Bülteninden)

 Geçen gün Güldehan'a kırtasiye ihtiyaçlarını alırken gözüme ilişti arkasını okuyunca hemen almaya karar verdim.Bu dönem hakkında tarihi bilgim pek yok.

Nazan hanımı ilk defa okuyorum değişik bir anlatım tarzı var çok çok sürükleyici olmasada bırakacak kadar kötü de değil.Tabi bu tamamen seyyahın fikirleri.Bir kaç güne kadar biter her halde o zaman daha net bilgiler paylaşırım.
  HAYIRLI AKŞAMLAR

17 yorum:

  1. Nazan Bekiroğlu'nun yaşamı da çok ilginçtir. Karadenizli ama karadeniz şivesini kapmasın diye çocukken arkadaşları ailesi tarafından seçiliyor. Sokağa çıkarılmıyor. İstanbul ve Topkapı sarayını görünce çok etkileniyor ve bu geleceğini belirliyor. Ben tarih sevmediğim için kitaplarını okuyamıyorum. Zannediyorum Prof. da olmuştu. Ama kitap kitaptır. Bu paylaşım için kutluyorum sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YAZDIĞIM CEVAP SİYAH KUĞUNUN ALTINDA KALMIŞ NASIL OLDU İSE

      Sil
  2. Nazan Bekiroğlunu merak ediyorum ben de,ismini sıkça duyar oldum.
    Ben de edineyim diyeceğim ya,derslerden arda zaman kalacağa benzemiyor:)
    Senden özetini alıcam artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN GETİRİİM SANA GELİRKEN GÜLÜM
      ,SEN DERSLERİNE ÇALIŞ ŞİMDİ
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  3. Not alındı canım, Hayırlı akşamlar...

    YanıtlaSil
  4. YORUMUNUZU OKUDUKTAN SONRA BİYOGROFİSİNİ OKUDUM.2001DE PROF OLMUŞ
    GERÇEKTEN'DE İLGİNÇ BİR HAYATI VARMIŞ
    NORMALDE BENDE TARİH OKUYAMIYORUM ONUN İÇİN GENELDE ROMAN TADINDA OLANLARI TERCİH EDİYORUM.
    AZ DA OLSA O DÖNEME AİT BİLGİ SAHİBİ OLUYORUM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BU CEVABI İLHAN BEYE YAZMIŞTIM
      BURAYA NASIL GELDİ ANLAMADIM

      Sil
  5. Canım bir koşu koştum geldim fazla duramadan gidiyorum.Bir selam vereyim istedim .Çok özledim seni Şengül'üm işlerimin yoğunluğunu bir atlatayım daha da çok kalır kahvelerimizi de içeriz canım.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNŞALLAH TATLIM
      DÖRT GÖZLE BEKLEYECEĞİM SENİ

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. BENDE ZİYARETİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  7. girişte konu güzel gözüküyor.

    ama senin anlatışın eh işte diyor.

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çözemediğim değişik bir tarzı var.
      dediğin gibi konusu çok güzel
      dur bakalım sonunda ne olacak

      Sil
  8. oKUMAK İSTEDİĞİM KİTAPLARDAN.PAYLAŞIMIN İÇİN SAĞOL

    YanıtlaSil
  9. Seyyahım iyi haftalar dilerim. Kaç gündür gezemiyordum bu gün kitap tavsiyene geldim. Hadi bitir bakalım son izlenimin ne olacak...Sevgilerimle tatlım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam tatlım bitirir bitmez burdayım
      hayırlı akşamlar

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu