2 Ekim 2012 Salı

KISSADAN HİSSE




Bir gün yaşlı bir derviş, bir kucak dolusu elma ile bayırlar aşan bir genç bir kıza rastlamış…

Bozkırın sıcağında yorgunluktan al almış kızın yanakları.
...“Nereye gidersin? Ne doldurdun kucağına?” diye sormuş derviş.

Uzak bir tarlayı işaret etmiş kız.

“Sevdiğim çalışıyor orada. Ona elma götürüyorum.”

“Kaç tane” diye soruvermiş baba derviş.

Kız gayet şaşkın bir halde:
“İnsan sevdiğine götürdüğü şeyi sayar mı hiç?”

Usulca koparmış derviş elindeki tesbihi...











      Bu kıssayı çok uzun zaman önce duyup çok hoşuma gitmişti.Bu gün face de görünce dayanamayıp sizinle paylaşmak istedim.Çok düşündürücü ve kendimize hisse çıkarabileceğimiz bir hikaye bu


  HAYIRLA KALIN

11 yorum:


  1. İnsanı düşünmeye sevkediyor,sevgilerimiz ne kadar samimi diye?
    Bakıyorum da hep sayılır hale gelmiş,yapılanlar,fedakarlıklar.
    Ben bile bazen yaptıklarımı sayarken buluyorum kendimi.
    Gerçek sevgiyi yaşayabilenlerden olabilmek duası ile..

    YanıtlaSil
  2. Okuyunca,

    "babam ve oğlum" filminde, Birgül'e Sadık soruyordu ya;

    -affettin di mi beni?
    -affettim tabi, affetmez mi insan??

    işte bu aklıma geldi direk!

    YanıtlaSil
  3. okuyunca şöyle bir kaldımmm..çok güzel..hayatımızın her köşesine uygulayabilmek ümidi ile sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı akşamlar ablacım..Nerdesin yeni yayın girmeyince merak ettim.Herşey yolundadır inşAllah ...
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  5. vay be kız dervişe öğretmiş.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Hayırdır Şengül'üm? Şimdi nasılsın ,nasıl oldun?Arada keyifsizlik gelip baş köşeye kuruluveriyor.Kovala canım gitsin. Gelmesin daha da .Bana da arada hep oluyor.Canım paylaşımın çok güzel di ders almak lazım .sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Seyyahcım acaip güzel bir kıssa. ne mutlu hissesini alana, sayende. Sevgilerimle canım..

    YanıtlaSil
  8. Daha iyisin inşAllah şimdi,arayım dedim telefonda bakiye kalmamış,garibanlık zor :)
    Allah a emanetsin,herşey gönlünce olsun ablacım..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  9. Seyyah'ım döndünüz mü?

    Eğer buralardaysanız ve pazar günü için bir planınız yoksa Balat-zeyrek gezisine gideceğiz, gelmek isterseniz haberiniz ola:)

    hayırlı akşamlar

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu