27 Ekim 2012 Cumartesi

KAYSERİ&DEVELİ USULÜ TAVUK YAHNİ

BABAMIN MUTFAĞINDAN SEÇMELER (1)

   
 Daha önceki postlarımda babamın tam bir gurme ve ahçı olduğundan bahs etmiştim her halde.Babamla hep mesafeli olduk hiç bir zaman sevgisini gösteremedi bizlere doya doya sarılamadık doya doya öpemedik hep sevdiğini bizi düşündüğünü bildik ama hareketleri ile hiç gösteremedi bunu.Babamla en yakın olduğumuz zamanlar birlikte yemek pişirdiğimiz anlardır.Onun için her Ankara ya gidişimde Baba cım bu gün hangi special ini yapıyoruz derim ve birlikte mutfağa gideriz.



Arife günü girdik mutfağa ve tavuk yahni yaptık babamın her yemeğinin bir sırrı vardır.Bir çimke şundan katacaksın bunuda kimseye söylemeyeceksin  bırak gelsin sende yesinler  der.hep.Bakalım bu yemeğin sonunda bu sırrı sizler için alabilecekmiyim.Tavuk bagetleri yıka kurula ben geliyorum dedi.Eeeeeee emir büyük yerden hemen yıkadım kuruladım ve patronu beklemeye başladım



Mutfağa gelir gelmez yıkadınmı tavukları dedi;Evet yıkadım baba
Besmele çektinmi tabi çektim baba
Vebali boynuna demeyide ihmal etmedi ve yemeği yapmaya başladık.Ben bagetleri kızgın yağda çevirirken babamda diğer yanda soğanları ,biberleri,domatesleri ve sarmısağı doğradı


 Doğramış olduğu soğanları şekilde görüldüğü üzere güzel bir bakır tencerenin içine koydu bir bardak sıvı yağ ekledi

                  Birazda katı yağ ilave etti ülker terem yağ ve pişirmeye başladı sağonlar ölünce


               Domatesleri ilave etti bir taşımda böyle kaynadı sıra geldi yemeğin özel sosunu yapmaya


      Bir kase ye 3kaşık ketçap,bir çay kaşığı safran,bir ç.kaşığı köri,3ç.kaşığı kırmızı toz biber,bir çay kaşığı tarçın,bir çay kaşığı kimyon ve veeeeeeeeee evet püf noktasını açıklıyorum bir yemek kaşığı süzme bal ilavesinden sonra sıcak su ile bu karışımı biraz incelttik ve ocaktaki harcın üzerine ekledik.Her zamanki gibi sakın balı kimseye söyleme dedi
Bende aman babacığım onu söylemez isem ben bu yemeği nasıl arkadaşlarımla paylaşırım diyince kıyamadı bana ve izin çıktı

Özel sosda bir taşım soğanlarla kaynayınca daha önceden tepsiye dizdiğim tavukların üzerine yavaşça ilave ettim bu arad bir iki tane de defne yaprağı ve patates koyduk tepsiye.Patates az haşlanmış konsada olur konmasada,


 Evvet yemeğimiz fırına girmeye hazır yine bir fatiha 11 ihlası şerifimizi okuyup ilk müslüman dünyada cennet ile müjdelenen Hz.Hatice validemizin ruhuna hediye ettikden sonra fırına verdik.


Sonuç ortada.Fikrimi sorarsanız ben böyle lezzetli tavuk yememiştim.Sosuna banmalara doyamadım o kadar yani 10üzerinden benden 9.5 dan on aldı.yarım puanıda nazar değmesin diye kırptım.Evet bir yemek tarifinin daha sonuna geldik
SEYYAH HAYIRLI GÜNLER DİLER
       AFİYET ŞEKER OLSUN

13 yorum:

  1. Maşallah dualarla yapılan yemeğin lezzeti olmaz mı afiyet bal olsun :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Nefis olmuş,elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER TATLIM
      HAYIRLI BAYRAMLAR

      Sil
  3. Hayırlı akşamlar, babanızın ve sizin ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.Ayrıca bal ilavesini ilk kez duydum. İlk fırsatta deneyeceğim. Paylaşım için teşekkürler.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM FUAT BEY
      EVET BENDE BAL İLAVESİNİ İLK DEFA DUYUYORUM AMA LEZZET MÜKEMMELDİ
      TABİ ZEVKLER VE RENKLER
      DENEYİNCE HABER VERİN BAKALIM SİZDE BEĞENECEKMİSİNİZ
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  4. Canımmmmm benim rahmetli babamda öyleydi bir kez olsun sarılamamı
    şımdır doyasıya....Hiç belli etmedi sevgisini mekanı Cennet olsun.Baban süper becerikli mtfakta elleri dert görmesin.Hayırlı
    bayramlar öpüyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE DERYAM
      HAYATTA İKEN HASRETİM
      SAĞOL CANIM DUALARDAN UNUTMAYIN
      SENİNDE BABACIĞINA RABBİM GANİ GANİ RAHMET EYLESİN

      Sil
  5. ha haaaa nefis yazıydı bu tüm ayrıntılarıyla.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  6. O sosa ekmek banıp yemeye ben de doyamam. En azından bu tarz yemekleri yapmayı öğrendiğime göre en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum bende :))

    Elinize, emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. şahane bir tarif, mükemmel ötesi bir lezzet mmmm.. test edildi onaylandı.. tarif için hem sana hem de sevgili babacığına teşekkürler gül..

    YanıtlaSil
  8. Seyyahım süper bir tarif, Babacığına ve sizlere Allah sağlıklı uzun ömürler versin :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu