18 Ekim 2012 Perşembe

BUNU BİLİYORMUYDUNUZ?

                                                 JOHANN WOLFGANG von GOETHE

Goethe, (1828)

Batı dünyasının gelmiş geçmiş en büyük edibi olarak kabul edilen Wolfgang von Goethe (1749-1832), "İnsanlık her şeyini Hz. Muhammed'e (s.a.v.) borçludur" derken, hem kendi çağdaşlarını, hem de 20. yüzyılın Avrupa'sini hayrette bırakıyor.
Batı dünyasını hayrette bıraktığı gibi benide hayret içerisinde bıraktı doğrusu.Önce face de görünce ALLAH ALLAH doğrumudur acaba dediğimde ufak çaplı bir araştırma yaptım ve sonuç doğru çıktı.
Şimdi sizlere GEOTHE nin peygamberimiz için yazdığı şiiri paylaşıyorum


Goethe'nin Hz.Muhammed'e yazdığı şiir Sevinç sevinç berrak
Ve yıldız yıldız parlak
Bir dağ pınarı
Üstünde beyaz bulutların
Ve kuytusunda bir yeşil yamacın
Aziz ruhlar sallamış beşiğini
Veda edip çocuk tazeliğiyle bulutlara
Raks eder gibi iner mermer kayalara
Haykırır sevincini semalara
Dağ geçitlerinde
Önüne katar renk renk çakılları
Ve bağrına basar kardeş pınarları
Çiçeklenir ayak bastığı yerler
Ve nefesiyle yeşerir çimenler
Yoldaşı olur şimdi ırmaklar
Ovaları doldurur gümüş ışıklar
Bir ses yükselir pınarlardan
 
"Kardeş ayırma bizi koynundan,
Bekliyor Yaratan.
Yoksa bizi çölün kumları yutacak
Güneş kanımızı kurutacak
Kardeş,
Dağın ırmaklarını, ovanın ırmaklarını
Hepimizi alıp koynuna
Eriştir bizi yüce Rabbına
Ezelî Deryâ'nın yanına."
Peki, der, dağ pınarı
Kendinde toplar bütün pınarları
Ve haşmetle kabarır göğsü, kolları
Ülkeler açılır uğradığı yerlerde
Yeni şehirler doğar ayaklarının altında...
Kulelerin alev zirvelerini
Ve haşmetli mermer saraylarını
Bırakıp arkasında
Yürür mukadder yolunda
Dalgalanır başının üstünde binlerce bayrak
İhtişamının şahitleri
Evlâtlarını Rabbine ulaştırarak
Karışır İlâhî ummana coşarak!
 
Goethe'nin "Hz. Muhammed'in Terennümü" adlı şiiri
 
Eğer yazdığı yazıyıda merak ediyosanız aşağıya tıklamanız yeterli
Seyyah Hayırlı Günler diler

GEOTHE NİN YAZDIĞI YAZI



10 yorum:

  1. peygamberimize olan sempatisini biliyordum siirini okumak kismet olmamisti vesile oldun seyyahim .
    bir nevi müslüman olduguda söyleniyor Allahül alem .
    Herman Hesse icinde güzel duyumlarim var islamiyete sicak bakan insanlarmis

    Allah bilir
    selam ve dua ile canim

    YanıtlaSil
  2. CANIM HAYIRLI AKŞAMLAR
    NE YALAN SÖYLİYEYİM BENİM HİÇ HABERİM YOKTU
    ÇOK ŞAŞIRDIM VE HEMEN SİZLERLE PAYLAŞTIM
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  3. Aklın yolu bir diyorum ben buna. ve bir söz tekrar anlam kazanıyor akılsız dostum olacağına, akıllı düşmanım olsun... (Düşman kelimesi Geothe değil asla yanlış anlaşılmasın)
    Allah razı olsun seyyah gül. hayırlı akşamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK DOĞRU BİR SÖZ
      BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  4. Daha bilmediğimiz kimler bu gerçeğin farkına vardıda bizler bilmiyoruz belkide..Peygamberi öven insana ne mutlu..seyyah sayende güzel bir bilgi elde ettim teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE AYŞEGÜLÜM
      CANIM BEĞENMENE SEVİNDİM
      BENDE GÖRÜNCE ÇOK ŞAŞIRINCA HEMEN SİZLERLE PAYLAŞTIM

      Sil
  5. SeyyahımGülüm canım merhaba nasılsın,nasıl oldu ruhun ve de sen canım.Ne güzel yazmış şiiri iki kere üst üste okudum çok anlamlı Bilmiyordum sayende öğrendim canım Allah razı olsun paylaştın bizlerle.Sevgilerimle Sengül'üm..

    YanıtlaSil
  6. RUHUM YARALI BU ARALAR
    TAM TOPARLANDIM DİYORUM OLMUYOR
    ŞİİRİ BEĞENMENE ÇOK SEVİNDİM
    HAYIRLI GECELER CANIM

    YanıtlaSil
  7. Tolstoy'un da PEygamber Efendimizle (sav) bir kitabı vardı.

    YanıtlaSil
  8. Yorumunu okuyunca bir üzüntü geldi içime:(
    Keşke elimden bir şey gelse, senin kadar hayat dolu birinin ruhum yaralı demesi beni de yaralıyor:(
    Demiştim ya ne desem kifayaetsiz gelecek,çünkü biliyorum vakti gelmeden olmuyor hiçbir şey.
    Şu vakitte duaya durup,ruhlarımıza esenlik dilemek için müsade alıyorum..
    Dua ile..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu