11 Eylül 2012 Salı

SEYYAH KUZGUNCUK'TA (İSTANBUL)

                                                                 KUZGUNCUK

Kuzguncuk İstanbul'un Anadolu yakasında Üsküdar ilçesinde yer alan bir semttir. Boğaziçi’nin Anadolu kıyısında, Üsküdar, Paşalimanı ile Beylerbeyi arasındaki yerleşme Kuzeybatı-güneydoğu doğrultusunda oluşmuş, Boğaziçi’ne açılan bir vadi içinde gelişmiştir.



Sana Kuzguncuk tan baktım ey aziz İstanbul.

Tarihi iskele çeşmesi.Kim bilir nelere şahit oldu neler gördü.Şimdiki bakımsız hali beni biraz üzdü açıkcası



Kuzguncuk da bir park.Manzara müthiş.Karnım tok olduğu için bir şey yemedim ama birde baktım kanlıca yoğurdu yazan tabela gördüm gelmişken bari bir yoğurt yiyeyim dedim.

   
Yoğurt bildiğiniz yoğurt ama ne bileyim manzara müthiş olduğu için ne yesenizde lezzetli geliyor insana.İnanılmaz bir şehirde oturuyoruz.Her köşesi ayrı bir hazine 


          Eski bir yerleşim yeri olan Kuzguncuk, üç dine ait ibadet yerleri bulunan ve sakin sessiz bir yaşam süregelen bir semt. Birçok sanatçı ve ünlü kişiyle birlikte Perihan Abla, Ekmek Teknesi gibi televizyon dizilerine de ev sahipliği yaptı.Bazılarınız hatırlar çok keyifli dizilerdi


      Dinler arası diyolog bu olsa gerek.Baksanıza sırt sırtalar.Bir tanede sinegog  var. Ama onu görüntülemek mümkün olmadı

  Birbirinden keyifli sokaklar.Aslına bakarsanız bu gün ben Kuzguncuk ta ki Patchwork derneğine gelmiştim.Arkadaşlarla buluşup kumaş almaktı planımız malesef kapalıymış.Bende gelmişken bir iki resim çekip paylaşmak istedim.Eminim bir çok defa paylaşılmıştır.Ama buda SEYYAH ın gözünden KUZGUNCUK.Dönerken öyle sokaklardan geçtimki hepsini çekmek istedi canım bir başka sefer tekrar gelmeye karar verdim.Tek nagatif şey otopark çok pahalı en azından bana öyle geldi.Her güzel şeyin bir bedeli olacak tabiki.
     HEPİNİZE SAĞLIKLI MUTLU GÜNLER DİLİYORUM.

32 yorum:

  1. Ahhh ahhh nasıl burnumda tütüyor İstanbul'um:)))
    Canım seninle gemiş kadar oldum sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. CANIM SEN GEL İNŞALLAH İSTANBULA
    BERABERDE GİDERİZ
    :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Şengül'üm senin gözünden Kuzguncuk bana daha da bir şahane göründü.Çok güzel semtlerimiz var Boğaziçi başlı başına hazine bizler için.Canım bir gün bu güzellikleri hep beraber seyretmek dileği ile Allah'a emanet ol..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EN KISA ZAMANDA TATLIM
      KIŞ GELMEDEN YAPALIM ŞU İŞİ
      BİRAZ DAHA İYİLEŞ
      RESİMLERİ BEĞENMENE SEVİNDİM
      BENİMKİLER ACEMİ RESİMLERİ TELEFONDAN BU KADAR İŞDE

      Sil
  4. kuzguncuk mükemmeldir...
    özellikle sahili bambaşka...
    doğma büyüme Üsküdarlı olarak kesinlikle çok seviyorum...
    paylaşım için teşekkürler ablam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEN TEŞEKKÜR EDERİM
      BENDE HER TAŞINI HER KARESİNİ SEVİYORUM İSTANBULUMUN
      VE ÜSKÜDARIMIN
      :)
      ZİYARETİN İÇİN BEN TEŞEKKÜR EDERİM

      Sil
  5. Bu paylaşım güzel oldu
    Cuma günü üçlü grup olarak Kuzguncuk ve otağtepe yapacaktık.
    Açıkçası ben o ünlü caddesinden başka bir yere gitmediğim için bahsettiğiniz sokak ve parklar uğranılacak yerler arasında eklendi:)

    Otopark konusuna gelince
    Bahsettiğim sokakta ücretsiz olarak ara sokaklarda park edebileceğiniz bir yer mutlaka bulabiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GENELDE BENDE BULURDUM AMA BU GÜN ŞANSIM YAVER GİTMEDİ.
      SABAH GİDERSENİZ ŞAYET DİLİM PASTANESİNDAN POĞAÇA YEMEYİ SAKIN UNUTMAYIN DİYEBİLİRİMKİ İSTANBUL 'UN BİR NUMARASI.ORDAN POĞAÇAYI ALIRSINIZ RESMİNİ ÇEKTİĞİM PARKA GİDERSİNİZ ZATEN TAM KARŞISI ÇAY SERVİSİDE PARKDA HEMEN ÖNÜNÜZE GÜZEL BİR SEHPA KOYARLAR VE O MUHTEŞEM MANZARAYA KERŞI
      YA KUSURUMA BAKMA NE OLURSUN SANKİ BANA PROGRAM YAP DEDİNİZ BENDE KENDİMDEN GEÇTİM.İSTANBULU SEVMEK BÖYLE BİR ŞEY HER HALDE

      Sil
  6. Merhabalar,

    İstanbul'u çok iyi tanıyan biri değilim. Birkaç kez gittim geldim. Kuzguncuk'tan paylaştığınız bu güzel fotoğraflarla ben de kendimi Kuzguncuk/İstanbul'da gibi hissettim. Tabi bizzat orda olmanın verdiği heyecan ve coşku başkadır.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayaırlı sabahlar
      Gerçektende çok güzeldi
      Size bir nebze hissettirebildiysem ne mutlu bana
      Allaha emanet olun

      Sil
  7. GERÇEKTENDE ÖYLE
    BU GÜN SEYRETMEYE DOYAMADIM
    SERİN DALGALARI NEREDEYSE YÜZÜNÜZDE HİSSEDİYORSUNUZ
    BİR NEBZE OLSUN SİZE HİSSETTİREBİLDİYSEM SEVİNDİM.
    ALLAHA EMANET OLUN

    YanıtlaSil
  8. resimler çok güzel :) Seyyah teyze sen hiç oturmaz mısın yahu :D

    YanıtlaSil
  9. İstanbul güzel,sen daha güzel..
    İçim gitti yine:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. için gitsinde çabuk gel İstanbulaaaaaaaaaaaaaaa

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. istanbul özlenmezmiiiiiiiiii
      hayırlı sabahlar

      Sil
  11. Merhabalar,

    İstanbul'u koklamak ve hissetmek istediğim de İstanbul paylaşımlı blog sayfalarını ziyaret ederim. Bu güzelim şehrin kadrini ve kıymetini bilmediler; hem doğa ve hem de tarihi dokusunu bozdular.
    Doğayı ve tarihi tahrip eden tüm girişimleri ve girişimcileri şiddetle kınıyorum.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞİMDİ BİZ ESKİ ZAMAN İSTANBUL RESİMLERİNE BAKIP VAY BE CANIM İSTANBUL'UMUZ NASIL GÜZELMİŞ NE HALE GELMİŞ DİYORUZ

      SENELER SONRA TORUNLARIMIZ YADA ONLARIN TORUNLARI BİZİM BLOG DAKİ RESİMLERE BAKIP AYNI ŞEYİ DİYECEKLER.
      DEĞİŞEN HİÇ BİR ŞEY YOK
      BİR YANDAN GÜZEL ŞEYLER YAPILIYOR BİR YANDAN YIKILIYOR

      Sil
  12. fotoğraflar çok hoş :) ben9 yaşında gitmiştim şimdi 16 yaşındayım çok iyi hatırlıyorum istanbula çok güzel bir şehir inş. seneye yazın gidicem istanbula :)
    bu arada ablacım senide bloguma beklerim :)
    http://eda1907ozer.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZİYARETİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER TATLIM

      Sil
  13. ya ama ne güzel oluyor bu gezilerin notların fotoların ohh beee.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKTENDE BEĞENİYORSANIZ NE MUTLU BANA

      HAYIRLI GECELER

      Sil
  14. senin gözünden de çok sevdim ben Kuzguncuk'u ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVİNDİM ŞULE CİM BEĞENMENE
      ZİYARETİN İÇİN TEŞEKKÜRLER
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  15. Son fotodaki evi çok beğendim. Çok severim böylesi evleri sanki bana ruhları var gibi gelir :)

    YanıtlaSil
  16. Aynen bende bakmaya doyamadım daha sonra tekrar gidip bütün ara sokaklardaki evleri çekeceğim inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çek inşaAllah bizden buradan bakarız artık ;)

      Sil
  17. MAŞALLAH ne çok geziyorsun sen leyleği hep havada görüyorsun galiba :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜZELİM BENİM LEYLEK HEP HAVADA NE YAPCAM BİLMEM VALLA BEN BU LEYLEKLE
      BİR HAFTA SONRA TEKRAR YOLCUYUM

      Sil
  18. sana ulaşmayı becerebilirsem tlf.ilet.kızım gezer halini ben biliyorum,oturduğun zamanda ne şahane nakışlar yaptığını göster bu sanal arkadaşlarına....ama her şeyi bir tarafa itele sen yazarlığa soyun yazarlığa...demekki benim gibi üçüncü kattan armut ve nar toplasaydın nasıl anlatırdın dostlarına,nasıl mutlu oluyorsan öyle devam et.seyyahlığını yürüyerek yaparsan 10 misli faydalanırsın. seni seviyorum 17 eylül 2012 oy.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen merak etme teyzem mesaj alındı.
      öpüldün kocaman

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu