4 Eylül 2012 Salı

İTALYADAN KARELER

 Bazen blog arkadaşlarımın yazacak bir şey bulamadığı zaman eski tariflerinden yada yazılarından alıntı yaptığını görüyorum.Bu gün bende bu yönteme baş vurdum gerçi benim daha Alanya dan haberlerim var amma biraz değişiklik olsun diye bir iki sene önce gittiğimiz İtalya gezisinden kareler sunmak istedim size
Bakalım beğenecekmisiniz.


 Duomo Katedrali ve meydanı İtalya nın Milano şehrinde bulunuyor

Katedralin içinden bir görünüş





 St.Peters Basilica (san pedro katedrali) VATİKAN

 Buda içeride çektiğim gizli resim bu bölümde resim çekmek yasaktı.Yasak olunca aşka geldim çektim

                                                          COLLESIUM


  Roma imparatorluğunun onuruna inşa edilmiştir.Dizaynı tasarımı bugün dahi geçerli olan bir anıt.yapılışından bu yana 2000yıl geçmiş olmasına rağmen hala orjinal tasarımından etkilenenlerde pek çokmuş.

İzlediğimiz filmler sayesinde bu arenada seyircilerin beğenisine sunulan acımasız dövüşler ve oyunlar oynandığı hakkında bilgi sahibiyiz.

 Pisa Kulesi, İtalya'nın kuzeyindeki Pisa şehrinde Piazza dei Miracolide (İtalyanca Mucizeler Meydanı) yer alan ve 1063-1090 yıllarında yapılan şehir katedralinin çan kulesi, ana yapıdan ayrı olarak 1173'te yapılmıştır. Ünlü Pisa Kulesi, bu çan kulesidir.

Pisa Kulesi bitirildiği tarihten itibaren güneye doğru eğilmeye başlamıştır. Bunun sebebi temeldeki yumuşak zemindeki bir çökmedir.


 Benim eşim gibi bütün turistlerin Pizza kulaesini tutarken imajını veren resim çekme merakı vardır denemesi ve tutturması bedavadır:)
    Oğlumdan aldığım bilgilere göre  Milano da 2 takım tek stadyum varmış.AC milan kullandığı zaman adı San Siro ;İnter ise Guiseppe Meazza stadı adını kullanıyormuş.ayrıca yine oğlumun dediğine göre ben onun yalancısıyım UEFA nın stadyum kriterlerine göre 5 yıldızlı bir stadyummuş ve kapasitesi 80.000 miş.Elçiye zeval olmaz.
Bunları anlatmama gerek yok onlar kendilerini yeterince anlatıyor her halde.
Burasıda Floransa ben çok sevdim bu şehri .İçinden geçen Arno nehri etrafına kurulmuş çok çok sevimli bir yer.Milano ve Floransaya tekrar gitmek isterim doğrusu.Tabi birde Venedik.

Sizcede çok güzel değilmi.Ne dersiniz yarında bir Fransa yapalımmı biraz Paris biraz Disneyland fena olmaz her halde bakalım kısmet.               
İtalya ve Roma denince; insanların aklına ilk gelen ve öncelikle ziyaret ettikleri yerlerden biri. 



   Aşk çeşmesi işin ilginç yanı buraya sadece Türkler Aşk Çeşmesi diyor burayı hem gece hem gündüz görmenizi tavsiye ederim.Bu havuza para atmak gelenek havuza arkanızı dönüp sol elinizle para attığınız zaman buraya tekrar geleceğiniz vad ediliyor.Bu arada gün içinde havuza atılan paralar akşam toplanıp Roma nın fakirlerine dağıtılıyormuş.Yaklaşık 3000 yüro kadar fena bir rakam değil güzel bir uygulama                                 

    Az kalısn unutuyordum sakın Roma ya giitiğinizde Roma dondurması yemeden gelmeyin olurmu.Biraz daha uzatırsam fena halde sıkılacaksınız tamam tamam burada son veriyorum.
   HEPİNİZE HAYIRLI GECELEEEEEEEEEEEEEEEEEER
   Bu takside çok dikkatimi çekmişti ben burda hala göremiyorum.Bizim arkadaşlarımız burada rahat gezemiyorlar tekerlekli sandelyeleri ile avrupa ya gitseler, tabi ki burda ki zorlukları aşıp arada çok rahat gezerler.Şule arkadaşım bana yorum bırakınca bu resmide yayınlamak istedim.



30 yorum:

  1. Zamanin guncel olmasi cok da onemli degil. zaten belirtyorsun onceden gezdigini. ustelik guzel paylasimlar ve fotograflar.
    Benim de en cok gezmek istedigim yerdir italya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah en kısa zamanda gidersin tatlım

      Sil
  2. TEŞEKKÜRLER TATLIM İÇİMİ RAHATLATTIN BİRAZ TEDİRGİN OLMUŞTUM.BAYAT HABER DİYE :)

    EN KISA ZAMANDA GİDERSİN İNŞALLAH

    ÇOK OTANTİK BİR MEMLEKET

    YanıtlaSil
  3. Resimler superdi seyyahcim sikilmak ne kelime :)) bende ingilizceyi bir sokeyim italyanca ogrenecegim diyorum, hosuma gidiyor, sicak kanli ve yakin olmalari. Ne guzel bir gezi duzanlemisiniz, darisi basima :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda inşallah şekercim.gerçekten güzel bir gezi olmuştu 5 aile gittik programıda kendimiz yaptık onun için yorucu tur lar gibi olmadı keyif aldık çok.

      Sil
  4. kayınvaldemler italyayı heykeller ülkesi diye tanımlıyor ..italyaya gittiklerinde insanlarının çok sıcak olduklarını söylemişlerdi..:)roma dondurmasının tadınıda anlata anlata bitirememişlerdi:))Şengül ablacım bu güzel resimlerle kendimi orada gibi hissettim çok teşekkürler.. o katedraller nekadar ihtişamlı..floransadaydı sanırım yerlerdeki taşların bile tarihi eser olduğunu bilmem kaç senesinden beri hic değiştirilmeden hala günümüzde kullanıldığını söylemişlerdi..bende bazen istemedende olsa kendi ülkemle mukayese ediyorum..bizim ülkemiz hiçbir değerine sahip çıkamıyor diye düşünüyorum ve çok üzülüyorum..var olan güzellikleride yurtdışındaki insanlar gibi korumak yerine mahvediyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem ne heykeller ne heykeller.
      katedraller ihtişamlı dediğin gibi çok iyi koruyorlar
      çoğu yerde resim bile çektirmiyorlar ses çıkarttırmıyorlar
      bizde ise hem biz koruyamıyoruz hemde turiistlere altın tepsi içinde sunuyoruz
      camilere ellerini kollarını sallayarak giriyorlar
      orada benimde hep aklıma bunlar geldi
      yerden göğe kadar haklısın

      Sil
  5. Güzel ablam benim!..havuzlara atılan paralar ne yazık ki verilmiyor fakirlere belediye alıp kendi işlerinde kullanıyormuş ve bu yılki toplanan paranın miktarı yanılmıyorsam 500 bin euro..
    O yüzden tekrar gelin dileğini aşılamış olabilirler hainler :p

    Güzel ablam..Rabbim çokça gezmeyi görmeyi nasip etsin tekrar..paylaşım çok çok güzel ama hiç capuchinno veya espresso görmedim,içmedin mi güzel ablam yaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaaa çok üzüldüm şimdi .Bende ne güzel bir şey yapıyorlar demiştim.

      canım amin diyorum çünki gerçektende gezmeyi çok seviyorum annem her halde göbeğimi sokaklaramı attı ne yaptı bilmem:)

      giitiğimde henüz kahve kültürüm çok gelişmemişti onun için dikkatimi çekmemiş tatlım
      yoksa senin yerine bir capuchinno içerdim

      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  6. Ne güzel gezmişsiniz maşaAllah...darısı başıma ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNŞALLAH CANIM
      ORADA GEZMEK BURDA GEZMEKDEN ÇOK ÇOK DAHA KOLAY
      HER TÜRLÜ

      Sil
    2. BİR TANE DAHA RESİM EKLEYECEĞİM MÜSAİT OLURSAN BAK

      Sil
  7. sayenize çok yer göreceğiz belli;)
    yüreğinize sağğlık..
    ağız tadınız ve gezmeleriniz bol olsunn.:)
    sevgilerr ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler tatlım
      darısı sizin başınıza

      Sil
  8. bende istiyorum İtalya ya gitmek...
    Roma aşkım depreşti :))
    Ama önce Paris e gitmeliyim :))
    paylaşım için teşekkürler ablam...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım inşallah en kısa zamanda gidersin.
      her şey gönlünce olsun

      Sil
  9. herşey güzelmiş.
    :)
    ama ilk milano fotoları ne etkileyici öyle.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bitmez bitmez birazdan paris ve disneyland geliyor

      ah birde fotoğraf makinesi alsam ne olcak bilmem
      telefon la bu kadar ancak

      hee birde o zamanlar blog ruhum yoktu olsa idi daha farklı resimler çekerdim :)

      Sil
  10. çok güzel bir yazı olmuş :) o aşk çeşmesine yabancılar ne diyormuş?

    YanıtlaSil
  11. Buranın yapılışına ait bir efsane var. Şöyleki; bir Roma ordusu savaştan dönerken, uzun süre su bulamazlar. Derken ,karşılarına çok güzel bir kız çıkar. Romalı askerlere, bulunduğu yeri kazarlar ise, su çıkacağını söyler. Askerler, halen havuzun bulunduğu, güzel kızın tarif ettiği yeri kazarlar ve su bulurlar. Bu hikaye, havuzun üstünde bulunan kabartmalarda da resimler ile ifade edilmektedir. Dikkat edilirse, kabartmalarda, romalı askerlerin yeri kazdığı ve yanlarında çok güzel bir kızın bulunduğu görülebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki niye aşk çeşmesi. Burada, büyük aşkların ifade edildiği ve büyük film starlarının oynadığı birkaç aşk filmi çekilmiş ve daha sonra burası aşk çeşmesi olarak anılmaya başlanmış.

      Sil
    2. ayrıntılı bilgilendirme için teşekkür ederim ^^

      Sil
    3. ZİYARETİNİZ İÇİN BEN TEŞEKKÜR EDERİM

      Sil
  12. ulkemizde engeliler icin hayat cook zor! Yollar, arabalar, tuvaletler hic uygun yapilmiyor. Belediyeler ufak tefek iyilestirme calismalari yapiyor galiba ama alinacak bir suru onlem var. Bir reklam vardi,e ger tersi olsaydi. yeni tum yasam engeliler icin olsaydi, bizim nasil zorlanacagimizdan bahesdiyor, empati yapmak lazim...
    hassas konu, lafi uzattim sanirim..
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YO YO BİLAKİS SEVİNDİM BU KONUDA YORUM YAPTIĞINIZA
      ASLINA BAKARSANIZ RESMİ DİKKAT ÇEKMEK İÇİN EKLEDİM AMA SİZDEN BAŞKASININ DİKKATİNİDE ÇEKEMEDİM

      HAYATIMIZIN HER EVRESİNE EMPATİYİ KOYABİLSEK ZATEN HAYAT ÇOK DAHA YAŞANIR OLURDU EMİNİMKİ
      TEŞEKKÜRLER.
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  13. Hiç İtalya'ya gitmek istememiştim,ta ki senin fotoları görene kadar :)
    Burada izlediğimiz videolar da hatırımda,disneyland paris wuuuuu ne hoştu öyle:)
    Sayende az biraz gezmiş olduk:)
    Bundan böyle,olur da yurtdışı seyahat filan olursa, haberdar eyle lütfeen:)
    Maaile hazırız senle seyahate seyyahım:)
    Götür bizi gittiğin yere:)
    Muhabbetle..
    Hem önceden gidilmiş olması neyi değiştirir ki,aynı kuleler,aynı şehir:)
    Daha varsa paylaş ,zevkle takip ederiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen gel ben seni her yere götürürüm gülüm
      gelecek gelecek Mısır var suriye var
      varda var

      Sil
  14. İtalya çok güzel bir ülke. Hatta bence Avrupa'nın en renkli ülkelerinden biri. Bizim 2010 yılında yaptığımız İtalya turuna bakmak isterseniz: http://sirinanne.blogspot.com/search/label/%C4%B0talya

    Araba kiralayıp Roma'dan başlayıp 10 şehir gezmiştik. Ve ben tekrar gitmek isteyecek kadar çok sevdim.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu