8 Eylül 2012 Cumartesi

HAYATIN MARATONU




NOT,Okuyacak olduğunuz yazının hiç bir edebi değeri yoktur.Bazı blog arkadaşlarım gibi yazma kabiliyetim yok ne yazık ki.Duygu yoğunluğu içinde yazdığım bir yazı.Onun için okuma ya bilirsiniz de.
HAYATIN MARATONU
     Hayat aynen olimpiyatlardaki maraton misali koşmadan ibaret.Kimi bu koşuda ipi göğüslüyor,kimi tökezleyip yarı yolda kalıyor,kimide Kaplumbağa ile Tavşan misali yavaş yavaş da olsa hedefe doğru emin adımlarla gidiyor ve finish e ulaşıyor .Evet belki yarışı kazanamıyor ama bitişi görüyor.
     Bu gün inanılmaz kötü bir gün geçirdim  sınava  gitmek için evden çıktım biraz canım sıkkın ve dalgındım az kalsın bir tırın altında kalıyordum saniye ile kurtardım.Allah korudu derler ya gerçekten Allah bu gün beni korudu.Demek daha vakit saat gelmemiş.İlk defa tırsdım daha önce hiç böyle hissetme miştim.Tır  şöförüde her halde beni iyi bir sıvamıştır,haklı olarak.Daha bitmedi navigasyonum bozuldu okulu bulamadım 45 dakkika dolaştım,okulu buldum,park yeri bulamadım.Derken sınavada geç kaldım.Kapıdaki polis zannediyorum yaşlı başlı halime acıyıp beni içeri aldı 3katı nasıl çıktığımı bilemiyorum az kalsın nefes darlığından ruhumu teslim edecektim.Diğer katlardaki gözetmenlerin aksine  bizim sınıfın gözetmeni halimi gördüğü halde beni sınava almadı geç kaldığım için.İşte o anda bende salıverdim kendimi ağla ağla tutamıyorum kendimi,sinirlerim iyice bozuldu.
      Kahvaltı yapıp kendime gelirim diye bir alışveriş merkezine attım kendimi biraz oturdum,ders çalıştım  vakitlice kalktımki sabahki vukuatı yaşamayayım diye bu sefer ne oldu dersiniz benzinim bitti evet yanlış duymadınız yokuş aşağı boşa alarak felan derken benzinciye ulaştım ama ben benlikden çıktım.
     Okula geldiğimde ne imtihana girecek,ne ders çaalışacak halim kalmıştı.Söz verdiği halde yanımda olmadığı için oğluma çok kırıldım.Ne ilk ne son ama her seferinde yaralıyor beni evlatlarımdan aldığım darbeler.
    Şu an kendimi yarışta ayağı tökezleyip yarışı yarıda bırakan maratoncu gibi hissediyorum.Şu an ne yapacağımı bilemiyorum ayağa kalkıp yarışa devammı etmeliyim Kaplumbağa misali eninde sonunda hedefe varırımmı demeliyim,yoksa her şeyi bir kenara bırakıp yine yeni yenidenmi demeliyim.Şu an kendimi güçsüz ve yorgun hissediyorum.
    Şayet bu yazıyı şu anda okuyan varsa ve benden gençse HER ŞEY ZAMANINDA diyorum.Hedefinizi zamanında belirleyip onun için kuvvetiniz varken son sürat koşun.Sonra benim gibi ne akıl gücünüz ,ne beden gücünüz ne maneviyatınız buna yetmeyebilir , geç kalmış olabilirsiniz.

  HAYATINIZDAKİ TÜM MARATONLARI BİTİRMENİZ DİLEĞİMLE 
                                                                            
     

37 yorum:

  1. Ablam ya deminden sen yaparsın diye yazdım şimdide bu yazını okudum kendimi tekrar ediyorum SEN YAPARSIN vazgeçme daha kötüsünde olabilirdi bak nefes alıyorsun hala demek ki tekrar tekrar denemek icin bir sansin daha var ... Olumsuz düşünme lütfen ... Evlatlarımıza hatta kardeslerimize annemize babamıza gelince hayatta kimseye bel baglamamaliyiz hep tek basıma ne kadarını yaparimi tartip hayallerimizi bile tek kisilik kurmalıyız bence ben bunu 17yasimda babami kaybettiğimde öğrendim . Böylece hayal kırıklıklarım azaldı... Kendine iyi bak sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM ÇOK TEEŞEKKÜR EDİYORUM
      GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN
      HAKLISIN KİMSEYE BEL BAĞLAMAMAK LAZIM
      BUNU HAYAT ÖĞRETİYOR İSTESENDE İSTEMESENDE
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  2. Geçmiş olsun.. Canını sıkma ve üzülme..

    Öğrenmenin yaşı yoktur... Okumanın ve kendini geliştirmenin yaşı yoktur canım. Yaşlılığın (üstelik kendini yaşlı görmene de gerek) gayrete engel olmadığını aklından çıkarma canım. Bu yüzden devam et derim. Öğrenmekle birlikte sebat etmekte çok önemli. Sebat gösterir ve Allah`a tevekkül edersen inşaAllah muvaffak olursun. Birde bu dua`yı sık okumanı öneriririm. Hem kolay, kısa ve etkili:

    "Rabbi yessir velâ tuassir Rabbi temmim bi'l-hayr"

    "Rabbim! kolaylaştır zorlaştırma, Rabbim hayırla sonuçlandır"

    Bu dua müthiş bir motivasyon cümlesi canım...

    Ayrıca:
    "Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır" (İnşirah Suresi, 5-6)

    Burada, zorluğun kolayca, bir kolaylık olarak kabul edilebileceğinin bir anlatımı hissediliyor. Zorlukla karşılaşan bir insana, bir çırpıda düşünmeden, emniyet, huzur ve güven telkin ederek:

    “Üzülme zorluklar kolaylıklar için var, zorlukta pek çok kolaylık var, zorluktan kolayca kurtulma ve kesin çözüme ulaşma yolu var, ben de seninle beraberim!” deniliyor sanki...

    Buna göre, zorlukların kolaylığa dönüşmesinin temel sırrı ise: Rabbe yönelerek; boş kalmamacasına ve hiç bir boşluk bırakmamacasına zorluklarla kıyasıya mücadele etmek, düşen kalkan ama tekrar tekrar kalkıp yürüyen karınca gibi sürekli denemektir. Samimi ve ısrarlı yöneliş sonrası dayanabilmiş ve yerini zafer anlamında kolaylığa bırakmamış hiç bir zorluk yoktur canım...

    Dolayısıyla...

    Çabanın ihlaslılığı ve sürekliliği, zor dağları bile yerinden oynatabilecek güçtedir.

    Damladaki sabırlı süreklilik, mermeri bile deler. Yürekten kopan ısrarlı bir kaç söz yeri inletir gökleri hareket geçirir.

    Allah, bir kimseyi ancak gücünün yettiği şeyle yükümlü kılar. Onun kazandığı iyilik kendi yararına, kötülük de kendi zararınadır. (Şöyle diyerek dua ediniz): “Ey Rabbimiz! Unutur, ya da yanılırsak bizi sorumlu tutma! Ey Rabbimiz! Bize, bizden öncekilere yüklediğin gibi ağır yük yükleme. Ey Rabbimiz! Bize gücümüzün yetmediği şeyleri yükleme! Bizi affet, bizi bağışla, bize acı! Sen bizim Mevlâmızsın. Kâfirler topluluğuna karşı bize yardım et.” (Bakara 286)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. RABBİ YESSİR VELA TÜASSİR RABBİ TEMMİM BİLHAYR
      BU BENİM GERÇEKDEN DİLİMDE TESBİH OLAN ÇOLUK ÇOCUK HER KESE ÖĞRETTİĞİM BİR DUADIR.
      İYİKİ VARSINIZ.BU GÜN BANA BU GÜZEL YAZILARINIZLA DESTEK VERMENİZ ÇOK ÖNEMLİ
      YALNIZ OLMADIĞIMI GÖRÜYORUM
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
    2. Ne güzel.. Rabbim dualarını kabul etsin amin.
      Bilmukabele canım ;)
      Fiemanillah...

      Sil
  3. Canım karakter sayısı fazla olduğu için gitmedi. Bu az önce gönderdiğim yazımın devamı :)

    Canım bu ayet, hiç kimseye kaldıramayacağı yükün yüklenmeyeceğini ifade ediyor ve hatırlatıyor.

    Birde zorlukların şöyle bir yönü vardır canım:

    Zorluklar insanın ruhunu, kalbini, duygu ve düşüncelerini Allah’a yöneltir. Bu, esas güç ve bereket kaynağıyla buluşma anlamına gelir ki, O’nun adına hareket eden insanın, üstesinden gelemeyeceği hiç bir zorluk yoktur yeryüzünde.

    Hem ihlasla hem de azimle mücadele eden, zorluk içindeki çok boyutlu semereye mutlaka ulaşır. İnsanın iradesi etkili olsun olmasın, başa gelen bütün zorlukları ve bütün sıkıntıları giderecek olan, her şeye hükmeden Allah’dır. Bu bakışla zorluklara yönelmek, Allah’a götüren vesileler araştırmak anlamına da gelebilir.

    Özellikle insanın gereken çabayı gösterdikten sonra, çaresizlik içinde tevekkül ve duaya sarılması, ayet ve hadislerde örnekleri görüldüğü gibi açılmaz çok kapıların açılmasına, zorlukların kolaylıkla çözülmesine sebebiyet vermekte.

    Ve bizlerin en büyük yanılgısı canım, sadece zorluklara konsantre olmamız, zorlukları saymamamiz, onları hayallerimizde yığarak aşılmaz bir dağ engeli ve duvar olarak bilinçlerimizi hayal kırıklığına uğratmasıdır. Bu da zorluk aşmayı bir kolaylık ve başarı olarak değerlendirememe gibi olumsuz bir sonuç veriyor.

    Bir işi başaramamak, en azından onun o yolla başarılamayacağını öğrenmek demektir. Dene-yanıl-öğren yöntemi uzun ve zor bir yol da olsa sonuçta zor aşılır ve başarıya ulaştırabilir. Edison”un bir ampul için bin ampul patlatması, şimdi ye kadar belki bin kez anlatılmıştır. Bu hatırlatma da bin birinci olsun...

    “Zorluk acı verir, kolaylık da haz verir!”. Bu zahiren görüleni ve söylenenidir. Oysa zorluk acı değildir, o sadece tadı saklar. Ama onu sadece tadı arayana sunar. Aslında zorluğu tatmayanlar, içindeki lezzeti de fark edemezler. Her zor hizmetin avans hizmet ücreti mutlaka içinde bulunur. Bu anlamda da her zorluk içinde, kolaylaştırıcı unsurlar mutlaka var demektir. Cevizin dış yüzüne bakanlar, bir kat alta inemeyenler onu da kıramayanlar, öze ulaşamazlar; özdeki tada varamazlar.

    Hadi canım dualarımla yanındayım inşaAllah :)
    Rabbim herşeye kadirdir haklısın bazen yakınlarımız bizi hayal kırıklığına uğratabilir. Ama sonsuz gören, işiten, duyan, ve ol demesiyle kainatta her şeyin olmasına güç yettiren Rabbimiz var. Biz ona yönelelim.........
    Sımsıkı sarıldım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SONSUUUUUUUZ TEŞEKKÜR EDİYORUM
      ALLAHA EMANET OLUN.KIYMETLİ VAKİTLERİNİZİ AYIRIP BU GÜZEL SOHBETİ YAZMIŞSINIZ
      ASLINDA BİLMEDİĞİMİZ ŞEYLER DEĞİL AMA DÜNYA MEŞGALESİNDE NEFSİMİZE AYAK UYDURUP UNUTUYORUZ
      NE DEMİŞLER ETTEKRARÜ AHSEN VELEVKANE 180
      180 KEREDE OLSA TEKRARDA GÜZELLİK VARDIR.
      TEKRAR TEKRAR TEŞEKKÜRLER

      Sil
    2. Rica ederim canım.. Tekrarda, hatırlatmakta ve hatırlanmakta fayda var.. Ve hepimizin buna zaman zaman ihtiyacı var-olabilir.. Bugün sen belkide yarın ben.. O zamanda sen beni teselli edersin :)).. Zaten burada ki amacımız birbirimize faydalı bilgiler sunmak ve yardımcı olmak.. Ve dua etmek.. Dualarda buluşalım inşaAllah ;)
      Sevgilerimle...

      Sil
  4. Hayat mücadelesi hiç bir zaman bitmemeli kaç yaşında olursa olsun.Mezuniyet sevincini tattığınızda emin olun tüm yaşadıklarını hatırlamayacaksınız bile.Çocuklar bazen kıracaklarını düşünmeden davranabiliyor ama bağışlanacaklarını bilmenin huzurunu da yaşıyorlar.Her birimiz farklı şeyler yaşamıyoruz hoşgörüyle karşılıyoruz.Allah korumuş başınıza kötü birşey gelmemiş bence günün en mutlu eden olayı bu olmalı.ben şuna inanıyorum ki bu gün yaşananlar yıllar sonra anı olarak hatırlandığında gülümseyerek yad edilecekler.:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SİZCE MEZUNİYETİ GÖRECEKMİYİM NE DERSİNİZ ?
      DOĞRU HAKLISINIZ ASLINDA ŞÜKRETMEM LAZIM HALA HAYATTA OLUP ÇOCUKLARIMIN BAŞINDA OLDUĞUM İÇİN
      İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  5. Ablacım deme öyle..
    Her insanın başına gelebilir böyle aksilikler,seninkiler çok fazla olmuş,üst üste gelmiş lakin hayat işte..
    Sen herşeyi benden iyi biliyorsun,öyle çok tecrübelisin ki her konuda,sana diyecek bir şey de bulamıyorum..
    Ama dileğim ve isteğim,asla pes etmemen,daha koşu bitmedi ki,dilerim sınavını tez zamanda telafi edersin.
    Rabbim sana sağlık,huzur,hayırlı uzun ömürler versin.
    Sen değerlisin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TEŞEKKÜR EDERİM ALLAH RAZI OLSUN.

      Sil
  6. Sizden çok çok gencim, akıl veriyor gibi görünmek istemem, ama hiçbir şey için geç değildir. Önemli olan gerçekten isteyip istemediğinizi bilmek.. Gerçekten istediğinizde bir şekilde hedefe ulaşırsınız..

    Allah bazen hepimizi böyle sınavlardan geçiriyor. Bugün sizin için çok zor bir gün olmuş, ama emin olun yarın çok daha güzel bir gün olacak. Umudunuzu kaybetmeyin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VALLAHİ BEENDE KENDİMİ HEP GEÇ DEĞİL DİYE AVUTUYORDUM AMA NE BİLEYİM BU GÜN HER ŞEY ÜST ÜSTE GELİNCE KIRILMA NOKTAM OLDU HER HALDE.
      TEŞEKKÜR EDİYORUM GÜZEL DİLEKLERİNİZ İÇİN
      İYİKİ VARSINIZ

      Sil
  7. Sizin adınıza üzüldüm. Kötü bir gün olmuş ama yinede şükretmek gerek. Tır altında kalmadınız, kırgın olsanız da çocuklarınız sağ ve yanınızda. Vardır bir hikmeti diyelim. Daha doğrusu Allah'ın sevdiği kulu imişsiniz ki bütün gün kendini hatırlattı. Kalın sağlıcakla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAKLISINIZ GERÇEKTENDDE ŞÜKRETMEM LAZIM
      MEVLA GÖRELİM NEYLER NEYLERSE GÜZEL EYLER
      GÜZEL DİLEKLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM

      Sil
  8. Üst üste yaşanan aksilikler,sizi bunaltmış olmalı.Çok şükür, canınız sağ olsun.Sınavın telafisi var ve başaracağınıza eminim.Hiç bir şey için geç değil.Bende üniversite okumayı hep isteyen ama bunu hep düşüncede bırakan biriyim,sizi tebrik ediyorum.Başladığınız bu maratonu bitirmeniz dileklerimle..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE OLDU CANIM
      GÜZEL DİLEKLERİNİZ İÇİNDE TEŞEKKÜR EDİYORUM
      ÇOK SAĞOLUN
      İYİKİ VARSINIZ

      Sil
  9. Olur böyle dibe çökmeler ki ben bunu bu sıralar çok yaşıyorum Şengülcüğüm.Her dipten yukarı çıkışlarımız daha da kuvvetli oluyor.Bunalıyor daralıyoruz karşımıza Rabbim güzel sevgili dostlari çıkarınca nasılda asık suratlarımız sevgi ile gülümsüyor değil mi.Şu zorlu dünya da şükürler olsun ki yalnız değiliz.Sevdiklerimizle sevmediklerimizle hep beraberiz.Sevmediklerimiz sevdiklerimizin değerini kıymetini hatırlattığı için sevmediklerimizi de arada seviyoruz.Hayat bu hep düz gitmez ki yolunda elbet iniş çıkışlar olacak.İnişleri az çıkışları bol bol sağlıklı olsun canım seni öpüyor kucaklıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE BU GÜNDE BENİ SİZLER GÜZZEL YORUMLARINIZLA YUKARI ÇIKARTIP GÜLÜMSETTİNİZ.
      ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN.
      GERÇEKKTENDE HAYAT ÜZERİNDE CAM KIRIKLARI BULUNAN YOLDA YÜRÜMEYE BENZİYOR.
      CANIM HAYIRLI GECELER

      Sil
  10. Heyy kalk ayağa her şey yaşında diye bir şey yok hiç bir şeyin yaşı yoktur, dinlenince düşüncelerin değişir zaten .
    Canım benim her düşüş ayağa kalkış için sebeptir, düşeceksin yaralanacaksın dizlerin kanayacak o kadar çok acıyacak ki bunlar vazgeçmen için değil başarman için seni itecek , tamam:))
    kocamann öpüldün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KALKTIM GÜLÜM KALKTIM
      BİRAZ ZOR OLDU BU GÜN AMA NETİCEDE OLDU KALKTIM
      YARIN TEKRAR SINAV YOLLARINA DÖNECEĞİM
      GÜZEL KUĞUM GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN TEŞEKKÜRLER
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  11. çok üzüldüm gerçekten.. Seyyah teyze bunu kaçırdın belki ama başka sınavlar var. şimdilik biraz dinlen sonra tekrar denersin :)

    YanıtlaSil
  12. TEŞEKKÜRLER TATLIM ÇOK İYİ GELDİNİZ ZATEN BANA
    ALLAH RAZI OLSUN SİZLERDEN

    YanıtlaSil
  13. ufff hay allah olcak şey değil valla.
    nası oluyo bütün bu terslikler aynı anda.
    geçmiş olsun.

    tabii ki yılmak yok.
    yaşla ilgili diil, çok istemekle ilgili.
    tabii ki yapıcaksın, olucak.
    yarın girersin.
    nasıl olsa ilerde yine hakkın olur girersin bugünkülere.
    üzülmeeeee.
    biraz sakin ol amaaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞİMDİ EPEY SAKİNLEŞTİM
      GÜNDÜZ BU GÜN İÇİN İMYİHANA BİLE GİRMİYEYİM DİYE DÜŞÜNMÜŞTÜM AMA SABAH GİDECEĞİM YİNE

      Sil
    2. ÇOK İSTEMEYE GELİNCE GERÇEKTENDE ÇOK İSTİYORUM AMA NE BİLEYİM BÖYLE AKSİLİKLER OLUNCADA ŞEVKİM KIRILIYOR.
      GÖZETMENEDE ÇOK CANIM SIKILDI.OKULA ALDILAR
      DİĞER KATLARDAKİ BÜTÜN ÖĞRETMENLER GAYET HOŞ GÖRÜLÜ İDİ
      AMA BİZİM SINFDAKİ ALMADI DAHA İLK 15DAKKA DOLMAMIŞTI
      NASIL NEFES NEFESE KALDIĞIMI GÖRDÜ
      AZ KALSIN ORADA NEFES DARLIĞINDAN GİDİYORDUM
      ONUN İÇİNDE SİNİRLERİM BOZULDU BİRAZ

      Sil
  14. aksilik olmadan olmuyor işte.
    geçicek ki hepsi.
    yarın öbürgün unutursun.
    sınavları da nassolsa geçersiin.
    :)
    nefes için de aman dikkat et, yani önceden davran işte.
    bak bir de nefes çalışmaları var.
    nefes dersleri.
    dene bi bak.
    iyi bişi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bir dönem şan dersine gitmiştim her halde tekra devam etmem lazım

      Sil
  15. Mücadelenin veya hedeflere ulaşmak için aşılan zorlukların yaşı yok ki? Önemli olan yılmamak ve azimle kararlaştırılan yolda devam etmek.
    Yaşadıkların terslikler için çok geçmiş olsun. Rabbim beterlerinden korusun. Hiçbir şey için üzme kendini, ne olmuşsa olmuş, vardır bunda da bir hayır.
    Evladına da kırılma, seni bu kadar üzdüğünün farkında olsa eminim yanında olurdu.
    Ben alıştım en ihtiyacım olduğu zaman ihtiyaç duyduklarımın yanımda olmamasına...
    Sevgilerimle^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabiki yaşı yok ama ne bileyim bazen zorlanıyorum galiba.
      aaaah ah evlatlar istesemde kırılamıyorumki dün ne kadar kızgındım bu gün eser yok
      annelik bu olsa gerek
      bende alıştım diyorum ama bazende ben her keze koşuyorum bir kerde benim yanımda olsunlar istiyorum

      Sil
  16. Bugün kü sınav nasıldı bir aksilik olmadı inşallah. Bende diyorum hayallerinin peşine düşmenin yaşı yok sakın pes etme sakın ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu gün çokk şükür bir aksilik çıkmadı
      sınavlarda iyi gçti
      kısmet bakalım
      ilginize teşkkürler

      Sil
  17. Canınızın sıkıntısı geçmiştir umarım. Bazen oluyor işte aksilikler. Ne yapalım bize düşen de hayatı olduğu gibi kabullenmek ama mücadeleden vaz geçmemek. Hem her şey zamanında demeyelim canım,yapmak istediklerimiz hiç bitmesin ama önce Allah sağlık versin. Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK ŞÜKÜR İYİYİM ŞİMDİ.

      YAPMAK İSTWEDİKLERİM GERÇEKTENDE HİÇ BİTMİYOR
      BAZEN NORMAL OLMADIĞIMI DÜŞÜNÜYORUM,HİÇ AZALMA YOK İSTEKLERİMDE
      GÜZEL ZİYARETİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM.
      SAĞLIKLI MUTLU GÜNLER

      Sil
  18. Off ne desem ki, öncelikle verilmiş sadakan varmış, kazasız belasız kurtulmuşsun. Geçmiş olsun. Sınavın için de dert etme, ne yapalım, kadere inanıyorsak, bir de hayrolsun deriz ya birşeylere, vardır bunu da bir hayrı. Çıkar yakında.
    Ben de bir sınavda aöf kimliğimi almadan gitmiştim, o günün sınavlarına giremedim, ben de üzüldüm ama olmuşa bir çare henüz yok işte :(

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu