6 Eylül 2012 Perşembe

FRANSA & PARİS & DİSNEYLAND




      Eveet Fransa diyince akla Paris ,Paris deyince de akla eyfel kulesi gelir.Demir kule.Fransanın sembolü.İsmini inşa ettiren firma olan Gustave Eiffel den alıyormuş.En büyük turizm cazibelerinden biridir.Yukarıdan manzara müthiş neredeyse Parisin tamamını seyrediyorsunuz.Çıkarken heyecanlanıyorsunuz yinede bana sorarsanız Eyfel mi Boğaziçi köprüsümü ben yine fanatik olarak Boğaziçi köprüsünden yana kullanırım oyumu
    Zaten o zaman gittiğimde de bizimde köprümüzü böyle ışıklandırsalar eyfele beş basar dedim ve döndükden bir kaç ay sonra birileri sesimi duydu her haldeki bizim köprü de ışıklandırıldı.


                                       Louvre Müzesi


  Fransa'da açılan ilk devlet müzesiParis'te bulunan bu müze emsalleri arasında en ünlülerindendir.






 Söylenene göre tam manası ile gezmek tam 2günü alırmış tabi bizim program yoğun olduğu için biz 3saat ile yetinmek zorunda kaldık.Birbirinden ilginç resimler heykeller neler neler.Anlatılmaz gidilir ve gezilir

 Adını İngilizcede kuvvet, güç anlamına gelen “Lower” kelimesinden alan saray, daha sonra 14. yüzyılda kraliyet merkezi olmuştur.

 Müzenin çok zengin kütüphânesi, konferans salonu ve eğitim bölümü, eserlerin incelendiği ve yenilendiği laboratuvar ile sanat târihi ve müzecilik konusunda eğitim yapan Louvre Müze Okulu da önemli kısımlarındandır.


                                               Leonardo Da Vinci'nin ünlü Mona Lisa'sı 



 

                           Notre Dame Katedrali



Fransada bulunan dünyaca ünlü bir katedraldir.Meryem ana ya ithafen yapılmış .Prisin diğer önemli yapıları gibi burasıda Seine Nehrinin kıyısındadır.Turistler açısından popüler olmasının yanındada hala Roma Katolik katedrali olarak kullanılıyor ve Paris başpiskoposluğunada ev sahibliği yapyormuş.Benden demesi







DİSNEYLAND



Disneyland için ne diyebilirimki çocukluğa dönüş,heyecan,çoşku,mutluluk,eğlence,keyif vs vs



                                         Parkı baştan sona gezdiren tren tanıtım turu


                                                           Çocukluğa dönüş



      Her şey bir yana  Disneyland ın en çok kapanış töreni çok hoşuma gitti.Akşama doğru her kez kenarlarda toplanıyor ve töreni bekliyor 7den 70 e her kes.Bütün masal karakterleri canlanıyor adeta   şarkılar tam bir karnaval.
    Sonra yavaş yavaş hava karamaya başlıyor ve işte muhteşem manzara.İnsanın ayrılası gelmiyor.Bir günde Disneyland için yetmiyor kesinlikle benim tavsiyem Disneyland ın kendi otelinde kalmanız.Orası da ayrı keyifli odaların dizaynı felan hele sabah kahvaltısı 
    Ben çok keyif almıştım Paris e bir daha gidermisiniz deseniz ben gitmek istemem   insanları çok soğuk ve Türkleri çok sevdiklerinide düşünmüyorum.Ama Disneylanda on kere bile gidebilirim    .
   HEPİNİZE BOL GEZİLİ SAĞLIKLI GÜNLER                                           

29 yorum:

  1. Disneyland :) Ölmeden önce görülecekler listemde, Allah kısmet ederse. Her ne kadar onlar bizden hoşlanmasalar da gidip görmek, keyfini çıkarmak bizim de hakkımız değil mi ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah gidersin canım
      onlara inat gidelim boş ver
      gerçekten çok keyifli

      Sil
  2. harika bayıldım gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim canım.
      hayırlı günler

      Sil
  3. ölmeden önce louvre müzesini ve disneylandı görmek inşallah nasip olur bana da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin diyorum canım
      beğenmene sevindim

      Sil
  4. ablam sen ne yaptın ya :(((
    en çok gitmek istediğim yere gitmişsin ...
    Fransa Paris ve Disneyland :)))
    Allah nasip ederse bende gitmek istiyorum inşallah...
    fotolara bayıldım...
    en çokda fincanın içine oturmuşsunuz süperdi....
    sevgiler ablam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin için gittim gülüm
      inşallah sende gidersin
      Allaha emanet ol

      Sil
  5. eyfel louvre notrdam ve disneyland.
    peh mükemmel gezi olmuş.
    :)
    ay, mars fotoları ne zaman geliyooo.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DALGA GEÇ SEN BAKALIM NE YAPAYIM GENÇLİĞİMDE EPEY GEZİYORDUM
      GÜZELDE GEÇİYORDU GERÇEKTEN
      ŞİMDİ YURT DIŞI GİDEMİYORUM PEK
      NAZARA GELDİM GALİBA:(

      İLLE MARSA GİT DİYORSAN BANA UYAR :)
      BİLİYORSUN BEN UZAYLI İLE BİLE GİDERİM DEMİŞTİM

      Sil
  6. Güzel bir kültür gezisi olmuş. biz de bu syfada nasibdar olduk. teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil
  7. ziyaretiniz için ben teşekkür ederim.hayırlı sabahlar

    YanıtlaSil
  8. Nasıl güzel fotolar onlar öyle. İnşallah bir gün bize de gitmek kısmet olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNŞALLAH DİYORUM.
      BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  9. cok güzel gezmesini bende cok severim banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek seve seve gelirim.beğenmene sevindim

      Sil
  10. Merhabalar

    Gelmek isterseniz ve müsaitseniz pazar günü çoğunluğu bayanlardan oluşan bir grup fotoğrafçı arkadaşla heybeliadaya fotoğraf ve piknik yapmaya gidiyoruz.
    Makine almadan önce böyle bir etkinliğe katılıp aklınızdaki soruları sormanız belki faydalı olur düşüncesiyle haber vermek istedim:)

    Selamlarımla:)

    YanıtlaSil
  11. Gidip görmeyi istediğim yerlerin belkide ilk sırasında yer alıyor
    Nasip kim bilir belki bir gün giderim

    İçinizdeki çocuğun hiç ölmemesi dileğiyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERHABALAR

      BENDE SİZDEN BİR SES BEKLİYORDUM
      BU GÜN YİNE MAKİNELERE BAKTIM AKLIM KARIŞTI
      GELMEYİ HER ŞEYDEN ÇOK İSTERDİM AMA HAFTA SONU SINAVLARIM VAR
      40DAN SONRA OKUMAYADA BAŞLADIMDA
      İNŞALLAH BİR BAŞKA SEFER BERABER OLURUZ
      İLGİNİZE ÇOK TEŞEKKÜRLER.

      Sil
    2. İNŞALLAH EN KISA ZAMANDA GİDERSİNİZ
      MEVLAM GÖNLÜNÜZE GÖRE VERSİN.

      BU GİDİŞLE İÇİMDEKİ ÇOCUĞUN ÖLECEĞİ YOK BİRAZ BÜYÜSE İYİ OLUR

      Sil
    3. Aslında ben yanıtlamıştım ama sorunuza direk yanıt verip sayfanıza eklemeyi unutmuşum:)

      Sağlık olsun inşallah bir sonraki etkinliklere gelebilirsiniz
      Haberdar ederim yeniden

      Hakkınızda hayırlı olanı almayı Mevla nasip eylesin:)

      Sil
  12. Resimler super muze resimler muhtesem ne guzel gezme sansi bulmusunuz... Japonyadaki evimin hemen yakininda Universal studio vardi http://www.usj.co.jp/e/ ilk zamanlar cocuklarda bende pasomuzu son kurusuna kadar degerlendirip hafta 3 gun orda zaman gecirdik :DD ama sonra yillar gectikce gurultu yapiyor diye mizmizlandik hayat boyle bisey bal yiyen baldan bikiyor misali....

    Eski arsivleri desmeye devam merakla bekliyorum gelecek postu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım beğenmene çok sevindim.tam yerindeymişsiniz aslında
      gelecek post lar var daha
      Mısır var
      Suriye var
      Afrikanın devamı var

      varda var :)

      Sil
  13. sengül teyze hadi yine iyisin iyi gezmişsinz

    YanıtlaSil
  14. Vayy ne kadar güzel yerler gezmişsiniz diyorum sana senin lakabın cuk oturmuş:))) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜZEL KUĞUM TEŞEKKÜR EDERİM
      ÖZLETTİN KENDİNİ
      :)

      Sil
  15. Ahhhh bunlar negüzel resimler Şengül ablacım bu güzel paylaşımın için çok ama çok teşekkür ederim :))bu resimlerden sonra daha bir gitmek istiyorum Disneylanda ..

    YanıtlaSil
  16. cokkk keyifli bi gezi olmsss müzeden görüntüler iyi geldi :D

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu