30 Eylül 2012 Pazar

DÜĞÜN VAAAAAAAAAAAR (2.bölüm)


Eveeet geldim.Sizden ayrıldıktan sonra düğün salonuna gittik.Bu sohbetli bir düğündü her şey bittikten sonra gelin kayınvalidenin elini öpeceği zaman kayınvalide gelinin geçeceği yola kumaş seriyor.Bunu tam çözemesemde gül döktüm yollarına misali her halde

   
 Salondan önce kız tarafı çıkıp evlerine gittiler ,çünki kız evden gelin alınıyor ve evde duvak merasimi var   ilk  gelin olduğumda bu adet beni çok şaşırtmıştı ama benim düğünüm İstanbulda olduğu için yaptırmamıştık.
Bu arada şunuda belirteyim ben yabancı gelinim Ankaralı gelin.Akrabadan değil,Kumlucadan değil biraz el gibi yani her neyse mevzuyu uzatmayayım.Gelinimiz evde annesi akrabası kardeşleri ile vedalaşıyor sonra babacığı önce ayakkabısının içine para koyuyor sonrada  duvağını tekbirler eşliğinde giydiriyor.Bu kısım biraz acıklı,helede benim gibi duygusal yengeçler için.
     Ayakkabı içine para koyma meselesinide pek çözemedim bunun için görüşlerinizi bekliyorum benim aklıma bir iki şey geldi bakalım sizin aklınıza neler gelecek


Utanmasam gelinin annesinin yerinede ağlayacağım ama tuttum kendimi ne de olsa biz oğlan eviyiz değilmi canım sulu gözlülüğün alemi yok.Neyse bu fasıl bittikden sonra babacığı kızımızı aşağı indiriyor eeeee damadımızda aşağıda sabırsızlanmıştır artık ne dersiniz.


Gelinimiz arabaya bindirildi bütün misafirler kıble tarafına döndü ve dua başladı.Güzel bir dudan sonra kornalara  basarak oğlan evine gitme zamanı.Bu rada ortam çok güzel zeytin ağaçları,nar ağaçları ve


çekmeyi atladığım bir ırmak var.Şu narların güzelliğine baksanıza nasılda insanı mest ediyor




   Bu yakışıklı da benim önceki damatlarımdan bütün konvoy ileri biz geri gittiğimiz için gülmekten kendilerini alamadılar.Bende olmasam gülecek bir şeyleri olmayacak birde kıymetim bilinmiyor.Her ne kadar biz zaten konvoya katılmayacaktık desekde ufak bir hesaplama hatasından dolayı konvoydan ayrı düştük


    Ama her şeyde bir hayır vardır bende her kezden önce oğlan evinin kapısına dayanıp resim çekmek için yerimi aldım.Biraz sonra birde ne göreyim bir kamyon içindede bu yakışıklı.Gelin için getirilmiş gerisini anladınız her halde.



Gelin arabası kapıya geldiği zaman indirmelik denen bir adet var ortaya bir poşet açılıyor ve her kez gönlünden geçeni koyuyor.

video


Nihayet gelin arbadan inebildi bir duada burda yapılıyor,duadan sonra bütün toplanan misafirlere buralarda adına KISTIRMA denen püskevit ve lokum dağıtılıyor,resmini çekmek isterdim ama dayanamayıp hemen yedim.İki bisküvinin arasına yumuşak lokumu yatırıp afiyetle yiyorsun.Bu kadarla bitti zannediyorsunuz ama malesef bitmedi neler olsuğunu görmek için yukarıya  koştura koştura çıkıyorum


Bütün bu çabalarım sizler için her neyse reklam yapmadanda duramıyorum bir baktım kapıya bir ip gerilmiş yengeninde elinde yağ ve bal karışımı var.Bir yaşıma daha bastım.İpin sebebini hala çözemedim.yağ ile bal karışımını kapının eşiğine sürüyor gelin hanım tatlı tatlı geçincemeleri olsun diye yağ gibi bal gibi.
   Evet canlarım benden bu kadar epey hareketli bir gün oldu benim için şimdilik benden haberler bu kadar yarın yolcuyum malum e artık dualarınızı eksik etmessiniz.

SEYYAHIN GÖZÜNDEN BİR DÜĞÜNDE BÖYLECE AKTARILIMIŞ OLDU
ONLAR ERDİ MURADINA BİZ ÇIKALIM KEREVETİNE
HAYIRLI GECELER

30 yorum:

  1. ne güzel anlatmış fotoğraflamışsınız, sanki bende düğndeymiş gibi hissettim kendimi :)... rabbim hep böyle tatlı telaşlı mutlu günler nasib etsin ,rahat bir yolculukla selametle evinize varın inşallah ...unutmazsanız bende dua beklerim yolcunun duası makbul olurmuş ,sevgiler

    YanıtlaSil
  2. CANIM BEĞENDİĞİNE ÇOK SEVİNDİM.
    İÇİMDEN GELDİĞİ GİBİ ANLATIYRUM BELKİ ÇOK DÜZGÜN KELİMELER KURAMIYORUM AMA
    GÜZEL DUAN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
    DUALARIMDASIN
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  3. Her yörenin ayrı bir adeti var. Benim olduğum çevrede bu saydıklarınızın biri bile yok. Hepsi tamam da sokak ortasında yanılmıyorsam bir poşet açılmış ve içine para atılıyor. Bunun maksadını anlamadığım için kabul edemiyorum. İnşallah mutlu, sağlıklı ve şanslı bir yaşamları olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HER KEZİN FİKRİNE SAYGIM SONSUZ
      HER NE KADAR BAZI ŞEYLER BİZE TERS GELSEDE BU YÖRENİN ÖRF VE ADETİ
      SOKAK ARASI EVLERİNİN ÖNÜ ORADAKİLER BÜYÜK ÇOĞUNLUĞU YAKIN AKRABA VE BEREKET PARASI GİBİ TOPLANIYOR.
      İŞİN ASLI SEMBOLİK
      BİZ GÖRE GÖRE ALIŞTIK HER HALDE
      GÜZEL DİLEKLERİNİZE BENDE İNŞALLAH DİYORUM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  4. Seyyahcım çok güzel anlatmışsın tebrik ederim,Allah çiftimizi mesut etsin,adetlerimiz pek bir benziyor.
    Benim gelin alma merasimimde de babam ayakkabıma para koymuştu. Semboliktir,sonra o para bir fakire ya da çocuğa verilir çiftimize bolluk bereket getirmesi için;)
    Allah hepimize mutlu günler nasip etsin,ağzınızın tadı bozulmasın inşallah. Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEĞENMENE ÇOK SEVİNDİM
      BAK BENDE SENDEN BİR ŞEY ÖĞRENMİŞ OLDUM
      GÜZEL DUANA AMİN DİYORUM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  5. Nasıl güzel adetlerimiz var..Her yörenin farklı farklı..Bende adet,töre sevenlerdenim..Herşey usulüne göre olsun isterim..İnşallah da nasip olur evlatlarıma..Düğünü çok güzel anlatmışsınız,sanki bende ordaymışım gibi okudum..Ellerinize yüreğinize sağlık..sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      GERÇEKTEN ADETLERİMİZ ÇOK GÜZEL BENDE AYNI SENİN GİBİ EVLATLARIMDA UYGULAMAK İSTİYORUM.
      HAYIRLISI İLE İNŞALLAH
      ARTIK SİZİDE DAVET EDERİM :)
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  6. Oldukça ilginç adetler varmış. Özenti düğünlerin tavan yaptığı bir devirde gelenek göreneklerin yaşatılması çok güzel . Rabbim mesut bahtiyar etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE BU ADETLER BİZİM KENDİMİZİN
      GÜZEL DİLEKLERİNE AMİN DİYORUM CANIM

      Sil
  7. Daha fazla gelenek daha fazla eski adet dahafazla bız eklemeliyiz ve canlı tutmalıyız hepsini..
    Kumaş serme olayı çok çok hoşuma gitti..
    Rabbim mesut bahtiyar etsin güzel hayırlı evlatlarla zenginleştirsin inşallah .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım beğenmene sevindim
      gece görüşürüz
      allaha emanet ol

      Sil
  8. Düğüne biz de gelmiş kadar olduk,bir yastıkta kocasınlar.Onlar erdi muradına,biz çıkalım kerevetine mi derler?Öyle bir şeydi.Size iyi yolculuklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu bana bunu yaşatabildi isem size

      amin diyorum güzel dileklerine
      hayırlı akşamlar

      Sil
  9. Bol gelenekli bir düğün olmuş..Rabbim çifti mutlu bahtiyar etsin inş..Kayınvalide yoluna örtü çok ilginçmiş meşhur kırmızı halı bu gelenekten türemiş olmasın :))
    Ayakkabıya para meselesi benim aklımada bolluk bereket içinde yaşayın manası getirdi Sadaka olarak verilmesi çok güzel , amacı sonlandırma bir nevi..Ayrıca Baba parasının bereketine inananlardanım..
    Sağ salim yuvana dönersin inş...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım güzel dualarına amin diyorum
      bencede kırmızı halı burdan türemiş olabilir
      her şey çok güzeldi sizin de beğenmenize sevindim
      şu an havaalanındayım
      hayırlı akşamlar

      Sil
  10. Canlı yayın gibi olmuş:)
    Emeğine sağlık ablacım, hiç bir detayı kaçırmamışsın bakıyorum da:)
    Bu adetler bana yapılmamıştı,çok mu sıradan bir gelin olmuşum ne:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman havaalanındanda canlı yayınla bağlanayaım sana
      şu anda bir lap top birde free internet buldum yorumlarıma cevap yazıyorum ne güzel değilmi
      kesintisiz iletişim
      her şey için teşekkürler umudum
      hayırlı geceler

      Sil
  11. OOO ne güzel adetler bunlar hepsinin ayrı bir anlamı ve ayrı bir güzelliği var... Bayılırm geleneklerine bağlı yapılan düğünlere :)
    Allah mesut etsin yeni evli çifti bir ömür bir yastıkta kocatsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok seviyorum geleneklerimizin yaşatıldığı düğünleri beğenmenize sevindim
      amin diyorum güzel dilekleriniz için
      hayırlı akşamlar

      Sil
  12. Geleneklere göre gelinin ayakkabısına konan para, baba ocağındaki nurunu kısmetini koca ocağınada götürsün. Gelin evine yurduna bereketi ile adım atsın..

    Mesela onun öncesi: kaynana gelinin avcuna düğünden önce kına gecesi altın koyar nedeni sen kısmetini burada bırakma yanında getir ki 1 para ile gel 1 altın bul oğlumun ocağında..

    Artık bu adetlerin birçoğu unutuldu ya...İç anadolu adetlerinden..
    Seyyahım düğününüz hayır ve güzellikle geçmiş ömürleride güzel geçsin gençlerin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin diyorum canım arkadaşım güzel dileklerinize
      ve verdiğin bilgilere teşekkür ediyorum
      şu an havaalanındayım gece görüşürüz :)
      hayırlı akşamlar

      Sil
  13. ha haaaa çok eğlendim okurken herşey tatlı geleneklerin hiçbirini de duymadım ama. bisküvit arası lokum onu da duymadım.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. havaalanından merhaba
      uçağımın kalkmasına yarım saat var bir laptop birde free internet buldum yaşşasın
      bu hizmet karşılığında yediğim tosta deydi doğrusu
      beğenmene sevindim
      hayırlı akşamlar

      Sil
    2. iyi yolculuklar ya sen müthişsin beeee.
      :))))

      Sil
  14. ayakkabı olayını bende yeni duydum. burada da geçen gün bir arkadaşın dükkanında bir olay yaşadım gelen bir bayan ( dükkanına gittiğim arkadaşın bir tanıdığı) bir kese çıkardı ve eğer yanlış anlamazsanız sizden 1 milyon istiyorum dedi. kesenin ağzını açtı dilek dileyerek canı gönülden atın dedi. attım. sonra açıklamasını yaptı oda bereket ve dilek parasıymış 62 ayrı kişiden 1 ytl toplayıp ihtiyacı olan birisine veriyormuşsun. hayırlısı olsun dedik bizde katkıda bulunduk az da olsa. Allah ihtiyacı görülecek kişinin de dualarını kabul etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖYLE BİR ŞEY HAYAL MEYAL BENDE DUYDUĞUMU HATIRLIYORUM
      BENİMKİNDEDE ÇOCUĞU OLMAYANLARA VE EVLENEMEYEN KIZLARA YAPILIYORDU
      RABBİM HER KEZİN GÖNLÜNDEKİ HAYIR ARZULARI VERSİN İNŞALLAH

      Sil
  15. :)) Hayırlı yolculuklar ablacığım..
    Seviyorum seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE SENİ GÜLÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜM

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu