30 Eylül 2012 Pazar

DÜĞÜN VAAAAAAAAAAAR (1.bölüm)

 Malum Kumluca'ya düğün için geldim.Bu gün düğün yemekleri yapıldı biz erkek tarafıyız sabah erken saatlerde şalvarlarımızı giyip düğün evine yardıma gittik.Küçük eltimin abisinin evi ,tabi o sabah namazında gittiği için yemekler yapılmıştı biz gittiğimizde.,

Bize sadece helva kalmış aman aman yanlış anlamayın helvayı ben yapmadım o işden sorumlu bakan benim büyük eltim o helvayı kavururken bende fıstıkları ayıkladım.Yani hiç bir şey yapmadım sanmayın sonra bu helvanın tarifini vereceğim size tarifi eltime özel


Evet  eltim geçti kazanların başına her odada yer sofraları kuruldu burda adet düğün salonuna gitmeden önce bütün akraba oğlan evinde yemek yiyor.Bütün odalarda yer sofraları kuruldu.Menü ye gelince et suyuna pirinç çorbası,bol etli nohut,dolma,pilav ve salata.Eskiden birde keşkek yapılırdı hemde büyük kazanlarda onlar dışarıda odun ateşinde pişerdi sonra o kazanları ağırt ağırtabilirsen.Şimdi ise artık evde pişirilmeye başladı .Hatta hatta bazıları kolayına kaçıp pide ile geçiştiriyorlar düğün yemeğini


Benim fikrimi soracak olursanız ben pişen yemek taraftarıyım.Eski örf ve adetler unutulmasın istiyorum.Bakın bu masada kimler varmış eşimin teyzeleri.Bütün odalarda böyle yer masaları kurulu.Ben şimdi salona düğüne gidiyorum ama akşama tekrar yazmaya geleceğim çünki burda gelin getirmede hiç duymadığınız adetler var.Onlarıda akşam paylaşacığım sizlerle.Sakın gelmemezlik yapmayın tamammı.Hadi ben kaçtım İstanbullu gelin olarak her kez beni bekler şimdi :)

                                          ŞİMDİLİK HOŞÇAKALIN

32 yorum:

  1. evlenen çifte hayırlı uğurlu olsun diyorum...
    Allah mutluluklarını daim etsin...
    ne güzel bir dğüğn olacak yemekli falan...

    Konyada da bazı düğünler yemekli olur...
    koca koca tencerelerde yemekler pişirilir, herkese ikram edilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İŞİN EN GÜZEL YANIDA O
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
  2. Çok seviyorum bu otantik düğünleri..Bizim oralarda butür adetler pek kalmadı ..Ama bu geleneklerin devam etmesi taraftarıyım herzaman..Sana iyi eğlenceller Seyyah :) Güzel güzel fotolar çek değişik şeyler öğrenelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL ZİYARETN İÇİN

      Sil
  3. Bende bu şekilde geleneklere sadık düğün görmek istiyorum ama çok zahmetli. Size kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  4. Evlenen genç çifti kutlarım .Bir ömür boyu aynı yastığa ağız tadı mutlulukla baş koysunlar.Sonracıma keşke bizi de düğüne götürseydin Seyyahım Gülümmm.Madem öyle bari gece geç kalmadan gelip bize anlat düğünü canım.Bir de bol bol fotoğraflar istirezzz.Sevgiler ve de iyi eğlenceler canımmm.

    YanıtlaSil
  5. Allah geçim versib inşallah yeni evlilere.

    Bende Antalya (korkuteli geliniyim) Burda birde zerde yapıyorlar düğün ve mevlütlerde. Bide tavuk çorbaları var pirinçli terbiyeli süer oluyor.

    İyi eğlenceler.

    YanıtlaSil
  6. İçim sıcacık oldu bizde de böyledir..Önceden herşey organize edilir,yemek yapanlarımız bellidir:) Herkes elinden geldiğince koşturur yardım eder ağzımızın tadıyla mis gibi yemekler yenir sohbetler edilir,günün sonunda da bi yorgunluk çayıı ohh miss:)) Gelin kızımıza da kolay gelsin bakalım:)) Sevgiler!

    YanıtlaSil
  7. Dugun mu var?..Oleeey!!..davetliyimdir insallah yoksam kizarim haaa..
    Mutluluklar dilerim resimdeki teyzelerimin de ellerinden operim seni de ayriyetten muaaah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞİMDİDEN SÖYLİYEYİM
      BENİM ÇOCUKLARIMIN HEPSİNİN DÜĞÜNÜNE DAVETLİSİN
      BURDAN DUYDUĞUN AN ATLA UÇAĞA GEL OLURMU
      CANIM ALLAHA EMANET OL HAYIRLI GECELER

      Sil
  8. Hadi bakalım iyi eğlenceler, hem düğün yapıyorsun hemde bloğa yazı Maşallah sana canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMAN AMAN NAZAR DEĞMESİN BANA
      HAYIRLI GECELER GÜLÜM

      Sil
  9. Nejla yengemi de meşhur ettin ya helal sana:)
    Benim misafirim olduğu için iştirak edemiyorum :(
    Düğünün detayları bu ekrandan öğrenicem için içim rahat:)
    Kolay gelsin Seyyahım..

    YanıtlaSil
  10. Hayırlı uğurlu olsun... Bayıldım son fotoğrafa...

    YanıtlaSil
  11. ay ay ne güzel gelenek göreneklere uyarak yapılmış bir düğün merakla devamını bekliyorum ,evlenen çifte de ömür boyu mutluluk diliyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Hayırlı olsun. Evet o yemekler gelenekler inşallah bitmez canım .. Helvaya bayıldım. Bol keyifli geçer inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL CANIM
      GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  13. Benim gibi çok gezginsiniz.Bir bakıyorum ist-Taksim,bir bakıyorum Finike-Kumluca:))Güzel gezmeler bunlar.Darısı oğlumun başına.Sizleri izleyerek adetleri anımsıyorum.Evlenen çiftlere bir ömür boyu mutluluk diliyorum,her şey gönüllerince olsun.Kumluca ya sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET NİLGÜNCÜM GEZGİNLİK BENİMM RUHUMDA VAR
      DARISI SİZİN VE BENİM OĞLUMUN BAŞINA DİYORUM VE AMİN DİYORUM
      HAYIRLI GECELER DİLİYORUM
      BU ARADA KUMLUCADA SİZLERE SEVGİLERİNİ GÖNDERİYOR:)

      Sil
  14. mutluluklar yeni evleneceklere..ben de başkalarında görünce çok hoşuma gidiyor bu adetler ama iş başa düşünce aynı keyfi yaşayamıyorum.tembelim sanırım biraz bu konularda:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKTENDE GÜZEL AMA ÇOK ZOR.

      BURADA AKRABALAR BİRBİRİNE DÜŞKÜN OLDUKLARI İÇİN KOLAYCA HALLEDİYORLAR
      BİZİM ORALARDA ZOR
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  15. Kendimi memleketimde hissettim bir de eskiden bu tür düğünlere gitmekten çok sıkılırdım ama aradan uzun zaman geçince özlediğimi anladım teşekkürler canım çok hoş görüntüler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NE MUTLU BANA BİR NEBZE MEMLEKET KOKUSU ALDIRABİLDİ İSEM SİZLERE
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  16. seyyah bu oldu mu şimdi:(( resmen özlettin bana bu görüntü ile memleketimi. o yer sofrasında yufka da var mıydı? un helvası biz gittiğimiz e yengeme yaptırırız. Babamlar bile bir karıver derler yengeme. Yengemde eşinin çelebilerini kırmaz,o yapılan un helvasına doyum olmaz. En son halamın oğlunun düğünü için aksekinin bir köyüner gitmiştik, düğün yemeğini yiyememiştim iç yağ ile yapılmıştı. meydan da festival yemeği vardı benim istikamet kuzenle birlikte o festival yemeği sofrası olmuştu. millet düğün evinde yer,ben meydanda:))) bu geldi şmdi aklıma. evlenen çifte mutluluklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TATLIM AKLIN KALMASIN YUFKA YOKTU AMA ŞİMDİ SEN BANA AYNISINI YAPTIN GECENİN BU SAATİNDE AKLIMA YUFKAYI DÜŞÜRDÜN.
      BİR NEBZE MEMLEKET KOKUSU ALDIRABİLDİ İSEM NE MUTLU BANA
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  17. hayırlu uğurlu olsun..köy düğünlerini hep merak etmişimdir..bekliyorum:)) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YAYINLADIM TATLIM
      BU SEFER BENDE ÇOK KEYİF ALDIM HER HALDE SİZLERLE PAYLAŞACAĞIM İÇİN
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  18. bayilirim dugunlere, hele de boyle geleneklere bagli kalinarak yapilmissa super olur dogrusu, yemeklerde harika gorunuyor
    http://tatlikiraz.blogspot.nl/

    YanıtlaSil
  19. AYNEN BENDE ÇOK NOSTALJİK GELİYOR BANA
    GİT GİDE SAYILARI AZALIYOR ZİYARETİN İÇİN TEŞEKKÜRLER
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  20. Ben 2 den geldim buraya..Sonunu okudum bana gökten düştü bir elma onlar çıksın artık kerevete..

    YanıtlaSil
  21. hah haaaaaa ölme emi çok hoş.
    :)

    YanıtlaSil
  22. Bizim oraların düğününü anımsadım:)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu