4 Eylül 2012 Salı

CAN SIKINTIM & KALİGRAFİ


      Uzun zamandır Kaligrafi kursuna gitmeyi çok istiyordum dün nette gezinirken kayıtların açıldığını duydum nasıl sevindim bilemezsiniz.Fakat sevincim fazla uzun sürmedi bu gün kayıt için ismek 'in Bağlarbaşı Kültür merkezine gittim.İki senedir gitmek istiyorum hep kayıtlar dolu içimden bu sefer nasıl boş diye geçiriyorum geçirmesine ama yinede bozuntuya vermiyorum.
     Neyse efendim lafı uzatmayayım formu doldurdum yine bir terslik yok tam yaşşasııııııın diye bir çığlık atacaktım ki görevli bayan mülakat ayın 29 unda dedi.Nasıl yani dedim öyle yani dediler.Fesubhanaaaaaaaaallaaaaaaaaah.Alt tarafı bir kurs ne mülakatı Allah aşkına.Hayatımız mülakat oldu çıktı imtihanlar kps lys dgs ne bileyim bilmediğim bir sürü harf versiyonları hadi neyse onlar ekmek parası için bu tamamen hobi olan bir kurs.
    E tamam o zaman bu olmassa arapça kursu olabilirmi dedim hayır dediler.anlayacağınız hevesim kursağımda geri döndüm.Niyemi geri döndüm çünki ben ayın 29unda akraba düğünü için yine AntAlyada olacağım.Ama bu böyle olmaz şimdi bu yazımı yayınladıktan sonra hemen İsmek Genel Merkezine bir mail atacağım.Mademki yoğunluktan dolayı mülakat yapıyorlar o zaman bu bölümlerde ikinci bir tercih hakkı olsun değilmi efendim.
    Kırk yılın başı bir şeye heves ettim oda bu gidişle olmayacak her neyse her şeyde bir hayır vardır kimbilir.    Bu arada kaligrafi duymayanlar var ise

  Kelimenin kökeni Yunanca kallos ‘güzel’ ve graphos ‘yazı’ kelimeleridir. Süsleyerek yazı yazma sanatıdır. Çin başta olmak üzere Doğu Asya, Batı toplumlarına ait tarihleri çok eskiye dayanan bir çok kaligrafi örneği mevcuttur. İslam uygarlıklarında kaligrafi ‘hat sanatı’- yabancı bir terim olan kaligrafi anlamını tam olarak karşılamıyor olsa da- adını alır.
  E eeee geldik bu yazınında sonuna şimdi nete geçip kendime başka kurs bakmam lazım.

    HEPİNİZE HAYIRLI SIKINTISIZ AKŞAMLAR

29 yorum:

  1. seçtiğin kursbranşı güzelmiş aslında..
    onun çok güzel kalemleride var...

    ahşap boyama kursuna da gidebilirsin...
    neyse sen en iyisini bilirsin...
    herşey gönlüne göre olsun...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ÇOK GÜZELDİ YA
    BANANE BEN ONU İSTİYORUM DİYE ŞİMDİ ÇOCUK GİBİ TEPİNMEK GELİYOR İÇİMDEN

    AHŞAP A GİDELİ ÇOK OLDU

    TEŞEKKÜRLER GÜZEL İLGİNE ŞİRİNEM

    YanıtlaSil
  3. Tezhipde çok güzel onu da deneyin bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tezhip de hep aklımda
      Gençken bir sene gitmiştim.
      Onun için biraz daha durulmam lazım bu hiperektiflikle şimdi zor görünüyor.Ona gittinmi bir kaç sene başka hiç bir şeyle uğraşmamak lazım.
      Fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim

      Sil
  4. aaa üzüldüm .. ismektede mülakatmı olurmuş yahu ne mulakatı yapıcaklarki..yeteneklimi değilmi diyemi mulakat olucak..zaten oraya öğrenmeye gidiyorsun ne saçma..bende ahşap boyamaya gıdıyım diyorum acaba ondanda mulakat varmıdır :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YOK YOK ONDA MÜLAKAT YOK SEN GİT TATLIM.
      MİNYATÜR DE SINAV VARMIŞ
      BİRDE KALİGRAFİ DE MÜLAKAT
      BİR YAŞIMIZA DAHA GİRDİK

      Sil
  5. Haydaaa,yok artık yaa.
    Hakikaten herşeyimiz pek bi ilginç.
    Sağlık olsun ne diyelim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NE SANDIN
      HAYDİ HANIMLAR MÜLAKATA

      ÖYLE DİYORUM BAŞKA BİR ŞEY GELMEDİ ELİMDEN

      Sil
  6. merhabalar. cahilliğimi mazur görün gerçekten bilmiyordum kaligrafi diye bir sanat. hat sanatını biliyordum. birde güzel yazma sanatı diye biliyordum. teşekkürler bugün yine bir şey öğrendim sayenizde.ben çini kursuna gittim çok güzeldi. böyle bir kursada gitmek isterim. ama mülakatla biraz zor gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çiiniyide düşünebilirm.
      mülakat daha ziyade yoğunluktan zannediyorum.
      yarıda bırakacak eleman istemiyorlar
      çok da talep var
      tabi bu şehirlere görede değişebilir.
      ilginize teşekkür ederim

      Sil
  7. bende foograf kursu ıcın form doldurdum mulakatı duunca bende pek sastım heyecanla beklıyorum nereden ne cALISSAM ACABA:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma planlarımda oda vardı.ay ne çok şeye heves ediyorum ne olacak benim bu halim ayol:)

      Sil
  8. süsleyerek yazı yazma sanatı..
    harikaymış yaa :)

    YanıtlaSil
  9. gerçektende harika

    bu yazıyı düğün davetiyelerindede kullanıyorlar

    gidebilseydim çocuklarımın davetiyeleri bedavaya gelirdi bari :)

    YanıtlaSil
  10. bende yoğunluktandır herhalde diye düşünmüştüm, ama mülakatta ne soracaklar ki bence yazılı yapsalarmış...Bende spor için kayıt yaptırdım geçen sene çok az gidebildim sonradan aklıma geldi,bu yıl hemen kayıt oldum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Sasirmis artık insanlar herseye sınav mülakat ise girmek istesen ayrı kursa gitmek istesen ayrı ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YANİ ARKADAŞIM NEDİR BU YAHU.
      İNSANA BİR RAHAT YOK

      Sil
  12. İlk başlarda herkes kaydoluyor ama bir ay sonra bırakıyorlar. sertifika almak gibi bir sorununuz yoksa bir ay geçikmeli olarak kayıt yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YOK YA SERTİFİKA GİBİ BİR SORUNUM YOKTA ZATEN MÜLAKATI KİMSE SONRA KAÇMASIN DİYE BAŞTAN YAPIYORLARMIŞ.
      HER HALDE KESİN KARARLILARI ALACAKLARMIŞ.AMA ŞİMDİDEN 300 KİŞİ VAR

      Sil
  13. O olmazsa ebru sanatı için kurslara bak varsa çok hoş olur gibime geldi.
    ayrıca davetiyeli bedavaya getirme fikri güzelmiş:))
    öpüldün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜZEL KUĞUM ONADA GİTTİM.

      ŞİMDİ EBRU BİR DAVETİYENİN ÜSTÜNDE KALİGRAFİ İLE İSİMLER YAZILSA FENAMI OLUR YANİ
      HAYIRLI GECELER GÜLÜM

      Sil
  14. pes pes herşeyi de öğrenmeyiver.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah aaaaaaaaaaaaah
      içimdeki öğrenme açlığına bir dur diyebilsem,daha hedeflerimdeki kursları duysan bu teyze kafayı yemiş dersin

      bak bir kaç tanesini sıralayayım
      fotoğrafçılık
      ebru (ilerlemek)
      tezhip(ilerlemek)
      minyatür
      arapça
      osmanlıca (ilerlemek)
      ingilizce (tarzanca dan biraz daha ilerisi olsa iyi olur)
      yağlı boya
      bunlar on senelik kalkınma planım
      hee bu arada birde okulu bitirmek
      :)
      sence tedavi mi olsam ne yapsam ne dersin

      Sil
  15. kaligrafi öğrenmeyi bende çok isterim :) bizim okulda hat dersi veriyorlar keşke onun yerine kaligrafi dersi verilse :/
    canını sıkma Seyyah teyze başka bir kurs başka bir hobi de olur dimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hat tabiki çok özel ama kendimde onu yapacak cesareti bulamıyorum

      sıkıldım sıkılmasına ama kaligrafi olmadı diye

      yoksa zaten çok yoğın bu sene
      okulu bitirmek için haftada 3gün kursa gideceğim
      bir günde tuhafiyede nakış dersi vereceğim
      ama bu teyzeye yetmiyor bunlar
      şimdi akşam kurslarını bir araştıracağım
      hayırlı akşamlar sevgiyle kal

      Sil
  16. İyi güzelde biz zaten öğrenmeye gidiyoruz öğrenmeden neyin mülakatı bu . Önceden bilinecek birşey değil ki ? Yeteneğin yoksa hiç seninle uğraşamamın kibarcası mı vah halimize :) Hayırlısı ise olsun canım başka bakarsın artık.

    YanıtlaSil
  17. Sende canım kendimi görüyorum yalnız aramızda bir fark, bende de seyyah ruhu var ama ruhumun çıkıp özgür olmasına müsaade etmiyorlar. Eğer müsaade etseler varya senin gibi oradan oraya turlarım. Ayrıca senin gibi boş duramam. Sürekli yeni şeyler öğrenmem lazım. Faaliyetler ve aktivetelerle mutlu oluyorum yoksa durgun ve monoton bir hayat beni bunaltıyor. Eğer Türkiyede olsam varya gitmediğim-katılmadığım kurs ve seminer olmazdı. Ama Almanya`da bu maalesef sınırlı oluyor. Yani imkan yok ama yinede kendime bir uğraş bulamıyorum :)) Takdir ediyorum seni canım bu şekilde devam et. Rabbim sana her hayırlı işinde üstün başarılar nasip etsin.
    Sarıldım :)

    YanıtlaSil
  18. Beykoz ismekte kaligrafi kursu varmış,altı kişi kayıtlıymış onikiye tamamlanınca kurs açılacakmış iıgili arkadaşlara duyurulur.

    YanıtlaSil
  19. Bu bu şekilde hiç düşünmemiştim concept.I almak gerçekten ilginç. Ben bunu yeni fikirler ve bilgiler büyük bir kullanım olacağını düşünüyorum hangi zamanlarda bu siteye rastladım. Bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz.

    Kaligrafi

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu