23 Eylül 2012 Pazar

BELENE - bolum 1



İnternet te gezinirken Belene Kampı Dizisine rastladım.Bunun üzerine ufak bir araştırma yaptığımda 1970-89 yıllarını kapsayan ikinci sosyalist dönem,Bulgaristan türkleri açısından tam bir felaket dönemi olmuş.Bulgar hükümeti bulgarlaştırma adına ülkede ytaşayan 1,5 milyon türk pomak ve çingenelere karşı bir asimilasyon kampanyası başlatmış ve ülkede yaşayan 310bin Türkün ismi polis zoruyla bulgar isimleri ile değiştirilmiş.Türkçe okullar ve camiler devlet emriyle kapatılmış.çocukların sünnet ettirilmesi yasaklanmış buna rağmen sünnet ettirilip ettirilmediğini kontrol ertmek için zorla sağlık merkezlerine gönderilmiş çocuklar.

Bütün bunlara daha fazla dayanamayan Türkler protesto gösterileri yapınca  Türklerin üzerine askeri birliklerce ateş açılmış  bulgar isimleri almayan bu Türkleride Belene Toplama kampına göndermişler.
  Belene yılan çıyan dolu bataklık bir ada.Koministler muhaliflerini ve türkleri oraya sürüp yok ediyorlarmış.Açlık çıplaklık dayakdan öldürdükleri insanları araba araba cesetlerini hınzırlara yediriyorlarmış
Bu kamptan sağ kurtulan bulgar vasil lilov kazanski "ülüm kampı belene hakkında  dışarıdan ne kadar mahkum gelirse o kadar mahkum öldürülecek emri gereği 110 bin kişinin öldürüldüğünü söylüyor.

İşde size söyleyeceğim Belene Kampı Filmi bu vahşeti gözler önüne seriyor.




Bulgaristanda 1984-89 yılları Türklere yapılan baskıları  ve Belene adasındaki sürgün ve işkence kampını  anlatan bir film


17 yorum:

  1. hiç duymamıştım.gündüz girip izlicem.

    YanıtlaSil
  2. Ebru cum bende duymamıştım
    Hem çok üzüldüm hemde niye hiç bu olaylardan haberim yok diye hayıflandım
    Her halde o seneler gençliğimin tavan yapmış seneleriydiki
    hiç gündemime bile girmemiş
    bende şimdi ilk bölümünü izledim yarın devam edeceğim

    YanıtlaSil
  3. Doğrudur o yıllarda küçüktüm ben anlatilirdi aile ici ortamlarda hep halen de Bulgaristan'da gecen yıl gittiğimde Bulgar ismi taşıyan Türkler Müslüman olanlara rastlamıştık seccademi görünce bayanın biri 'Nba'nın de ninem böyle yapar adı fatmadir aslinda'mdemisti..neler var bilinmeyen duyurulmayan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle arkadaşım neler yaşanmış neler ggörülmüş
      insanın aklı hayali almıyor
      hayırlı sabahlar

      Sil
  4. Bilmiyordum.. ilginç bakmam lazım.
    Teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENCEDE BAK CANIM
      BEN ÇOK ETKİLENDİM

      Sil
  5. ne kadar üzücü. inş bir gün biter bu zulümler...

    YanıtlaSil
  6. İNŞALLAH SELMA CIM AMA
    MALESEF BİTMİYOR
    BİRİ BİTİYOR BİR BAŞKASI BAŞLIYOR

    YanıtlaSil
  7. Hiç duymamıştım ben bunu,neler neler var kimbilir daha..
    Sayende aydınlanmaya devammm..

    YanıtlaSil
  8. Ben daha önce duymuştum filmi ama izlemedim. İzlenmeli en kısa zamanda..Seyyahım çok hüzünlü hikayeler var bu katliamlarda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem nasıl vuslatım.

      göz yaşları ile seyrettim

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. bende yeni duydum
      amaizlemeni isterim deep

      Sil
  10. Bizzat yaşadık desem ben seyredemiyorum bu filmleri ağlama krizlerine giriyorum o zorunlu göçler kuranın yasaklanması , okularda sokaklarda türkçenin yasaklanması benim ismim de değiştirilmişti gece yarısı kaçmıştık askerler tanklarla köye girmişlerdi bir sürü daha bunun gibi olay izleyin derim:(sizede çok teşekkür ediyorum paylaşımınız için

    YanıtlaSil
  11. zeynep surahi27 Ocak 2013 09:53

    bu filmi 7 yaşında ablamlarla beraber izlemiştim.zaman zaman aklımıza gelir konuşurduk.o kadar etkilenmişim ki unutamamışız 23 senedir..şimdi sayende yeniden izleme fırsatı buldum.teşekkürler SEYYAH.Ha bu arada ben ZEYNEP SURAHİ.bloğunu yeni öğrendim.budan sonra takipteyim;)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu