9 Ağustos 2012 Perşembe

YİNE BOĞAZA KARŞI BİR AKŞAM

 VANİKÖY DE TATLI KEYFİ

         Bu günde size değişik bir yeri tanıtayım dedim burası Vaniköy.Çengelköy ile Kandilli arasında kalıyor.Denize sıfır ,boğazın boylu boyunca önünüzde olduğu benim Paşa limanından sonra en çok sevdiğim bir yer.Vaniköy hakkında biraz daha bilgi vermek gerekirse yalıları ile meşhurdur.Recai Efendi yalısı,Yusuf Paşa Yalısı,Kassan Yalısı,Serasker Rıza Paşa Yalısı,İffet Hanım Yalısı,Yusuf Paşa Yalısı bunlardan bir kaçı  
         Vaniköy adı 17. yüzyılda yaşamış sofu bir Müslüman olan Vani Efendi'den gelir.IV.Mehmet in vezirlerinden Köprülü Fazıl Ahmet paşa tarafından ,din alimi ve vaiz Mehmet efendi Vandan getirtilmiştir.Mehmet efendi burda bir cami yaptırmıştır.Vanlı anlamında Vani Mehmet efendi olarak tanınmıştır.Onun anısınada  Vaniköy diye anılmaya başlamıştır. Semtin sırtlarında Kandilli Rasathanesi olarak bilinen rasathane vardır.Eeeeeee bu kadar bilgi yeter her halde


        Alperenler çay bahçesi var otopark sıkıntısı yok.Manzara muhteşem fiyatlar çok ucuz sayılmaz ama manzaraya bakınca değdi canım diyorsunuz.E gelmişken bir tatlı yiyelim dedik ve browni istedik görüntü var ama tat yok .Bildiğiniz kakaolu keki browni diye sunuyorlar.Allah tan sunum güzel.Ama çaya diyecek yoktuı.
        İsterseniz yemek de yiyebilirsiniz balıkları gayet güzel daha önce test edip onaylamıştım.Güzel bir akşamdı günün birinde yolunuz istanbula düşerse düşünmeden gidin derim yolda Kuleli Askeri Lisesi tüm ihtişamı ile sizi karşılıyor.Benden bu kadar eksiklerimi geldiğinizde siz tamamlayın.
    Her ne kadar sürçili lisan yaptı isem affoluna.
                        HAYIRLI SAHURLAR.ALLAHA EMANET OLUN

17 yorum:

  1. Hem yemiş hemde gezmiş kadar oldum. Rasathanenin altında Küçüksu Kasrı ve plajı ilerde Anadolu Hizsarı var. 15 yıllık huzur bulduğum yerlerden. (annenler otururdu)

    YanıtlaSil
  2. ah benim ömrüm, hayatı amberim, Kandillim, Okulum :=))
    Çok güzel demek ne kelime ki.... :=))

    alperenleri evet evet boşverelim.
    işletme ruhundan yoksun, nasıl bir yerde konumlandığını bilmeyecek kadar aciz bir yeme içme yeri..
    kahvesi bile kötü !!!!
    herşeyi kötü :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zANNEDİYORUM NASIL OLSA MANZARA MUHTEŞEM MÜŞTERİ GELİR DİYE DÜŞÜNÜYORLAR HER HALDE

      Sil
  3. Manzara hakikaten muhteşem.
    Bi geliyim İstanbula tek tek gezicem tüm bu yerleri inşAllah :)

    YanıtlaSil
  4. istanbula sonbaharda gelmeyi planlıyorum o zaman daha önce kaçırdığım heryeri gezeceğim burasıda görülecekler listeme eklendi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o zamana kadar size başka yerlerde eklerim

      Sil
  5. Kendimi bir an Vaniköyde gibi hissettim..çok özlemişim oraları..ee en kısa zamanda gitmek şart oldu..gidip bir boğaz havası almak..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım banada çok iyi geldi doğrusu

      Sil
  6. offf ne güzel bir manzara .İstanbulu akşam izlemeyi çok seviyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbulun her hali güzel ama dediğin gibi gecesi hepsindende güzel

      Sil
  7. İstanbul'da farklı gezilecek yerlere hep ihtiyacımız oluyor.Bilgi için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz merak etmeyin şu ramazan-ı şerif bir geçsin ben sizi daha nerelere götüreceğim

      Sil
  8. Kandilli gerçekten çok güzel bir yöre,Çengelköy muhteşem.Çay içmek ve buralardan boğazın eşşiz manzarasını izlemek kadar güzel hiçbir şey olamaz.Ben her türlü ortamda bulundum,İstanbul'da yiyecek çok fiyatlı satılıyor.Her şey maliyetinin üzerinde ve kalite çok düşük.En iyi kebapçılarda bile tat tuz yok,beğenmedik.Daha çok özenilmesi gerekir.İstanbul her şeyin en iyisini hak eden bir şehir.Yeni ortamlar arasında Cevahir AVM hoşumuza gitti.Meşhurdur diye Saray Muhallebicisine uğradık,Profitorolü hiç olmamıştı.Bazı yerler şöhretlerinin üzerine yatmış.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğinizde bir yere kadar haklısınız ama İstanbulda nokta atışı yapmak gerekiyor.20yıldır İstanbuldayım dondurma yiyeceksem sadece moda Ali Ustada,kumpir yiyeceksem Ortaköyde yerim Acıbadem kurabiyesini Eyüpden,cup griye Baylan pastanesinden vs vs

      Gerçektende keyif yapmayı düşünüyorsanız nokta atışı yapmak şart.Mesela Cevahirdeki Sarayda limonlu muhallebi yeseydiniz eminim çok beğenirdiniz.

      Ama İstanbulun her şeyin en iyisine layık olduğuna yerden göğe kadar katılıyorum arkadaşım.yorumun için teşekkürler

      Sil
  9. Alperenleri ben de sırf boğaz manzarası yüzünden seviyorum, çok güzel bir noktada olupta bu kadar mahalle kahvesi gibi mi olunur? Ama Vaniköy güzeldir, severim :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu