30 Ağustos 2012 Perşembe

VEDA SOFRASI &UNUTULAN SÜNNETLER&YAHYA KEMAL BEYATLI

     Başlığı görünce eminim ne alaka diyeceksiniz bende yazıma başlarken böyle bir başlık düşünmemiştim ama mevzu mevzuyu açtı sonucada ancak bu başlık yakıştı.
      Bu gün KUMLUCA da son akşamım.Artık İSTANBUL özlemim doruk noktasında evet gezmek yeni yerler görmek çok çok güzel ama bir yere kadar  YAHYA KEMAL BEYATLI gibi ben bütün gezilerimin İSTANBUL'a dönüşünü seviyorum.Aşağıdaki şiirinde ise bu duygularını çok güzel ifade etmiş.


       İstanbul Ufuktaydı
Gurbetten, uzun yolculuk etmiş, dönüyordum.
İstanbul ufukta’ydı…
Doğrulduğumuz ufka giderken…
Sevdâlı yüzüşlerle, yunuslar
Yol gösteriyordu.
İstanbul ufuktan,
Sîmâsını göstermeden önce,
Kalbimde göründü;
Özentili kalbimde bütün çizgileriyle,
Binbir kıyı, binbir tepesiyle,
Binbir gecesiyle.
Yıllarca uzaklarda yaşarken,
İstanbul’u hicranla tahayyül, beni yordu.
Yer kalmadı beynimde hayâle.
İstanbul’a artık bu dönüş son dönüş olsun.
Son yıllarım artık
Geçsin o tahayyüllerimin çerçevesinde.
Bir saltanat iklîmine benzer bu şehirde,
Hulyâ gibi engin gecelerde,
Yıldızlara karşı,
Cânanla berâber,
Allah içecek sıhhati bahşetse…
Bu kâfî…!
     Bu akşam Kumluca da son akşamım yarı kısmet olursa öğleden sonra yola çıkıyorum.Sağolsun eltilerim bize Halil İbrahim Sofrası gibi hazırlık yapmışlar.Kumluca 'da hala yer sofrasında yemek yeniyor,gençler masaya geçtiler ama bizim versiyon hala yer sofrasını tercih ediyor,tabi bunun içine ben girmiyorum.Hayatta beceremiyorum yer sofrasında yemek yemeyi.

     Aslına bakarsanız yemek yerken yerde oturarak sol ayağı katlayıp ayağı karna çekerek oturup yenildiğinde su ile doldurulmuş balon şeklinde olan midenin çıkış kısmını kapatarak yenilen gıdanın tam sindirilmeden bağırsaklara kaçmasını önler ve mide dolunca da doygunluk hissi vererek çok fazla yemeden sofradan kalkılır.

     Bu peygamberimizin bize 1600 sene önce tavsiye ettiği sünneti seniyyelerindendir.Uygulayana ne mutlu.Bende ancak Kumlucada bunu uygulayabiliyorum.

    Her neyse söz nerden nereye geldi ama güzel bir yere geldi. Çünki unutulmuş bir sünneti ihya etmenin çok güzel faziletleri vardır.Bazen günlük hayatımızda farkına varmadan yaptığımız ufak şeyler ki bunlar,yemeğe başlarken elleri yıkamak,yemeğe besmele ile başlamak,tuz ile başlamak,tuz ile bitirmek,önünden yemek yemek,çok çiğnemek,çok sıcak yememek,suyu oturarak içmek,3yudumda içmek, gibi daha sayamadığım ama bir çoğumuzun yaptığı şeyleri sünneti ifa etmek niyeti ile yaparsak bir taşla iki kuş vurmuş oluruz.

   HEPİNİZE HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM.ALLAHA EMANET OLUN

13 yorum:

  1. oh oh afiyet olsun.
    :)
    yerde mi yesek napsak.
    hem yararlıymış hem de diyet için iyiymiş.
    :)

    YanıtlaSil
  2. BEN BOŞUNA DEMİYORUM BİR TAŞLA İKİ KUŞ DİYE
    DEEP:)

    ASLINA BAKARSAN YEMEK YEME ADABI İLE PEYGAMBERİMİZİN O KADAR HADİSİ ŞERİFİ VARKİ İNSAN HER GÜN OKUSA LOKMA KOYAMAZ AĞZINA

    BENDE BU VESİLE İLE DAL GİBİ OLURUM :)
    AMA NERDE BENDE BU YÜREK

    YanıtlaSil
  3. harikasınız öyle tatlı anlatmışsınızki, bunları bilsekte hepsini uygulayamıyoruz ama yine de tazelemek iyi geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mevlam hayırlısı ile uygulamayı nasip etsin inşallah

      Sil
  4. CANIM TEŞEKKÜR EDİYORUM.BENİMDE AMACIM ACİZANE HATIRLATMAK.YAPTIKLARIMIZDADA SÜNNET NİYETİ İLE YAPIP SEVABINI ALABİLMEK

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler,bilgilerimizi tazeliyorsunuz..Hepsini uygulasak aslında nasıl gzel olur..Ama artık yapabildiklerimize devam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEN TEŞEKKÜR EDİYORUM.ZİYARETLERİNİZLE BENİ ÇOK MUTLU EDİYORSUNUZ.YAZMAYA BAŞLARKEN HİÇ AKLIMDA YOKTU AMA BİRDEN GELİVERDİ.HEPİMİZİN TAZELENMEYE İHİTİYACI VAR.HAYIRLI GECELER

      Sil
  6. Çok faydalı bir yazı olmuş.
    Hoş senin tüm yazılarında bir mesaj,bir bilgi var ya:)

    YanıtlaSil
  7. Peygamber efendimiz (sav)'in söylediği bilimsel olarak kanıtlanmış ya da yararları aşikar okadar çok bilgi var ki.Çok şükür Rabbime.Allah hakkıyla ümmeti olabilmeyi nasip etsin.
    Sofra muhteşem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım aynen öyle.mevlam yapmayı nasip etsin.hakiki kul olmayı.
      Allaha emanet olun

      Sil
  8. sofra harika görünüyor Şengül ablacım afiyetler olsun size..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlım o senin güzelliğin.Allaha emanet ol

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu