7 Ağustos 2012 Salı

KİTAP KİTAP

                                           KÜRK MANTOLU MADONNA

    
        Sabahattin Alinin en iyi romanlarından olduğu söyleniyor,ben başka bir kitabını okumadığım için buna bir şey diyemiyeceğim ama çok iyi bir roman olduğu gerçek..Normalde kitapların özeti çıkarılır ama her halde bu kitabın özeti çıkarılmaz diye düşünüyorum.Kitap zaten özet halinde yazılmış.Az sayfada çok şey anlatan bir roman.İnsanın iç dünyasına dokunuyor.Konusu Raif efendinin başından geçen hazinli bir aşk hikayesi bunun yanısıra kendi iç dünyasınıda ince biçimde ele alıyor.Kitabı okurken yaşanmışlık hissediyorsunuz.
        Sabahattin Ali’nin sözü her şeyi açıklıyor; ”Dünya’nın en basit,en zavallı,hatta en ahmak adamı bile,insanı hayretten hayrete düşürecek ne müthiş ve karışık bir ruha maliktir!...Niçin bunu anlamaktan bu kadar kaçıyor ve insan dedikleri mahluku anlaşılması ve hakkında hüküm verilmesi en kolay şeylerden biri zannediyoruz?”
         Daha fazla detaya girmiyorum  çok etkilendim özellikle sonu hiç beklemediğim şekilde bitti.Klasiklerden hoşlanıyorsanız tam size göre.Düşünsenize yazıldığından bu yana 60sene geçmesine rağmen hala aynı lezzetle okunabilen bir kitap
        Her keze hayırlı okumalar.

21 yorum:

  1. Canım harika bir kitap arşivin olduğu kesin öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ya evet 60 sene sonra hala çok satanlar listesinde. o kadar çok duyuyorum ki artık okumayanı dövüyorlar:) ben de okuyacağım inş yakın zamanda

    YanıtlaSil
  3. kitabın konusu çok basit ama usta bir kalemden çıkınca yazılar farkını belli ediyor, karakterler çok sağlam. okuduğum zaman özellikle Raif karakteri çok sağlam gelmişti.

    YanıtlaSil
  4. Ben de dün bitirdim ve çok etkilendim^-^
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. YAA ben kaçırmışım bu kitabı..okumadım..hemen okunacak..bu arada süper bir kütüphane sahibisin,tebrik ediyorum..sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım.arkadaşların sayesinde onlar tanıtıyorlar ben affetmiyorum alıyorum

      Sil
  6. çok merak ediyorum bu kitabı ..alınacaklar listeme kaydettim..
    elimdeki kitaplarımı son hızla okuyup bitirmem lazım:))okumak istediğim çokkkk kitap var..

    YanıtlaSil
  7. aliden yaptığınız alıntı ne güzel.
    çok iyidir bu kitap.
    mariaaaaa puder.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başta sıkılacak gibi oldum malum pek benim tarzım değil ama sonra sardı.

      Sil
  8. ben 1 kitabını okudum.bu da evde var. okunacaklar listemde.

    YanıtlaSil
  9. Ben hala okumadım, en kısaa zamanda okumam lazım :)

    YanıtlaSil
  10. ben de bir solukta okudum. yazarın "Kuyucaklı Yusuf" adlı kitabına da güzel diyorlar. Onu da alıp okuyacağım. Sana da bir öneri. İyi günleer,bol bol okumalı günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcım bana da dün bir genç kızımız söyledi.Yazarın esas kitabı odur diye galiba onuda alacağım

      Sil
  11. Bende geçenlerde okudum hatta yazımda var bu kitapla ilgili.Çok güzel bir kitap gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tatlım.yorumun için teşekkürler

      Sil
  12. Dünya görüşü ve siyasi düşünce olarak tam zıt olsak da sizin bloğunuzu ilgi ile takip ediyorum. Müzik, kitap paylaşımları süper. Tebrik ediyorum sizi. Saygıyla kalın.

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ediyorum.Bence blog arkadaşlığının önemi de burada her halde.Düşünceler ayrı olabilir ama muhakkak bir ortak nokta oluyor ön yargı ile bakmamak en güzeli.Karşılıklı saygı oldu mu akan sular duruyor.Bende yemek tariflerinizi ilgi ile takip ediyorum.hayırlı günler

    YanıtlaSil
  14. Postu kaçırmışım, çok özür dilerim. Beni de etkileyen sözlerden biri ; 'Hayatta en güvendiğim insana duyduğum bu kırgınlık, adeta bütün insanlara dağılmıştı; çünkü o benim için bütün insanlığın timsaliydi.
    Fazla söze gerek yok, bence okumayan herkese şiddetle tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  15. Önemli değil arkadaşım.evet bu sözde insanı çok derinden etkiliyor.hayırlı geceler

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu