8 Ağustos 2012 Çarşamba

İFTAR DAVETİ

 GELENEKSEL ÖN ALAN SİTESİ C BLOK SAKİNLERİ GELENEKSEL İFTARI
  Şimdi bu sofrayı görünce belediyenin iftar sofrası felan sanmayın sakın bu bizim apartmanımızın geleneksel iftar sofrası.Her sene komşularımızdan biri muhakkak apartmanımızın hanımlarını iftara çağırırız.Bu sene de sevgili komşum Nurgül deydik bu akşam.

   Valla menümüz gayet güzeldi imam bayıldı,zeytiyağlı fasulye,havuç salatası,saray sarması ,sağolsun üst komşumuz yaprak sarması yapmış ve nefis bir çorba

    Tahmin edersinizki çok keyifli geçiyor.Güle oynaya şen şakrak iftar ediyoruz.Normalde daha kalabalık oluruz ama gecikenler oldu bu akşam.


 AAAA bak az kalsın unutuyordum komşum ben seviyorum diye son anda puf böreği yapmış benim için sofraya yardım edeyim diye indimki aşağıya hamur açıyor.Çok duygulandım.İşde bu kadar bir birimize düşkün komşularımız.


Hatta geçen senelerde hızımızı alamayıp sahura bile çağırıyorduk birbirimizi.Eveeet gelelim bu güz size vereceğim tarife  SARAY SARMASI

















SARAY SARMASI İÇİN MALZEMELER

  1. Tavuk pirzola alınacak kemiği alınıp açtırılacak
  2. Mantar
  3. Kırmızı biber yeşil biber 
  4. kaşar peyniri
  5. beşamel sos
  6. havuç

  YAPILIŞI
1-Mantarlar doğranıp kızgın tavaya koyun kapağını kapatmayın .güzelce sotelendikten sonra arkadan ince dilimlenmiş havuç arkadan biberler konup güzelce sotelenir.biraz karabiber azıcık kekik ilave edlir
2-Hazırlanan harç daha önceden açtırdığımız tavukların içine birer kaşık konur açılmaması için bir kürdan batırılır.
3-Hazırlanan sarmalar kızgın tavada arkalı önlü mühürlenir
4-Sonra tepsiye dizilir.üzerine beşamel sos dökülür bir dilimde kaşar peyniri ve fırına verilir,
Not;Komşum çok hamarat olduğu için tariflerini genelde tariflerini göz kararı yapıyor onun için tarifiniz ancak bu kadar olabildi.Kusuruma bakmayın artık.
      
    AFİYET ŞEKER OLSUN 

46 yorum:

  1. Nefis bir sofra olmuşş.komşuluk ne güzel...iyi bir akrabalıktan bile öte bence..herkesin ellerine sağlık.ve afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen akrabalıktan öte helede benim istanmbulda hiç akraam olmadığı düşünülecek olursa

      Sil
  2. ellerinize sağlık, her şey nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  3. maşallah:))benlar ne güzel görünüyor böyle...

    YanıtlaSil
  4. yemekler canımı istetti yahu:)hepsi harika görünüyor,en önemlii de hep birlikte olmanın keyfi olsa gerek ne mutlu size....

    YanıtlaSil
  5. emeği geçen herkesin ellerine sağlık...
    iftar sofrası kalabalık ayrı bir güzeldir...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. NE GÜZEL BİZ DE BU AKŞAM KOMŞULARLA BAYAN BAYANA İFTARDA İDİK NE KADAR ZEVKLİ OLDUĞUNU TAHMİN EDEBİLİYORUM :)

    YanıtlaSil
  7. Ay ne kadar güzel komşuluğun ölmediği yerler var .antalyaya geldiğimden beri 3 ev değiştirdim ve komşuluk sifirdi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Antalyada komşuluk iyidir diye düşünüyorum ama denk gelmedi demek

      Sil
  8. ne güzel bir sofra...
    yapanların ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. Böyle komşulukları görünce nasıl özeniyorum anlatamam.
    Bizim apartmanda (lojman daha doğrusu) en fazla merhaba diyoruz birbirimize. Herkes birbirinden kaçıyor resmen. Bir de sürekli tayin falan derken kimse sabit kalmayınca hiç komşuluk olmuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen en iyisi bana komşu ol canım bizde sabah kahveleri ikindi çayları vs vs.

      Sil
  10. çok ama çok hoş bir şey bu.
    çok keyifli olduğu belli.
    çok sırıttım.
    :)
    bugün bi balkonda baş örtülü bi dolu hanım gördüm, dua okuyorlardı birlikte, çok hoşuma gitti, bikaç defa geçtim önlerinden, sonra iftara geçtiler, sonra da çok neşeliydiler. hayat ne güzel dedim.
    :)
    ama bu sarma müthiş bişeye benziyor.
    :)
    tavuk butlarını milföye sarıp fırına atarım ben de.
    onu aklıma getirdi.
    tavuk hergün yerim ben.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sarma gerçektende müthişdi.bizde çok keyif alıyoruz zaten bazende bayram kahvaltısı yaparız 25kişi felan oluyoruz benim eşim büyük olduğu için bizde yapmıştık.nasıl keyifli anlatamam.2 senedir bayramlarda ben evde durmadığım için iptal oldun ama komşular ara sıra sitem ediyor doğrusu.her şey sevdiklerinizle güzel.

      Sil
  11. tarıf gazyet ye benı modunda,ne guzel bır komsuluk örnegi masallah bu devırde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle lezzeti de gayet güzeldi.Teşekkür ederim

      Sil
  12. Maşallah muhabbet bereket ve rahmet Ramazanı en güzel şekilde değerlendirenlerden olman(m)ız duasıyla...Herşey çok güzel görünüyor ellerinize gönüllerinie sağlık...Daim hayırla muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALLAH razı olsun.Çok teşekkür ederim

      Sil
  13. İmrendim komşuluğunuza,ne güzel.Emeği geçen herkesin ellerine sağlık:)Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiz arkadaşım darısı başınıza diyelim

      Sil
  14. İftar sofrası çok güzel. Emeği geçen herkesin ellerine sağlık. Ama esas güzel olan komşuluk ve hep birlikte iftar açmak. Çok hoşuma gitti. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçektende çok güzel oluyor.sevgiler

      Sil
  15. Ziyaretiniz için ayrıca teşekkür ederim.Ben sizi zaten izliyormuşum:)

    YanıtlaSil
  16. nekadar güzel bir iftar yemeği..bu güzel kalabalıkla lezzetli olan iftar yemekleri dahada lezzetlenmiştr eminim..çocukluğumdaki günler komşularımız geldi aklıma..birgün birinde iftarda, birgün birinde sahurdaydık..haftaarası kimse evinde kahvaltı edemezdi..biri arar hadi kahvaltı hazır hadi gelin derdi..çoookkk özlediğimi hissettim o günleri..bizim apartmandaysa 48 daire kimse kimseyi tanımıyor..ne kötü birşey aslında:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beraber olunca her şey güzel oluyor.Aynen bizimde çocukluğumuz öyleydi halada onu sürdürüyoruz.İnsan eskileri unutamıyor.Ben öyle bir yerde oturamam her halde

      Sil
  17. ÇOk güzel bir sofra.böyle güzel komşuluklar var mı hala?sefanız olsun inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var canım var biz hala devam ettiriyoruz.Buyrun sizde gelin

      Sil
  18. Sen gibi neşe dolu insan sevilmez de napılır:)
    Bir aradın antibiotik gibi geldin halsiz bünyeme.
    İstanbulda yaşayıp,sizlerle komşu olmak varmış ya,kısmet:)
    Herşey nefis gözüküyor,ellerine sağlık ablaların.
    Hayırlı iftarlar olsun inşAllah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sen sevdiğin için öyle düşünüyorsun.İstanbulda yaşamaya gelince işte onu çok isterdim ama ikimiz bir arada olunca eve girebilirmiydik bilmem valla.

      Sil
  19. Bir de Allah'ın izniyle mutlaka seni evimde ağırlamam lazım :)
    Hep aradın telaşlarımın arasında,yalnız bırakmadın beni.
    Tam yorulmuşken,senin telefonunla dinlenme imkanı buldum.
    Tüm bunları unutmadım:)

    YanıtlaSil
  20. Allah muhabbetinizi arttırsın bizim apartmanda sizin gibi tarifinizi şimdilik okumakla geçiyorum ilerde yaparım inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman sizede ne mutlu.hayırlı akşamlar

      Sil
  21. Canım sizin apartmanda olmak lazımmış.Bizim apartmanda Allah selamını bile nerdeyse zorla alanlar var.Rabbim ayırmasın.Menü süper afiyet şeker olsun.Bereketli iftarlar, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekleriz gülüm gel.Sırf bu yüzden taşınamıyorum bile canım bir değişiklik istiyor sonra böyle komşular bulamam diye vaz geçiyorum.

      Sil
  22. Ne güzel komşular edinmişsiniz:) Maşallah

    YanıtlaSil
  23. o sofrada olmak isterdim ya.ne güzel şeyler var orda:)
    bir ben yokum:9
    saray sarmasına bakakaldım resmen :)

    YanıtlaSil
  24. Ne güzel, bir de İstanbul'da artık komşuluk yok derler, apartmanlardan sonra komşuluk bitti derler. Hepinizin ellerine sağlık. Bizim apartmanımızında 2 senedir büyük bir iftar yemeği oluyor, bizimki de bu haftasonu :)

    YanıtlaSil
  25. Ellerinize sağlık müthiş bir iftar sofrası olmuş.
    Ayrıca komşularınızla birlikte yardımlaşarak paylaşarak iftar yapmak ne kadar güzel.
    Komşuluk çok önemli. Allah muhabbetinizi daim etsin.
    Sizi izlemeye alıyorum. Ben de ziyarete beklerim.
    Geçmiş bayramınızı kutlarım ve sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu