12 Ağustos 2012 Pazar

İFTAR DAVETİ &İTİKAF&YASSI KADAYIF

   Sevgili komşumun eşi İTİKAF da olduğu için bu gün yine bizi iftara davet etti.Allah ne verdiyse yeriz dedi.Öncelikle İTİKAF da nedir dediğinizi duyar gibiyim.Ramazan ayı denince akla gelen ibadetlerden biride itikaftır.itikaf sözlükde bir şeye devam etmek ,insanın kendini bir yerde alıkoyması ,bir yere kapanıp ibadetle meşgul olması anlamındadır.Dinimizdeki anlamı ise bir mescitte Allahın rızasını kazanmak için belli adap içerisinde bir müddet kalmaktır.
       İtikaf amellerin en faziletlisidir.Çünki itikafa giren kimse geçici bir zaman içinde olsa dünya işlerinden uzak olur,kendini tamamen Allaha verir,oruçlu olur.Mescidde namazı beklemekte olduğu için daima namaz kılıyormuş sevabı alır.İtikafa erkekler içerisinde beş vakit namaz kılınan camide girerler,hanımlar ise evlerinin bir köşesinde ,namaz kıldıkları odada girerler.



Kadınlar camide itikâf yapmaz. Evdeyse şarta bağlıdır. Eğer mescid olarak kullandığı bir oda varsa, o odada itikâfa girebilir. Yemek yapmak, temizlik gibi ev işlerinin hiçbiri yapılmaz. Sadece ibadetle uğraşılır. Abdest gibi zaruri işleri yapmanın mahzuru olmaz.

Ramazanın son on gününde olanı sünnet-i kifâyedir. Az itikâf da yapılabilir. Bir gün veya birkaç saat gibi... İtikâfa girenin oruçlu olması şarttır. İmkânı olan kadınların evde itikâfa girmesi, unutulmuş bu sünneti ihya etmesi ve sünneti ihya etme sevabına kavuşmaları çok iyi olur.




      Gelelim bizim HALİL İBRAHİM SOFRASINA.Komşum çok güzel bir MAKLUBE yapmış.Şahane bir kızartma ,tarhana çorbası,salata,ev yapımı yoğurt,ve yine ev yapımı meşrubat.Velhasılı kelam eksik hiç bir şey yok bende evimde bu menüden habersiz bir tatlı yapayım dedim ve yassı kadayıf yapmaya karar verdim.
    

      YASSI KADAYIF




      Derin bir tabakda 4yumurtayı güzelce çırpın.
Yassı kadayıfları güzelce yumurtaya bulayıp
kızgın yağa atıyorsunuz.Şerbeti için 4 bardak şeker 3 bardak su.güzelce kaynadıktan sonra altını mum ışığında açık bırakın.Kızaran yassı kadayıfı şerbetin içine atıyorsunuz.Her yeni kızaran kadayıfı eskinin altına koyarsanız hepsi eşit şekilde şerbetlenmiş olur.

    Bu tatlıyı ben ilk defa yaptım.Ne zamandır aklımdaydı.Çocukluğumdaki Ramazan Bayramında annemin bayram tatlısı buydu.Kulakları çınlasın çokda güzel yapar.Benimkide gayet güzel oldu ama nedense çocukluğumdaki tadı bulamadım gibi geldi bana.Her geçen gün eskiye özlemim bir kat daha artıyor.





Her neyse tatlıyı servis tabağına alıyorsunuz üzerine bolca ceviz döküyorsunuz.Yanındada kaymak afiyetle yiyorsunuz.Dondurmayla da çok güzel gider.


      HEPİNİZE HAYIRLI SAHURLAR DİLERİM.

34 yorum:

  1. Mükellef bir sofra olmuş,afiyet olsun,ellerinize sağlık.Ben de çok severim mutfak da uğraşmayı,yeni tatlar denemeyi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDRİM ARKADAŞIM SAĞOLASIN.ALLAH RAZI OLSUN

      Sil
    2. canım mimledim müsaitsen

      Sil
  2. Ayy ayyy canım benim yarın ilk işim yeni yazını keyifle okuyacağım .Ne güzel anlatmışsın emeklerine sağlık olsun bilmediğim kadınların itikaf ibadeti çok dikkatimi çekti.Yarın görüşmek üzere hayırlı sabahlar canım.Detayı yarına kalsın istedim zira çok uykum geldi canımmm.affet beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece yorumunu okuduktan sonra hanımların itikafı ile ilgili kısa bir bilgi daha ekledim canım.Muhakkak oku.ALLAHA EMANET OL

      Sil
    2. güzel arkadaşım mimlendin

      Sil
  3. İtikaf ibadetini ilk kez duydum..ama öğrendiğime sevindim..teşekkürler..komşularının ve senin ellerine sağlık..masanız bereketli olsun..kadayıfın çok güzel olmuş ellerine sağlık..bizim burda biz cevizi içine koyup kapatırız ve öyle kızartırız..tavsiye ederim..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım bir kaç gün önce eşim Antalya nın Elmalı yaylasına gitti.Orada bu tatlıya Arap kadayıfı deniyor ve zannediyorum senin dediğin gibi yapılıyor.Eşimde kapmış gelmiş kadayıfları.Ama ben onu yapmayı bilmediğim için böyle yaptım oda hemen aaaaa bu böyle olmaz ki dedi.Bende bu Ankara usulü dedim.Müsait bir zamanda nasıl yapıldığını tarif edersen sevinirim.

      Sil
    2. müsaitseniz mimlendiniz

      Sil
  4. İlginizi çekti diye hanımların itikafı ile ilgili kısa bir not daha ekledim yazıma.Allaha emanet olun

    YanıtlaSil
  5. yassı kadayıf hiç yemedim,i hep merak etmişimdir... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BİR YE PİŞMAN OLMASSIN GARANTİ VERİYORUM.

      Sil
    2. mimlenmek istermisiniz.evetse mim

      Sil
  6. itikafı ilk kez duyuyorum bu güzel bilgi için size çok çok teşekkür ederim..
    ben ilk kez maklubeyi bir arkadaşımda yedim ve çok beğendim..onlara her gidişimde artık siparişimi önceden verip maklube istiyorum:)..yassı kadayıfıda hiç yemedim eminim çok lezzetli olmuştur..Sizinde arkadaşınızında ellerine emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım esas okuduğun için ben teşekkür ederim.maklube hakkındaki düşüncem aynı bende çok seviyorum.yassı kadayıfıda en kısa zamanda dene pişman olmayacaksın

      Sil
    2. 15 yıl sonraki mimdemiyim şengül ablacım ??

      Sil
  7. İtikafı sayende öğrenmiş oldum canım, Allah (c.c.) razı olsun.
    Komşunun da senin de ellerine sağlık.
    Rabbim herkese ağız tadı versin.
    Sevgilerimle^-^

    YanıtlaSil
  8. İtikaf kelimesini ilk kez duydum ama içeriğini biliyordum. Bir kaç gün önce bu ibadet şeklinin mevzusunu konuştuk ama adını bilmeden :) Yani hem adını öğrendim, hem de bazı bilmediğim ayrıntılarını. Teşekkür ederim bu nedenle. Yemekler yine her zaman ki gibi lezzetli görünüyor. Sizin komşunuz olmak gerekiyormuş, her biriniz çok mağrifetlisiniz :) Bu arada sizi mimledim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN TEŞEKKÜR EDERİM OKUDUĞUNUZ İÇİN.KOMŞULUĞA HER ZAMAN BEKLERİZ.ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  9. emeği geçen herkesin ellerine sağlık...
    afiyet şeker bal şifa olsun inşallah...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER ŞİRİNEM ALLAH RAZI OLSUN.

      Sil
  10. 5 yıl sonrası için sizin apartmandan bana da bir daire pliiiz:)
    Ne hoş komşuların var yahu,böyle komşuluk hele ki İstanbulda,imrenmemek imkansız.
    Komşularına benden çok selamlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TAMAM BENİM KARŞI DAİRE KİRADA SADECE ORASI VAR KİRA.ORAYI SANA REZERVELİYORUM

      Sil
  11. Canım kadınların itikafı ile ilgili bilgilendirdiğin için çok teşekkürler Rabbim nasip etsin hepimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NE DEMEK ARKADAŞIM SEN BİLGİ İSTE YETERKİ :)

      Sil
  12. bu yassı kadayıfı denicem.
    maklube hiç duymadım.

    bişi sorabilir miyim.
    itikaf ramazan dışında nasıl oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep bu gün bu konuda bir araştırma yaptım ilk verdiğim cevabın eksik olduğu ortaya çıktı.detaylı bilgi vereceğim ama birazdan yola çıkıyorum bir ara yazarım

      Sil
  13. CANIM MALESEF İTİKAF RAMAZAN-I ŞERİF HARİCİ OLMUYOR.BU AYA ÖZEL BİR İBADET.

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık.bu arada birşey söylemek isterim.ukalalık gibi algılanmasın lütfen ama resimde tam anlayamadığım için yazmak istedim.yassı kadayıfların kenarından birkaç mm yi bıçakla kesip atarsanız hem daha güzel çekiyor şerbeti hemde o sertlikler gidiyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlım ne demek akıl akıldan üstündür bilakis sevindim tavsiye etmene bende zaten ilk defa yapmıştım bir dahaki sefere öyle yaparım

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu