2 Ağustos 2012 Perşembe

BÖREK TARİFİİİİİİİİİİİİİİİİ

   Dünden size bir börek tarifi borcum vardı.Onu ödemenin vakti geldi.
        Böreğimizi ister etli ister tavuklu yapabilirsiniz.Etli tercih ederseniz küçük küçük doğranmış kuş başı et küp doğranmış patlıcan ,patates ve soğan yok eğer tavuklu yapmak isterseniz yine küp doğranmış tavuk bezelye ve havuç.Bunlar bir güzel kavrulur karabiber kırmızıbiber ve kekik ile tatlandırılır.
        Eveeeet  böreğimizin içini hazırladığımıza göre bir tane yufkayı masaya seriyoruz.Sıvı yağ ve su karışımı ile ıslatılır.sonra üzerine 3 kaşık un elenir.Evet sizde benim gibi şaşırdınız unmu ? dediğinizi duyar gibiyim.Evet yanlış duymadınız UN.Komşuma bu un ne işe yarıyor dediğim zaman unun elde açmış havasını verdiğini söyledi.Benden söylemesi.
      Yufkayı yağlayıp unladıktan sonra önce karşılıklı 2 kenarı sonra diğer karşılıklı 2 tarafı katlanır ve bir kare haline getirilir.
       Sonra bu kareyi dörde bölüyoruz.Her bir parçaya dolu bir kaşık iç koyduktan sonra bohça gibi katlayıp ters çeviriyouz.

   Ne tesadüfki bu gün komşuma tarif almak için çıktığımda yine börek hazırlığında idi ilk aşamalarını kaçırmışım ama burasında yakaladım.Böreklerimizi sarıp yağlı kağıdın üzerine sıraladıktan sonra erittiğimiz tereyağını güzelce böreklerin üzerine sürüyoruz.




      Sonra üzerlerine birer tane domates koyup böreklerimizi fırına veriyoruz.20 dakika piştikden sonra her bir böreğin üzerine birer kaşar dilimi konup tekrar 20 dakka fırına verilir.Efendim sonrada afiyetle yenir.Fırınınızın durumuna göre 20 dakkayı 25de yapabilirsiniz.Her kez kendi fırınının huyunu daha iyi bilir neticede.Sonuç aşağıda görüldüğü gibi.
         HEPİNİZE AFİYET ŞEKER OLSUN.

   NOT,Komşumun yemekleri çok çok lezzetlidir zaman zaman sizlere onun özel tariflerini paylaşacağım.

20 yorum:

  1. değişik bir tarif olmuş...
    ellerine sağlık canım....
    sahur vaktide geldi...
    2 dilim alayım bari :)))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Masallahiniz var bu kadar erken tarif beklemiyorum cok sevindim, elinize saglik, yine muthis gorunuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz istersiniz de ben yayınlamaz mıyım

      Sil
  3. Off off nasıl da güzel gözüküyor börekler.
    Hep diyorum ya,ballısın vesselam:)
    Şifa olsun inşAllah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeliha senden korkmaya başladım artık.Ne zaman seni düşünsem blogu açtığımda yorumunu krşımda görüyorum.Ballı oluşuma gelince evet ballıyım senin gibi güzel arkadaşım var

      Sil
  4. :) mmm çok lezzetli görünüyor ne kadar şanslısınız arkadaşınızı yaparken yakalamışsınız ne hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçektende öyle oldu.2dakka daha erken girsem başında yakalayacakmışım

      Sil
  5. off nefis görünüyor bu börekler üzerine kaşar ve domates koyulmasıda güzel fikir ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim ben tattım gerçektende güzel.Tavsiye ederim yani

      Sil
  6. iftara misafir alacağım ve mönü oluşturmaya çalışıyodum bu çok iyi bir tarif oldu çokk teşekkür ederim ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Sitemizde kitap çekilişi düzenliyoruz. 2 kişiye kitap hediye edeceğiz. Katılmak isterseniz:

    http://www.kitapkolik.net/kitapkolik-net-3-kitap-cekilisi/

    YanıtlaSil
  8. süpeeeer,iftara daha çok var ve ben şimdiden acıktım. Un olayını duymuştum ama hiç denememiştim. ilk fırsatta yapacağım.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap yap Mehtapcım sonrada bana bir haber ver bakalım nasıl olacak.

      Sil
  9. Çok güzel gözüküyor domates ve kaşar peyniri lezzetini dahada arttırmıştır.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. harika olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. İmmmhh çok güzel görünüyor... Ben bu un serpme ısını bı yerde daha okumuştum oradada elde açılmış tadı verir yazıyordu denemedim ama ilk böreğimde deneyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle arkadaşım o işe yarıyormuş.denediğin zaman haber ver olurmu merak ederim ben şimdi

      Sil
  12. Gülcümm nefis olmuş,tek kelimeyle..müthiş görünüyor..bakarken midem guruldadı..un serpince daha bir güzel oluyor börek..lezzeti fark ediyor..afiyet olsun.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. hımmm fotolar çok iyi.
    nefis oldukları belli.
    :)
    börek hiç yapmıyom du bi deneyim ya.
    :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu