24 Ağustos 2012 Cuma

ANTALYA (ELMALI_GÖMBE)


                                           Arycanda (Akif, Aykırçay) 



Aykırıçay Finike Elmalı karayolu üzerinde Arif köyünde dir.Yıllardır Antalyadan Elmalı yada Korkuteli yada Gömbe yaylasına geçerken burada muhakkak bir soluklanır,buz gibi suyunu içeriz.




 Dağdan akan suyun serinliği yüzünüze vurur bir ferahlama hissedersiniz.

     Bu şalvarlı teyzede kim diye soracak olursanız tabiki de benim.Şalvar bizim Kumlucanın mahalli giyeceği artık gençler çok giymese de bizim gibi orta yaş kuşağı hala giyiyor.zaten ben hangi şehre gidersem gideyim oranın yöresel kıyafetlerini taşımayı seviyorum.Hatta dahada ileri gider şivemi bile değiştiririm.O kadar değişik kelimeler varki tahmin bile edemessiniz.Belki günün birinde bununla ilgilide bir yazı yazarım.Kumlucaya gelir gelmez hemen ikinci frekansa geçerim İstanbul'a adım atmam lada normale dönerim.Eeeeeee büyüklerimiz ne demiş gittiğin yer körse görmezden gel sağırsa duymazdan gel.Bu söz tam olarak böyle değildi galiba ama her neyse buna yakın bir şeydi.Annemden doğrusunu öğrenince size söylerim.
 Aykırıçay ın neyi meşhur derseniz malum gürül gürül akan suyu ve köylünün getirdiği taze meyveler ve mısır.Az kalsın unutuyordum sizin için internet te burası hakkında bir araştırma yaptığım zaman yukarılarda birde antik kent olduğunu öğrendim.ARYCANDA  harabeleri diye geçiyor.Günün birinde keşfe gidersem resimleri sizle paylaşırım artık.

Süt mısırlarında tadına diyecek yok.İster közde ister suda yemede yanında yat.



Bu arada meyvelerin tadını size anlatmama gerek yok her halde.yiyebileceğiniz en güzel yayla üzümleri burada.Allahtan çok iyi kalpli bir arkadaşınız ımda sizin için meyvelerin tadına baktım.Bu iyiliğimi de unutmayın yani

Velhasılı kelam netice_i meram yolunuz buralardan geçerse muhakkak burada bir mola verip kana kana buz gibi sudan için derim ben.Seyyahın tavsiyesidir.

  HAYIRLI GECELER (Gerçi siz bunu okuduğunuzda muhtemelen gündüz olacak)sizin içinde hayırlı HAYIRLI GÜNLER e artık bende biraz uyusam hiç fena olmayacak.Saat 4oldu. :)

10 yorum:

  1. antalyaya giderken eğer sahil yolunu kullanıyorsak kumlucadan mutlaka geçiyoruz tabii.ama hiç gezmek nasip olmadı orayı.belki bir dahaki sefere görülmesi gereken yerleri sizden öğrenip gitme fırsatımız olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumlucanın çok fazla yok ama çevresinde bazı detaylar var onlara değineceğim zaman içinde.Bizede bekleriz:)

      Sil
  2. Hosgeldin Seyhan ablam Antalya ya

    YanıtlaSil
  3. Ah bu iPad yok mü seyyah ablam yazacaktım yine kelimeyi kafasına göre kendi tamamladı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Allah Allah nerden çıktı bu seyhan diyecektimki yetiştin.t9 azizlikleri bunlar arasıra banada oluyor.Hoş bulduk canım

      Sil
  4. Orası benim çalışma sahamdı,yöre halkı hazine mi aradığımızı sorardı.O çay sanırım Alakır çay olmalı.Toçak dağını da biliyormusunuz?Herhalde o dağa çıkan yegane bayanlar bizlerdiriz.Dağına taşına halkına selam olsun.İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım selamlarını ilettim.Bütün dağların taşlarında sana selamı var az emeği yok bizde dediler .:)

      Sil
  5. Antalya benim memleketim ve Elmalı'da anneannemin yayla evi var.

    Burayı iyi biliyim. Hele o buz gibi suyu ve güzel meyveleri yok mu?

    Bu arada yöredekiler Aykıtça diyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BİZİMKİLERDE AYKIRTCA DİYOR
      MEYVELERDE SUDA ÇOK GÜZEL GERÇEKTEN

      HELE ELMALI ÇOK DEĞİŞİK GÜZEL BİR ŞEHİR

      Sil
    2. Biz pek Elmalı'ya gitmek istemeyiz Orada Antalya ve deniz varken.

      :) Ama sıcaktan kaçmak için 1 haftalığına çıkıyoruz :)

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu