27 Ağustos 2012 Pazartesi

ANTALYA (devam eden adetler)NİŞAN

         NİŞAN BOHÇASI(Antalyadaki tabiri ise kofa götürme)


      Bayramın birinci günü gece Antalya Korkuteline geldik.Sabah Antalyadaki çok sevdiğim bir ablamı bayram tebriği için aradığımda hemen Antalya geliyorsun akşama kofa(BOHÇA) götüreceğiz dedi.Oldum olası organize işleri severim oda gelir beni b ulur zaten.hemen apar topar yola düştüm önce Elmalı arkasından Kumluca ,orada çocukları silkeledikten sonra ver elini Antalya .
     Bu sefer biraz geç kaldığım için bohçalar hazırlanmış bana sadece teftiş ve bir iki ufak detay kalmış.Neyse hazırlıklarımızı tamamladık.Serik'e doğru yola çıktık.Kız tarafı Serikde.Bu arada bu bohça götürme işi hakkında genç blogger lara biraz bilgi vereyim zira büyük şehirlerde bu adet git gide kalkıyor malesef.İşin özü iki tarafın karşılıklı birbirine hediye alması.Nişan çarşısında alınan eşyalar ve daha fazlası gelin damat için aldığını damatta gelin için aldığını e ve götürür sonra bu malzemeler sandık ,kutu ,bohça vs konur güzelce süslenir.İlaveten gelin hanımın anne babasına varsa onların anne babalarına ve kardeşlerinde ayrı hediyeler hazırlanır.
      Bizde güzel güzel süslediğimiz hediyelerimizi götürdük.Bu arada taraflar misafirde çağırırlar.Dünürlerin aldıklarını görsünler diye.İçlerinden biri bu tercihen benim gibi şen şakrak konuşmayı bilen ,ortamın havasını yumuşatan biri olmalıdır.(Bu kısım reklamdı)Bohçaları kutuları birer birer açar aman aman efendim damat tarafı gelin hanımada neler almış gömleği şurdan parfümü burdan diyerek güzel bir tanıtım yapar.Yani ben yaptım efendim:)
     2gün sonrada kız tarafı bohçalarını getirdi.Benim performansımdan çok etkilenmiş olcaklarki tanıttım işini yine bana bıraktılar.Güzel bir gün geçirdik gözümğz gönlümğz açıldı yani.
   Az kalsın unutuyordum ağız tatlılığı olsun diye birer tepside baklava gelir yani.Bunuda göz ardı etmemek lazım.Pazar günüde Serik te nişanımız oldu ve bu hengamede düğüne kadar bitmiş oldu.Artık biraz rahatlama zamanı.Serik'e kadar gelmişken ASPENDOS a da gideyim resimleri arkadaşlarımla paylaşayım dedim.
      BİR SONRAKİ POSTADA SEVGİYLE KALIN

     

13 yorum:

  1. Canım çok güzel gelenek ve göreneklerimiz var in
    şallah hiç kalkmazlar sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok seviyorum allah ömür verirde çocuklarımın bu günlerini görürsem bütün eski adetleri yerine getirmek istiyorum

      Sil
    2. Deryacım ya bir ricam daha var senden bazı arkadaşlar pembe yazıyı okuyamıyormuş.Müsait zamanda bir ayar çekersen sevinirim

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Evet Mehtapcım inşallah hiç bitmez

      Sil
  3. Güzel adetler ama bitmek üzere. daha doğrusu hazır ürünler alınmakta. Babaannem anlatırdı eskiden bohçalarda el emeği Mutfak örtüleri, pikeler olurmuş. Şimdi nevresim takımı, havlu, çamaşır falan oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah canım bu sefer bize gelen bohçanın keşke resimlerini çekse idim kayınvalideye annaneye görümceye hep özel el dikimi pikeler neler neler.

      Sil
  4. Çok güzel hazırlanmış bohçalar. Çok severim böyle hazırlıkları görsel şölene dönüştürmeyi.. Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  5. Eski adetler ne yazık ki kayboluyor birer birer.Hayırlı uğurlu olsun darısı bizimkilere inşallah.:)

    YanıtlaSil
  6. ha haaaa hızlısın yine.
    nişan bohçası çok hoş bişi yaaa.
    kofa ha.
    :)

    YanıtlaSil
  7. evet ilk kofa dediklerinde çok şaşırmıştım kova gibi.ama zevkli adetler ben çok keyif alıyorum

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu