22 Ağustos 2012 Çarşamba

ANKARA'DAN SEÇMELER(teyzemin evinden bir köşe)

                                           BİR ZAMANLAR MAZİYE BAK


        Arife günü teyzemide alıp kabir ziyaretine gittik.Sevgili annaneciğim dedeciğim babannem hepsi ordalar.sessiz sessiz misafirlerinin gelmesini bekliyorlar.Bizde Allah kabul etsin gittik yasinlerini okuduk dualarımızı yaptık.Bu arada karşıyaka mezarlığında devamlı Kuran-ı Kerim yayınlanıyor meali ile birlikde.Değişik bir uygulama.İnsan etkileniyor.Her neyse dönüşte teyzem 5dakka evine girmem için israr etti bende kırmadım girdim.iyikide girmişim

     Bu yukarıda gördüğünüz sandık annanemin annesinin gelinlik sandığı.yaklaşık 150 yıllık.Daha öncede bu sandığı bir çok defa görnüştüm ama ne yılını sormuşum ne kime ait olduğunu .Çünki o zamanlar bir blogum yoktu.


 Şimdi ise sizler varsınız ve ben gördüğüm her güzelliği sizlerle paylaşmak istiyorum.Radyoda gayet eski bir radyo ama senesini bilmiyorum


      Bu ütüye gelince buda annemin gelinlik ütüsü aslına bakarsanız bunu yakın zamanda annemden yürütüp restore etmeyi düşünüyorum.Tabi onun benim bu fikrimden haberi yok.
    Kahve değirmenini hepiniz bilirsiniz.Çocukken bende kullandım gayet keyifli oluyodu çevirmesi.helede ahengini tutturursan değme keyfine.Bunlar bizi eskiye bağlayan hatıralar.Nerden nerelere geldik.Teknoloji son gaz ilerlerken bazı güzellikleride son gaz kaybediyoruz gibi geliyor bana.
     Eski dostlar eski bayramlar vs vs.Her neyse tüm güzellikler sizlerin olsun.

18 yorum:

  1. Çok güzeller,nekadar yaşanmışlıkları vardır bu güzelliklerin.Anneannemin de vardı bundan ütüsü yengem çöpe atmış,anneannem ölmeden evine yerleşince:(( Eski bir singer dikiş makinesi kaldı bize hatıra,baktıkça gözlerim dolar zaman zaman.Allah ölen yakınlarımıza rahmet eylesin,tüm sevdiklerimizle cennette kavuştursun bizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde bazen pişmanlıklarım oluyor.dedem rahmetli üsküp göçmeni yorgancı'ydı yorgancıların piri derlerdi.bir sürü desenleri vardı.vefat edince dayımlar onları hep atmış.hala tühlenirim.İnsan gençken her şeyin kıymetini bilemiyor.şimdi annaneme aait işlenmiş mendil bile bulsam alıyorum.birde eski resimleri.MEKANLARI CENNET OLSUN İNŞALLAH

      Sil
  2. Çok eski eşyalarımız yok bizim, ama var olanlara ablam ile talibiz. Köyde dededen kalma ev var şuan amcam kullanıyor. Neyse ki kuzenler antika meraklısı değil. Babaannemin sandığı, bora dediğimiz büfemsi bir dolap, nenemin demir karyolası (baş kısmında ayna var)ve çok eski olmayan bir radyo. Bizim antika diyebileceğimiz ganimetlerimiz :)
    Sizinkilerin hepsi ayrı ayrı güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede talip olun.bu arada çokda ilginizi belli etmeyin kör ölünce badem göz oluyor.birden meraklanabilirler.Bu arada aynalı demir karyolayı çok merak ettim bir gün bizimle paylaşırsın inşallah

      Sil
  3. çok güzeller gerçekten bende böyle eskilerden kalma objeleri çok severim...
    çok güzeller..
    bence ütüye hiç dokunma böyle orjinal hali çok çok güzel bazı bloglarda görüyorum boyayıp üzeine saçma sapan bişeyler yapıştırıyorlar çok kötü oluyor bence tüm büyüsü kaçıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok boyamayı düşünmedimde paslı şu an sadece acaba onu temizletebilirmiyim diye yoksa öyle içinden çiçek felan fışkıran yaldızlı bir şey düşünmüyorum.orjinali gibi.beğenmene sevindim bu arada

      Sil
  4. Ne zaman yaşlı bir yakınım veya tanıdığımın evine gitsem gözlerim hep bu tarz obje ve eşyalar arar oldu,biliyorum zamanla daha da değerli olacaklarını..yoksa bu güne dek bu denli sevilirmiydi kendileri?..
    Çok güzeller canım paylaştığın için teşekür ederim..
    Günaydın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ziyaretinize.beğenmenize sevindimhayırlı günler

      Sil
  5. Benimde var bazı antika eşyalarım,atadan dededen kalma.Ütü çok güzel..Sandık eşimin babaannesininden kalma vardı, duruyordu.Resimli levha yerleri paslanmış diye bir temizlikte atmışlar..Çok üzülmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah atılırmı hiç o güzellik.İnsan bilemiyor kıymetini.

      Sil
  6. Maneviyati cok degerli esyalar bunlar..
    benimdr annanemin gelinligi duruyor glinlik derken uc etek drnirmis eskilerin dilinde birde ceyizinden ipek iplerle islenmis semen tablo var bir kac tane hepside cok degerli benim gozumde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak aklıma getirdin benimde kayınvalidemin gelinliği yani üç eteği duruyor.dediğin gibi içinin ipek gömleği ve ipek le yapılmış iğne oyaları var.çok güzel.Diğer eltilerimde kız olmadığı için bana miras kaldı.
      Allah nasip ederse ileride onu çerçeve yaptıracağım.Her kez görsün diye evimin baş köşesine koyacağım.

      Sil
  7. Eski eşyalar benim hep favorim olmuştur. Antika sayılması da cabası. Çoğunun yaşanmışlıkları, izdüşümleri, serzenişleri... Geçmiş bayramınız mübarek olsun Seyyah Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsanız eskiden o kadar ilgimi çekmiyordu.yaşım ilerledikçe yani kendimde eskidikçe dikkatimi çekmeye başladı.sizinde bayramınızı tebrik ederim.Teşekkürler

      Sil
  8. Ütü bende de var paslı olduğundan atasım var.Pirinç değirmen ise tane karabiberlerimi öğütürken kullanıyorum .Tazecik aromalı oluyor miss gibi .Canım sevgilerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım sakın atma.Bir şekilde onun oksitleri giderilir.taze çekilmiş kahvenin tadına doyum olmaz.öpüldün güzel bayan

      Sil
  9. Ne kadar güzel seyler ben teknolojiye karsı değilim modernleşmelere karsı değilim ama özümüzü kaybetmeye karşıyım mekanlarımıza tarihimize ecdadımıza sahip çıkmalıyız o radyo sandık harika seyler ne güzel adetlerimiz varmış gelin sandıkları falan bende oğullarına damat sandığı vereceğim evlendirirken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum tatlım.Aynen öyle benimde sandığım var babam maraşda yaptırmış bende onu artık evlatlarımdan birine kura ile bırakırım

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu