21 Ağustos 2012 Salı

ANKARA'DAN SEÇMELER(Babamın Yemekleri 1)

       SARAY USULÜ TAVUK




     Ben diyorum ki tavuk tavuk olalı bu kadar iltifat bu kadar itina bu kadar  özen görmemiştir.Babam için yemek yapmak tam bir tören yemek yaparken yüzünün aldığı şekli görseniz şaşar kalırsınız.Her zaman bana yemek yaparken yaşayarak yapacaksın yemek yapmak bir sanattır yemekle konuşacaksın der.

    Bütün özel yemeklerinin hazırlıklarına bir gün önceden başlıyor.Bu yemek dede akşamdan tavukları sirkeli ve limonlu suda beklet tikden sonra süzgece almış ve dolaba dinlenmeye bırakmış ertesi gün ki o gün benim Ankara ya geldiğim gündü keyfi yerindeydi ve bana yemeğinin püf noktalarını anlatmayı uygun gördü(bu çok nadir olan bir şey onun için kıymet bilmek lazım)
  Önce derin bir kaba biraz domates sosu 2kaşık biber salçası ve sıvı yağ,zencefil,köri ,tuz ,karabiber kişniş,kekik, koyup güzelce çırptık ve tavuk butlarını bu sosa batırıp tepsiye yerleştirdik.3yada dört adet defne yaprağı koyduk

   Daha sonra üzerine çok az haşlanmış ve küp küp doğranmış patates yine az haşlanmış ve küp doğranmış havuç bir miktar bezelye iri doğranmış soğan yine irice doğranmış kırmızı biber yeşil biber ilave ettik.Biberiye serpiştirdik biraz.Kalan sosuda üzerine döktük
     3tane domateside küçük küçük doğrayıp tam üzerine koyacaktım ki duuuuuuuuuuuur dedi ,önce bir fatiha 11ihlası şerif okuyup peygamberimizin zevcesi HZ.Hatice validemize hediye et ondan sonrada besmele çekip üzerine serpiştir dedi.Elçiye zeval olmaz bu babamın yemek tarifi olduğu için aynen yazıyorum.Nerde kalmıştım besmele çekip fırına koydum tam artık işimiz bitti diye düşünüyordumki devamlı kontrol edeceksin,20dakika sonra fırından tepsiyi çıkarıp tavukları biraz yukarı kaldıracağız dedi

Babam derde ben yapmazmıyım 20 dakika sonra tavuklar daha iyi kızrsın diye yavaşça hepsini yukarı kaldırdık.ve yemeğimiz pişti.Mutfağa yayılan kokuyu size tarif edemem az kalsın oruç bozduracak tı bize tabi bu işin şakası.

Yemek yaparken zevk aldığı gibi servis yaparken de aynı zevki tadıyor.hepimize kandi eliyle servis yaptı.Babam yaptı diye demiyorum ama inanılmaz lezzetli idi.Neredeyse parmaklarımızı yedik.Her ne kadar annem çok baharat kullanıyor diye babama kızsada babam bu işi biliyor


                                                 HEPİNİZE AFİYET ŞEKER OLSUN

14 yorum:

  1. Valla süper olmuş..babanız bu işi biliyor..tavukları sirkeli ve limonlu suda bekletmesinden belli zaten..ellerinize sağlık..çok güzel olmuş..afiyetler olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım.gerçektende çok lezzetli olmuştu kendimden utandım valla

      Sil
  2. Ne güzel vakit geçirmişsiniz bende daha gençkene diyim yani bir 10 yıl önce böyle babamla yemek yapardım ah ah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. babalarla bir şeyler paylaşmak çok keeyifli oluyor

      Sil
  3. Ne mutlu size,Allah babanızı başınızdan eksik etmesin,nezaman iyi bir baba duysam inanılmaz bişey duymuş gibi şaşırıyorum. Ellerine sağlık babanızın.Nice güzel sofralara oturun beraber.

    YanıtlaSil
  4. Müthiş bir tarif babanızın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sema cım sen birde yeseydin o zaman ne derdin bilmiyorum
      :)

      Sil
  5. şengül ablacım babanızın ellerine sağlık..gerçekten çok ama çok lezzetli görünüyor tadı görüntüsündende nefistir eminim..afiyetler olsun size..

    YanıtlaSil
  6. şu kadar söyliyeyim bu kadar lezzetli sebzeler yediğimi hatırlamıyorum tavuğun bile lezzetini bastırdı.

    bide bana hava atıyor babam sen yapsan böyle olmaz,ben sevgimi kattım diyor.

    haklı ne diyeyim

    YanıtlaSil
  7. Yazdıklarınızı okuduktan sonra babanızı tebrik ederim. Hem lezzetli hem de dualı bir yemek yapmış. Ellerine sağlık. Babanız bir gurme bence. çok şanslısınız Allah ayırmasın.
    Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle heem lezzetli hem dualı.sıkı sıkı tembih eder besmele ile başladınmı okudunmu.önemli şeyler tabi bunlar.Rabbim hiç birimizi sevdiklerimizden ayırmasın.Allaha emanet olun

      Sil
  8. Babanızın ellerine sağlık,besmele ve dua ile yemeğin bereketi ve lezzeti artar der büyüklerimiz.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Ağzım sulandı :) babanızın eline sağlık :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu