17 Temmuz 2012 Salı

KANLICA

KANLICA VE GAZİ İSKENDER PAŞA CAMİSİ
           Çok sevdiğim arkadaşımın Cezayirden gelmesi üzerine onları Kanlıcaya götürmeye karar verdim.Oldum olası Kanlıcayı çok severim. 



     Bu gün bir taşla iki kuş vuracağım hem misafirlerimi gezdireceğim hemde sizler için resim çekip bazı bilgiler vereceğim
     Gördüğünüz gibi manzara muhteşem.Kanlıca Beykoz ilçesinin ünlü bir semtidir.Anadoluhisarı ile Çubuklu arasında bulunur.



     Fatih Sultan Mehmet köprüsünün Anodolu yakasındaki ayağının kuzey tarafındadır.Kanlıcanın yoğurdu meşhurdur.Pudra şekeri ile yenir ama malesef onun resimlerini çekmeyi ihmal etmişiz yoksa sizin niyetinizede yedim arkadaşlar,

  Gelelim  Kanlıca iskelesindeki Gazi İskender Paşa camine.Bu cami kanlıcanın tarihsel değerlerinden biridir.Bu camiyi yaptıran İskender  Paşa Kanuni Sultan Süleymanın vezirlerindeen olup bosatncıbaaşılıktan bu göreve yükselmiştir.İskender paşa osmanlı tarihinde Magosa Fatifi olarak bilinmektedir.Bu caminin bir diğer önemide mimarının Mimar Sinan olmasıdır.
Caminin yani başında İskender Paşa ve oğlu Ahmet Paşanın birlikte yattıkları İskender paşa türbesi yer almaktadır. Samiha Ayverdi, bu türbe ile ilgili olarak şu gözlem ve hatırasını aktarır: “Elli atmış sene evveline kadar bir ihtişam durağı halinde olan İskender Paşa Türbesi, köy halkının gurur ve saygı köşesi idi. İstanbul’da mektebe yahut imtihana girecek gençlerin bu türbeyi ziyaret ederek ondan destur almaları köyün ananesi olduğu gibi, her sabah işlerine gitmek için vapura binenlerin ya da inenlerin türbe önünde üç ihlas bir fatiha okumaları keza mahalli bir gelenekti.



 Gelelim muvakkithane ye bir çoğunuzun sesini duyar gibiyim oda ne demek.Muvakkithane;Eskiden imaret ve camilerde,güneşin her mevsim izlenebildiği, saat ayarı için ayrılmış küçük oda.Şimdilerde burası kütüphane olarak kullanılıyor.

  Buralara kadar gelmişken eee birde hatıra fotoğrafı çektirelim dedik

Böylece güzel bir gezininde sonuna gelmiş olduk.inşallah sizleri sıkmamışımdır.hepiniz sevgiyle kalın

29 yorum:

  1. bayılırım kanlıcaya sakinliği ve deniz havası mest eder
    şimdi siz orada şekerli yoğurtta yemişsinizdir
    içim gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e ne yalan söyliyeyim yedim valla arkadaşım.

      Sil
  2. İnan ki imrendim:) ne güzel hem geziyor hem de bilgilendiriyorsunuz bu anlamda ayaklarınıza sağlık fotoğraflar için de ellerinize sağlık özellikle "hatıra fotoğrafı"nda çok şekersiniz..Mutlu akşamlar Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım teşekkür ediyorum.sadece görsellik değil birazda faydalı bilgi vereyim istedim.inşallah başarmışımdır

      Sil
  3. kanlıca anadolu yakasında sevdiğim semtlerden biridir...
    kanlıca ya gidipte kanlıca yoğurdu yemeden dönülür mü?
    yoksa siz yemediniz mi??
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç yemezmiyim arkadaşım kaçırmmışsın yazdım hemde sizin niyetinize yedim

      Sil
  4. yogurdunu bende çok severim çok lezzetli gerçekten..uzun zamandırda kanlıcaya gitmemiştim..resimlerinizle gitmiş gibi hissettim kendimi:)teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu bana size o duyguları yaşatabilmişsem

      Sil
  5. İstanbulu pek bilmem ama gelirsem kanlıcayı sizin anlatımınızla rahatlıkla gezerim artık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buna sevindim canım.bekleriz istanbulumuza

      Sil
  6. güzel yerler, ama ben bilmiyorum oraları. bir istanbul gezimde uğramak isterim.
    yoğurdu bizlerin yerine de yediğinden hiç kuşkum yok:)) afiyet şeker olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede uğra pişman olmassın.her zamanda sizin yerinize yoğurt yiyememki gelin kendiniz yiyin ayol:)

      Sil
  7. Merhaba ziyaretinize geldim,Kanlıca'yı bende çok severim resimler çok güzel.Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler tatlım.bu arada en içten dileklerimle sonuçlarının iyi çıkmasını diliyorum

      Sil
  8. resimlere bakinca serins erin ruzgarlar esti buraya da sanki...
    Hayirli ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun siznde ramazanı şerifiniz mubarek olsun

      Sil
  9. merhabalarrrrrr
    geldim hemen ziyaretinize
    profildeki kendinizi tanimlamaniz cok hos
    sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
  10. güzel görüşlerin için teşekkür ediyorum arkadaşım.

    YanıtlaSil
  11. Sadece Kanlıca'yı değil aynı zamanda Samiha Ayverdi'yi de çok severim. Bir iki defa gitmeme rağmen bu güzel fotoğrafları görünce tekrar gitmek istedim:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  12. ne sıkılması yaaaaa çok güzel ki.
    gezdim ben de işte.
    bilmediğim bi yeri öğrendim.
    bi de o küçük oda bilmiyodum.
    insan hergün bişi öğreniyor değil mi.
    sanırım istanbulu senin kadar seven yok blog arkadaşlarım arasında.
    ciddiyim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçektende çok seviyorum yaaaaaaaaaaaaaaa.ölesiye

      Sil
  13. Ne güzel bir gezi olmuş.
    Karamel'i de merak ettim doğrusu. Resimlerini göremedim blogda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne zamandır aklımdaydı bu gün hemen sevgili kedimin resimlerini yayınlıyacağım

      Sil
  14. masallah allah keyfınızı bozmasın
    manzara supermıs harıka yerler

    YanıtlaSil
  15. Kanlıca'nın yoğurdu meşhurmuş derler :)
    İstanbulluyum ama gitmek nasip olmadı çok uzak geliyor nedense, harika bir yermiş en kısa zamanda gideceğim inşallah, blogumu ziyarete geldiğin için teşekkürler bende hemen takibe aldım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Seyyah'a takılıp hayatı yaşamak var yaa:)

    YanıtlaSil
  17. İnanmıyorum canım ya ne kadar çok yakınıma gelmişsin.Bir daha gelişinde bana da uğrarsan çok sevinirim...

    YanıtlaSil
  18. doğma büyüme kanlıcalı olarak herkesin görmesi gereken bir yer olduğunu düşünüyorum mihrabat korusu zaten tartışılmaz

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu