1 Temmuz 2012 Pazar

İSTANBULU ÖZLEDİM


Bu gün İSTANBULDAN ayrılalı tam 11 gün oldu.sesinizi duyar gibiyim ne var bunda istanbul öyle bir sevdaki insan değil 11 gün 3 gün bile ayrı kalınca dayanamıyor.şimdi yine diyeceksinizki neyini özlüyorsun kalabalığınımı trafiğinimi neyini özlüyorsun.evet ben itiraf ediyorum trafiğini  özledim kalabalığını özledim

ama ben her şeyden önce bu şehrin 24saat yaşamasını sevdim.ben bu şehrin 20 yıl sonra bile bir sokağından geçerken gördüğüm bir camisini aaaaa ben bu camiyi ilk defa görüyorum demesini sevdim.
ben bu şehirde canımsıkıldığı zaman bi vapura atlayıp boğazı geçmesini sevdim..o boğaza karşı bir çay içmesini sevdim,cuma günü seher vakti EYÜP SULTAN a gitmesini sevdim,gece ORTAKÖYde kumpir yiyip boğazı seyretmesini sevdim.ben bu şehrin tarihinde kaybolmayı sevdim.ben bu şehrin MODA sında ocak ayında bile sıraya girip ALİ USTA da  dondurma yemesini sevdim,bu şıklara o  kadar çok  şey sıralarımki sayfalar yetmez.Neyse ben sözü daha fazla uzatmayıp sözü SALİH ÇELİK'in yazdığı çok güzel duygularıma tercüman olan şiirine bırakmak istiyorum.bakalım sizde benim gibi beğenecekmisiniz



Hep İstanbul

Nereye bakarsam karşımda hep o
Dağlarda İstanbul,yolda İstanbul;
İlmek,ilmek nakış,nakış işlenmiş
Kovanda istanbul,balda istanbul


Ellerimi açsam dualarımda
Gözümü kapasam rüyalarımda,
Her sabah her akşam hülyalarımda,
Tavırda İstanbul,halda İstanbul


Bir kıta’dan diğerine geçilir
Çamlıca’dan çam kokusu saçılır
Her baharda çiçek çiçek açılır
Lale de İstanbul,gülde İstanbul


Yağmurunda sevdalılar ıslanır
Rüzgarında fırtınalar beslenir
Anlattıkça kelimeler hislenir
Ağızda İstanbul dilde İstanbul


Yedi tepeleri güneş aralar
Boğaz sularında yunuslar oynar
Ay ışığı vurur yakamoz parlar
Denizde İstanbul salda İstanbul


Dualar yükselir ta arşa kadar
Gökyüzünü ezan sesleri yarar
Bu toprak uğruna sel olur akar
Damarda İstanbul kanda İstanbul


İyide güzelde doğruda hoşta
Yağmurda çamurda toprakta taşta
Yürekte gönülde gövdede başta
Bedende İstanbul canda İstanbul


Ümraniye 2005

Salih Çelik

5 yorum:

  1. hımmm ne güzel ifade etmişsiniz.
    :)
    belli ki çok seviyorsunuz. fotolar da güzel. şiir de.

    (ben de hep istanbulu yazıyorum ya minik öykülerimde. okuyosunuzdur bazen)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel anlatmışsın Seyyahçığım...Keşke herkes senin gibi güzelliklerini görebilse İstanbulun...Ama olumsuzlukları görmeye o kadar endekslemişsiz ki kendimizi, çoğu insan sadece eksiklikleri görerek mutsuzluklarla dolduruyor hayatını...

    Ne mutlu sana ki İstanbulda bile doya doya yaşayıp seni mutlu eden birnbir şey sayabiliyorsun...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. gerçektende ben istanbulun gecesini gündüzünü her şeyini doya doya yaşıyorum ve rabbim ömür verdikçede yaşamaya devam edeceğim

    YanıtlaSil
  4. Demek ki karşımızda bir İstanbul sever var :)

    YanıtlaSil
  5. aynen öyle benim iöçin söylenebilecek en doğru söz İSTANBUL sever

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu