8 Temmuz 2012 Pazar

HAYDİ DÜĞÜNE

İstanbulda düğün mevsimi. Bu gün bir arkadaşımızın oğlunun sünnet merasimindeydik beykoz korusunda düğün ayrı güzel manzara ondan güzel istanbulda düğünde bir başka güzel oluyor her halde yada yine benim istanbul aşkım tuttu.düğün bitince HİDİV KASRINA çay içmeye gittik arkadaşlarla bir anda ne olduğunu anlıyamadım başımı çevirdiğim her yerde gelin damat kaynıyordu.on dakkanın içinde on yada onbeş gelin gördüm desem abartmış olmam.
          Kimi üstü açık arabanın üstünde poz verir kimi boğaza nazır bir kenarda, kimide tarihi hidiv köşkünün önünde.Meğersem gelin ve damatlar buraya resim çekilmeye geliyorlarmış.e haklılar manzara güzel tarihi doku güzel her şey güzel.
   Çok kısa hidiv kasrı hakkında bilgi vermek gerekirse  Hidiv kasrı ,İstanbulun Beykoz ilçesinde Çubuklu sırtlarında bir yapıdır.1907 yılında Mısırın son hidivi Abbas Hilmi Paşa tarafından italyan bir mimara yaptırılmıştır.Hidivlik makamı osmanlı imparatorluğunun mısır valilerine verdiği bir ünvandır.abbas paşanın ailesi 1937 yılına kadar yalıda yaşadı.aynı yıl istanbul belediyesine satışı gerçekleştirilmiştir.
      B oğaza nazır inanılmaz güzel manzarası vardır.düğünlerin vaz geçilmez mekanı helede gül mevsiminde gül bahçesinde düğün ayrı bir güzel olur.Zaten Hidiv deyince akla ortancalar güller ve manzara gelir.Çok çok sevdiğim bir mekan ama bu gün sizinle çok fazla resim paylaşamadım.Daha sonra bunu telafi ederim inşallah.
    İstanbula yolunuz düşerse muhakkak bu tarihi kasırda bir çay için derim.İstanbulda düğün mevsimi dedim ya işde akşamda komşumuzun oğlunun düğünü için  Küçük Çamlıcada  adalara ve boğaza bakan bölümünde olan nagehan restoranta geldik.manzara hem etkileyici hem büyüleyici.kusursuz bir güzellik.

18 yorum:

  1. Ziayeret,yorumun için çok teşekkür ediyorum:)

    " hidiv kasrı " hk. da bilgilendirmeniz iyi oldu zira bilmiyordum..yolumuz İstanbula düşerse çay içmeye gelirim:)resimler de harika..
    Mutlu akşamlar

    YanıtlaSil
  2. ah bayılırım hidiv kasrına
    bekarken pek bir giderdik arkadaşlarla
    yürüyerek sahilden yukarıya çıkardık
    eğlenir tekrara geri dönerdik
    o zamnlar belediye ye ait değildi
    ne mümkün bir şeyler yemek
    ama şimdi ister hafta sonu kahvaltısı

    ister bir evlilik yıldönümü kutması hepsini düşünebilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi gayet rahat yeniyor arkadaşım

      Sil
  3. oh oh ne güzel.
    :)
    ben de dün yazdım ya fransız bahçeleri. orası da kır düğünü merkezi.
    :)
    ne güzel yere gitmişsiniz.
    doğa ağaçlar.
    :)
    eveeet istanbulu seviyosoooon.
    :)

    YanıtlaSil
  4. heeey olur mu öyle şey.
    18 ay oldu benim yazmaya başlayalı.
    bi de, benim tarzım başka.
    kişisel yazmıyorum.
    öykü şiir deneme yazıyorum.
    bi de başla şeyler.
    sizin stiliniz farklı ve de güzel.
    herşeyden yazarsınız ki zamanla.
    gezi yemek hayat vb.
    öle demeyin.
    yüzlerce blog okudum.
    sizinki gayet güzel ki.
    ciddiyim.
    moral vermek için sölemiyorum.
    saçma sapan yazan yüzbinlerce blog var.
    bi de gelirim buraya zaten.
    burdan yazabilirsiniz ki.
    :)

    YanıtlaSil
  5. burdan sorabilirsin ki.
    geliriiim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her halde hallettim çok sağolasııııııııııııııııııın

      Sil
  6. o zaman soruyu sordum cevabı bekliyorum
    :)

    YanıtlaSil
  7. bildiklerimi söleyim.
    :)
    kumanda paneline gidin.
    ayarlara girin.
    orda yayın ve yorumlara girin.
    "gömülü" yü tıklayın sona save edin.
    :)
    size gelen yanıtlarda bölece "yanıtla"dan o yoruma yanıt verirsiniz. yani her yoruma yanıt verirsiniz ayrı ayrı.
    :)
    başkalarına yaptığınız yorumları da, o bloga yorum yaptıktan sonra, sağ alttaki email ile abone oluna tıklayın, bölece yorumlar gmailinize gelecek.
    :)
    mailden yanıtlayacaksınız.
    :)
    deneyin yapamazsanız söleyin bana pliiiz.
    :)

    YanıtlaSil
  8. heeey olmuş evet.
    :)
    heyooooo.
    gittiğin bilokta da abone olacaksın yorumaaaa.
    ve mailden bakıceen.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çalışkan bir talebeyimdir çabuk öğrenirim.gerçi tabi öğretmenin hakkınıda vermek lazım

      Sil
  9. Böyle olmıcak,çıkıp gelicem ben de İstanbula:)
    Resimden bak,bak bi yere kadar..
    Muhabbetle Seyyahım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayatım sana açık çek verdim taşıbnır taşınmaz eşine ben 3 günlüğüne dinlenmeye sengül ablaya gidiyorum diyeceksin.ramazan öncesi istanbulun altını üstünü getireceğiz

      Sil
  10. SEFANIZ OLSUN TATLIM.
    HAYIRLI OLSUN AYNI ZAMANDA..

    YanıtlaSil
  11. merhaba ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim..iadeyi ziyarete geldim bende:))bizde dün hidiv kasrı yakınındaydık düğünde:))çok güzel yerler manzarası harika..

    YanıtlaSil
  12. Hidiv Kasrını bende çok severim, çok büyüleyici yeşillikler içinde nasılda güzeldir. Fotoğraflar harika bu arada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler aslıcım.çok naziksin

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu