16 Temmuz 2012 Pazartesi

      Hafta sonu ufak bir kaçamak yaptım kızları da alıp Armutluya gittim.Eskihisar'dan araba vapuru ile  Yalova ordan'da ver elini Armutlu. Bu arada Armutlu deyince her kesin aklına ihlasın tatil sitesi geliyor ama hayır ben bir kaç arkadaşımın ortaklaşa yaptırdığı bir siteye misafir oldum.
     Bu yaz bir çok defa Antalya ya gitmeme rağmen denize parmağımı sokmamıştım burada şeytaanın bacağını kırdım ve girmediğim günlerin acısını çıkarırcasına açılabildiğim kadar açıldım.Zaten açılmadığım zaman denizden bir tat almıyorum ben.Deniz bana özgürlük hissi veriyor sınırsız özgürlük.
      Bu arada bu seyehatten en keyif aldığım şeyde gece 2de havuza girmek oldu.Sırt üstü yüzerken yıldızları seyretmek kadar güzel bir şey olamaz.Her halde sabah yola çıkacak olmasam sabaha kadar durabilirdim.
     Az kalsın unutuyordum bilmeyenler için biraz da Armutlu hakkında bilgi vereyim.Yalovaya 55kilometre gemliğe 38km Bursaya 70km istanbula ise deniz yolu ile 37 deniz mili mesafededir.
    Armutlu adının nereden geldiğine dair 2 rivayet vardır.Bizans kralı Armodiesin kızının vücudunun her yerinde yaralar çıkmış.Kral kızının bu durumundan utanır ve askerleri ile birlikde kızını şimdiki kaplıcaların olduğu yere bırakır.Kız burada her gün şifalı sularla banyo yapar ve yaraları iyileşir.Kral kızının iyileştiğini görünce kızını tekrar yanına alır ve armodies adı armutlu olarak günümüzüe kadar gelmiştir.
   Bir diğer rivayette Evliye Çelebi seyehatnamesinde  şöyle anlatır.Kasaba düz sahraya bağlı bahçeli ve etrafı armut bahçeleri ile süslü olup bakımlıdır.onun için Armutlu derler"Armutlunun tarihi çok eskilere dayanır.
      Her halde bu kadar bilgi yeter.adım hıdır elimden gelen budur:)
  

14 yorum:

  1. zelihayı uyarsana.
    onun blogunda virüs var.
    bir zararlı içerik var.
    mutfak dili diye bi yerden almış.
    temizlesin.
    mutfak dilini de uyarsın.
    :)
    google bloguna girmemize izin vermiyor onun.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. S.O.S S.O.S SANKİ BENİMKİNDEDE BİR ŞEYLER VAR YAAAAAA
      NEDEN BÖYLE OLUYOR

      Sil
  2. hemen arıyorum o bu aralar giremiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep konuştum şimdi ben giremiyorum nete siz halledebilirmisiniz dedi.ben virüs nasıl temizlenir hiç fikrim yok.tarifi mümkünmü ne yapalım

      Sil
  3. Bende çok seviyorum denizi.Saatlerce denizi seyredebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEYRETMEKDEN ZİYADE YÜZMEYİ TERCİH EDERİM

      Sil
  4. Benim için de en keyif aldığım zamandır ayağımı yerden kesip açılmak :) ne kadar derin olursa olsun eğer su berraksa kaç metrede yüzdüğümün bir önemi yok ve sanıyorum senin için de aynı durum geçerli :) Bu sıcak havada bu deniz-yüzmek yazısını okumasaydım iyiydi :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. evet tatlım okumayıp denizde olmamız lazım değilmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evvet şöyle önce ayakları sokucaksın ve azıcık ürpereceksin ama üşümeye fırsat vermeden atıvericeksin kendini offff :)

      Sil
    2. hayali bile güzel değilmi şimdiden özledim

      Sil
  6. ya hayır sen bişi yapamazsın.
    zeliş mutfak dilinden aldığı foto varsa onu silmeli blogundan.
    ya da başka ne aldıysa.
    olmuyosa o bloga üyeliğinden çıksın.
    sende bişi yok.
    olsa ben giremezdim bloguna.
    bi de o mutfak dilini uyarsın.
    :)

    YanıtlaSil
  7. iyi yüzmene sevindim.
    hem deniz hem havuz.
    :)
    sayende bişi daha öğrendim.
    şehrin değişik yerlerini gezmek lazım.
    hep aynı yerlere takılı kalmamak lazım.
    :)

    YanıtlaSil
  8. ablam ne zaman gıttın armutluya
    evet gercekten super bı yer oraları yapanlardan
    oralara gıdıp o guzellıklerı bıze tanıstıranlardan allah razı olsun

    YanıtlaSil
  9. Harikaaa..
    Hayat sana güzel :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu