29 Temmuz 2012 Pazar

BEYAZITTA BİR GÜN



    Dün çok yoğun bir gün geçirdim. Sabah mukabele öğlen alışveriş derken saat 5de karşıya geçmek üzere yola çıktım.İstanbul un sıcağını ve trafiğini anlatmama gerek yok zaten biliyorsunuz o zaman ne işin var diyorsanız işte tamda konumuz bu.Cuma günü blog ları dolaşırken durri yekta nın bir isteği gözüme çarptı.Kitap fuarından bir imzalı kitap nedense içimden bunu yapmak için büyük bir heves geldi.hemen ertesi gün için programımı yaptım.Beyazıt ta oğlımla baş başa iftar sonrada kitap fuarı.
             Saat 7.30 da sirkecide idim.arabayı oraya park edip Beyazıt a tramvayla gitme kararı aldım.bir taşla iki kuş uzun zamandır karşıya geçmiyordum.İftara daha bir saat olduğu için önce fuarı gezip arkadaşımın istediği kitabı aldım sonra kolaylık olur diye sonrada etrafı gezmeye başladım fark ettim ki Beyazıt ın her bir köşesi ayrı bir konu.
           İstanbul üniversitesi,sahaflar,Beyazıt cami,Kapalı çarşı daha neler neler önümüzdeki günlerde bunları sizinle teker teker paylaşacağım inşallah.
      İftar vakti geldi çattı vasat bir yerde iftar ettik oğlumla.yemeği biter bitmez onu fuara imza kuyruğuna gönderdim normal şartlarda 9da gelmesi gereken yazar malesef 9.45 de geldi.olsun yavaş yavaş hedefe yaklaşıyordum 11de mutlu son resimler çekildi kitap imzalandı.O kadar rahatladımki anlatamam.
         Dinimiz bize hep karşılıksız sevmeyi ve iyiliği emr eder her halde bunun için bu kadar keyif aldım.Ayrıca kendimde çok güzel kitaplar aldım.Az kalsın unutuyordum  telefonumda panoramik çekim yapmayı keşfettim ve bu resimleri öyle çektim.

      Umarım beğenirsiniz.Burası Beyazıt caminin avlusu.İftarı bekleyenler sağa sola oturmuşlar kimide caminin içinde

            Bu arada caminin içini gezmek için girdiğimde kurulan iftar sofrası dikkatimi çekti.Daha önce istanbul da cami içinde iftar sofrası görmemiştim.Birazda bu külliye ile ilgili bilgi vermek gerekirse,bir cami,aşhane,imarethane,sübyan mektebi,medrese ,hamam,ve kervansaraydan oluşur.Fatih külliyesinden farklı olarak simetrik yapılar şeklinde değil  dağınık bir şekilde inşa edilmiştir.Külliyenin imarethane ve kervansarayının bu güne ulaşan kısmını Beyazıt devlet kütüphanesi tarafından kullanılmaktadır.caminin solunda yer alır.Medrese ise caminin sağında ve uzağında kalır.şimdi hat sanatları müzesii olarak kullanılıyor.Hamamı medreseden uzakta edebiyat fakültesinin yanındadır.Caminin kıble tarafındaki boşlukta ise türbeler bulunuyor.
        Size buralarında resmini çekmek isterdim ama malum ramazan-ı şerif olduğu için mümkün olmadı .Bir başka sefere inşallah.Neyse sizi daha fazla sıkmayayım.                                                           Hepinize Sağlık Mutluluk Dolu Günler
                  

12 yorum:

  1. muhyiddin hoca çok geç gelmiş, oğlunuz inşallah kızmamıştır bana :( büyük bir merakla kitabımı bekliyorum, allah razı olsun hem sizden hem oğlunuzdan, muhyiddin hoca ile de resim çekindinizmi ?? bana da yollarmısınız resimlerinizi, valla size ne kadar teşekkür etsem azdır, hakkınızı helal edin, beni inanılmaz mutlu ettiniz.

    YanıtlaSil
  2. yok yok beraber olduğumuz için kızmadı bende hemen yanına gittim.e dönüşde rüşvet olarak güllüoğlunda tatlı ısmarladım söylemesi ayıp.resim kendim çekilmedim ama oğlumla çektim bir tanede sizin için tek çektim bunu isteyeeğinizi düşünmüştüm.sizin kitabınızı imzalarken,

    YanıtlaSil
  3. Vayy be hakikaten da farkediliyor.
    Benim makineye on basar senin telefon.
    Şahane fotolar olmuş,emeğine sağlık..
    Dua ile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zelişim seni buralarda görmek çok keyif veriyor bana birinci sen ikinci deep sizi dört gözle bekliyorum .tüm bloggerlarıda dört gözle bekliyorum sakın yanlış anlamasınlarda.foto lara gelince evet bende beğendim bu panoroma fotoğraf tekniğini

      Sil
  4. ya gece o saatte imzalandı ha kitap bravo valla azminize. oğlunuz da iyi dayanmış.
    ankarada kocatepe caminde iftar yemeğine katılmıştım. ilginç, çok kalabalık oluyor. hoş bir anı yani.
    :)

    YanıtlaSil
  5. kendim için olsa her halde daha çabuk pes ederdim ama arkadaşımı hayal kırıklığına uğratmamak için azmettim.oğlumda yanında ben olunca dayandı.e bide rüşvet olarak güllüoğluna götürdüm daha ne yapayım.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir düşünce ile yola çıkmış ve başarmışsınız.Olsun uzun bir bekleyiş olmuş ama değmiş,dinimizde hediyeleşmek sünnet.Yekta'ya keyifle okumak düşüyor artık.Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekdende değdi.teşekkürler arkadaşım

      Sil
  7. Canımın orta yeri atalarım ne güzel camiler yapmış değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem nasıl her köşesi birbirinden güzel

      Sil
  8. Cok keyifle okudum yazinizi, camideki sofraya kurulasim geldi. Her zaman basarilarinizi devamini dilerim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim tatlım gerçekten bir ara bende niyeti bozdum yemek bahane mekan şahane

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu