12 Haziran 2012 Salı

PORTAKALLI KEK

 ASLINA BAKARSANI BU KADAR DUAYENİN ARASINDA KEK TARİFİ VERMEK NE DERECE AKILLILIK BİLMİYORUM AMA İÇİMDEN GELDİ YİNEDE PAYLAŞACAĞIM
BİR ARKADAŞIMA GİDERKEN ELİM BOŞ GİTMİYEYİM DİYE PORTAKALLI KEK YAPIP ONUDA BU ŞEKİLDE SÜSLEDİM.BENİM ARKADAŞLARIM ÇOK BEĞENDİ BAKALIM SİZLERDE BEĞENECEKMİSİNİZ
PORTAKALLI KEK
Malzemeler
1-4yumurta
2-9kaşık şeker
3-9kaşık un
4-paking powder
5-1portakal suyu
SOSU İÇİN
1-üçdört kaşık şeker
2-iki üç portakal suyu
YAPILIŞI
Şeker ve yumurta çırpılır.içine bir portakal suyu bir tane portakalın rendesi  ve un ilave edilir.kabartma tozuda ilave edilir.yağlanmış unlanmöış kalıba dökülür 175dercede fırına verilir.ben bakır kalıp kullanıyorum ama normal kalıpdada olabilir.
SOSUN YAPILIŞI
portakal suları sıkılıp içine şeker ilave edlip iki üç taşım kaynatılır.kek fırında çıktığı zaman biraz beklenip üzerine kaşık kaşık dökülür
arzuya göre portakal dilimleri ile süslenir.
NOT:aynı sosa bir kaşık mısır nişastası ilave edip farklı bir lezzette yapabilirsiniz.
KEKİMİZİN BİR ÖZELLİĞİDE ÇO HAFİF OLMASI

AFİYET OLSUN

13 yorum:

  1. Ablacım bence sen,yeme olayına da el atmalısın.
    Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır değil mi?
    Kekin şahane gözüküyor.
    Ellerine sağlık.
    Dün bolca kulaklarını çınlattık.:)
    Görünen o ki,daha çok çınlamaya devam edecek.
    Dua ve muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık,çok güzel görünüyor..Sunum harika..Takibe alıyorum,bol paylaşımlarda bulunmak dileklerimle:)

    YanıtlaSil
  3. heeey kek hastasıyım. bi de portakallı. denerim bunuuuu.
    :)

    YanıtlaSil
  4. ne tesadüüüüf. zeliha bloguma yorum bıraktığı anda siz de gelmişsiniz.
    :)

    YanıtlaSil
  5. bir de, yeni açmışsınız blogunuzu. kutlarım sizi. keyifli blog arkadaşlıkları neşeli blog günleri dilerim.
    görüşmek üzere.
    geliriim.
    :)

    YanıtlaSil
  6. ARKADAŞIM YÜREKLENDİRİCİ MESAJIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar şık bir sunum olmuş. Arkadaşınız çok şanslı. Portakallı kek yapanlarınız çok olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba iadeyi ziyarete geldim blogun hayırlı olsun diyor bir dilim şahane kekten alıp gidiyorum.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar..Seni izlemeye aldım canım...blogumu ziyaret ettiğin için teşekkürler, sana blogumda cevap da yazdım...;) Kek harika görünüyor, çok severim, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. size bir mim gönderdim.
    belki ilk oluyor.
    bilmiyorsanız bana sorabilirsiniz.
    :)

    YanıtlaSil
  11. evet gerçektende ilk ve hiç bir fikrim yok

    YanıtlaSil
  12. olsa da yesek :)
    sengül teyzeciiimm yeni nesilcehaleti yenmek ister,tariflerde püf nokta ister ;)

    YanıtlaSil
  13. çok lezzetli görünüyooooorrr *-*

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu