25 Haziran 2012 Pazartesi

ANAMIN KOL BÖREĞİ ANAMIN REÇELLERİ ANAMIN YEMEKLERİ

Yıllar yılı kendimi hep annemle mukayese ettim.23senelik evliyim  her yaptığım yemekde  anneminki gibi olmadı anneminki gib durmadı onun tadı daha farklıydı onun görüntüsü daha güzeldi gibi şeyleri kuruntu edip durdum.neredeyse benim kızım gelinlik çağına geldi halada aynı düşüncedeyim.her neyse mevzuyu uzatmıyayım silifkeye annemi ziyarete gittim iki üç günlüğüne anneme kol böreği yaptırdım.bunuda sizlerle paylaşmak istedim
 MALZEMELER;
KEPEKLİ UN,2YUMURTA,BİR PAKET PAKİNG POVDER,BİR ÇAY KAŞIĞI KARBONAT,BİR BARDAK YOĞURT.2TATLI KAŞIĞI TUZ,1FİNCAN ZEYTİNYAĞI,2BARDAK SU,ALABİLDİĞİNE UN
YAPILIŞI;
Çukurca bir kaba bir yumurta ,bir bardak yoğurt,kabartma tozu ,karbonat konup karıştırılır.Tuz yağ ve un ilave edilip güzel bir hamur elde edilir.kulak memesi yumuşaklığında güzel yoğrulmuş özlü bir hamur elde edilir



       güzelce açıldıktan sonra üzerine yağ gezdirilip yayılır.sonra aşağıda görüldüğü üzere yarısı katlanır tekrar yağ gezdirilir

       sonra üzerine iç konur bu arzuya göre kavurduğunuz kıyma olabilir yada maydonozlu peynir yada patates size kalmış hangisini seviyorsanız

harç konduktan sonra ne çok sıkı ne çok gevşek sarılır

önceden yağlamış olduğumuz tepsiye yerleştirilir,tepsiniz yuvarlaksa ortadan başlarsınız yerleştirmeye

        arzuya göre üzerine çörek otu yahut susam ekilebilir.önceden ısıtılmış fırına verilir.
          VEEEEEEE AFİYETLE YENİR.BİZ AİLECE ÇOK BEĞENİYORUZ BAKALIM SİZLERDE BEĞENECEKMİSİNİZ.

10 yorum:

  1. Teyzemin ellerine sağlık.
    Harika gözüküyor kol böreği.
    Şu havalar serinlesin ben de yapıcam inşAllah:)

    YanıtlaSil
  2. kızında senin için aynı şeyleri söylüyor olabilir:)) annenin ellerine sağlık. afiyet şeker olsun:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. heeeeey sevmez miyiiiz.
    ama annelerimiz yapcaaaak.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Annenizin ellerine sağlık,hep aynı düşünüyoruz :)Aslında aynısını yapıyoruz ama annemizin eli ve sevgisi böreği lezzetli kılıyor ne dersiniz:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Annenin ellerine sağlık mükemmel görünüyor...Hiç birşey anneninki gibi olmuyor gibi geliyor, daha güzel yapsan da öyle gelir :) Bana da hep annemin yemekleri yaptığı herşey daha güzelmiş gibi geliyor...

    YanıtlaSil
  6. Börek şahane :)analar bilirde yaparlar öğretirler :)afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  7. süper görünüyor,anne eli değmiş gibi :P

    YanıtlaSil
  8. bende çok beğendim...
    annenizin ellerine sağlık...
    süpeeeeeeer görünüyor...
    bi dahakine benim yerimede yiyin lütfen...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu